En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Alla inlägg under januari 2011

Av Sara Modigh - 10 januari 2011 11:00

Fluffis ögon har blivit sämre igen.
De har spridit sig till båda ögonen och varet har blivit gul-grönt :(
Han känns varmare än vanligt + att han nyser jättemycket nu.

Vi skickade ju ett mail till dom förra ägarna och har fått svar nu. 
Dom vill inte betala någonting trots att det är dom som sålt en sjuk katt.

Ja menar köper man en jacka eller nått för 4000 och det är något fel på den så kräver man ju pengarna tillbaka, och skulle jackans skador vara smittsamma så alla andra jackor i huset fick samma problem skulle man ju kräva pengar för reparations skador, Eller hur?

Så jag tycker definitivt att dom ska betala. Iallafall dom 4000 vi köpte Ghost för.

Ja menar 4000 för en katt som smittar ner alla mina andra katter så jag får massor med veterinärs räkningar.
Jäkligt dålig stil.


än så länge har vi betalat 4000 för Ghost, 1600 för undersökning, 695 för provtagning och 110 för mediciner.

Sen kommer de förmodligen behövas ett återbesök + en full undersökning av Ghost då han verkar ha fler problem och jag tror knappast att Fluffis överlever om han blir smittad med nått mer.

så vi har betalat över 6000 nu och mer kommer det att bli. Det är lixom en frisk katt unge!
Tror dom verkligen att vi inte skulle köpt en kattunge om det var så att vi kunde ha råd med det!

Aja, får hoppas på att dom betalar tillbaka för annars blir jag inte glad!

Av Sara Modigh - 8 januari 2011 04:30

http://www.hjarnkoll.se
Hjärnkoll är verkligen en jättebra sida som alla borde kolla på.
 dom jobbar för att förminska fördomarna kring psykisk ohälsa och få människor att prata mer öppet om psykiska problem. 
Deras mål är att man ska kunna prata om psykisk ohälsa på samma sätt som man kan prata om fysiska problem.

Så jag tycker att alla borde gå in och bli supporters på deras sida

Av Sara Modigh - 6 januari 2011 23:30

humm. Svullnaden har gått mer lite grann och de varar inte riktigt lika mycket.
Så de verkar som att antibiotikan verkar lite iallafall. 
Han kan fortfarande inte öppna ögat helt och han verkar tycka de e obehagligt.
Han sover mycket och vill inte riktig kela längre. 
Men han äter och dricker och går på toa som vanligt.

Han nyser dock väldigt mycket. 

Skickade ett mail till dom förra ägarna för 2 dar sedan men dom har inte svarat.
Får verkligen hoppas att dom tar sitt ansvar för va dom gjort mot oss.

Vi betalade inte 4000 för att få våra katter sjuka. 
så får hoppas att dom ger oss pengarna tillbaka och betalar dom veterinär räkningar vi kommer få pga detta.
Förstår inte hur man kan säga att ens katt är frisk och inte ska vara fara för andra katter fast dom är det!


Usch, jag vet inte hur jag ska kunna lösa detta. 
Fluffis är lixom det ända som får mig att överleva dagarna. Händer de honom någonting så vet jag inte vad jag gör.
Pga hans hjärtfel så kan ju en infektion slå ut honom helt och de är inte säkert han överlever.

Och om detta är något kroniskt som herpes. Jag skulle bli helt vansinnig på dom där människorna. 


Usch usch usch .. 

Av Sara Modigh - 4 januari 2011 11:30

Colorful food is healthy food, right?


Åh va trött jag  är på alla tabletter!
Har slarvat hur mycket som helst med mina mediciner den senaste tiden, och de märks.
Mår skit och har svårt att hantera detta med Fluffis. 
Förstår inte hur man kan göra så mot en annan människa. 
För Ghost ägare sa att de va en skada som gjorde att hans ögon rann.
Aja. 
Nu är iallafall Fluffis sjuk, så får se vad som händer.

Borde ta min medicin. Men jag orkar verkligen inte.
Varför gör jag så här fast jag vet att jag blir dålig när jag slarvar med medicinerna?
De är så jäkla dumt av mig, nu mår jag så dåligt att jag inte klarar att ta dom pga all ångest. 
Gah , jobbigt

Av Sara Modigh - 4 januari 2011 04:15

Vi va ju på djursjukhuset i dag. 
Dom sa inte mycket. Vi måste vänta tiodagar på provsvaren.
Men vi fick antibiotika ögondroppar till Fluffis och Ghost så får hoppas att dom funkar.
Och vi får verkligeh hoppas att detta inte är herpes eller nått annat som inte går att bota. 
Och att alla andra djur som Fluffis och Ghost har träffat inte smittas.

Aja, 2000 kostade de att ta ett prov på Fluffis ögongegga,
 så de blir att bara äta en gång varannan dag eller nått. :P

Av Sara Modigh - 3 januari 2011 06:00





Usch usch usch. min älskade lilla Fluffis <3 

jäkla skit, usch vilka människor , att sitta och ljuga en rakt upp i ansiktet. "nejdå de e bara en skada det är inget som smittar"
nänä. om de bara var en skada Ghost hade va de iallafall en smittsam sådan. 

mår så jäkla pissigt just nu. och gud vilken lång helg de vart, inga jäka djursjukhus som har tid. 
men idag vid 11.20 har vi iallafall fått en tid. 
hoppas verkligen att dom kan fixa detta. 

usch och fy hundra gånger om!


Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards