En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Direktlänk till inlägg 5 mars 2013

Jag behöver min mamma

Av Sara Modigh - 5 mars 2013 18:26

Jag hade aldrig någonsin kunnat föreställa mig hur det var att förlora sin mamma. Vissa dagar går bra. Men andra, dagar som idag är saknaden så stor att man inte vet vart man skall vända sig.

Just nu känner jag mig skör. Det känns som om jag håller på att bryta ihop. Har fått stå ut med mycket påhopp på internet dem senaste dagarna. (sedan jag lade upp en bild på min viktminskning, där jag fortfarande hade röda ärr) 

Skulle verkligen behöva min mamma just nu. Min fina underbara mamma som alltid stöttade mig i mitt val att blogga för att minska tabun kring att prata om psykisk ohälsa. Ibland känns bara allt så jobbigt. Jag har så svårt för att kasta av mig allt negativt som nu finns runt omkring mig. Mamma sa flera gånger att min blogg var otroligt bra och att jag var så duktig på att skriva. Önskar att hon fans här och sa det till mig just nu. Behöver verkligen få höra något positivt just nu. Måste ta tag i mina känslor och försöka att inte låta mig påverkas av allt detta. Jag vet att jag är stark. Jag vet ju att mitt bloggande har hjälpt andra. 


Mamma, Jag saknar dig så mycket. 221 dagar är det sedan du försvann från oss för alltid. Tiden går på och det gör så ont att tänka på att jag aldrig kommer träffa dig igen. 

 

 
 
Ingen bild

Matilda

5 mars 2013 21:35

Jag tycker att din blogg är jätte jätte bra Sara!
Det är viktiga ämnen du tar upp, sådant som Behövs diskuteras, sen kommer det alltid finnas idioter som inte kan eller vill förstå, men du är SÅ mycket starkare än dom!!

Sara Modigh

5 mars 2013 22:04

Tack, ibland tar man bara åt sig lite extra och det blir jobbigt. Men jag vet att jag är stark och jag kommer aldrig att ge upp.

 
http://ahealthytry.bloggplatsen.se

http://ahealthytry.bloggplatsen.se

10 mars 2013 01:20

Hej Sara! Jag blir så arg när jag läser om idioter som skriver elaka saker till dig. Dom är dumma i huvudet. Det är dom som är dumma och det är förjävligt att du ska behöva ta skit! Jag tycker att din mamma hade helt rätt, din blogg är jätte viktig och du är väldigt duktig på att skriva. Jag har kollat igenom din blogg och såg bild på din pojkvän. Jag vet vem han är för vi gick på gymnasiet tillsammans. Jag gick ett år över honom på teater gymnasiet. Jag heter Carola, i allafall. Hälsa till honom så gott från mig. Det är roligt att se att han hittat en så stark och modig och tuff tjej! kram c

http://ahealthytry.bloggplatsen.se

Sara Modigh

10 mars 2013 15:34

Du behöver inte bli arg för min skull. Det är ytterst sälla jag tar åt mig. Speciellt när det är över internet. Jag blir mest bara arg för att jag vet att det finns andra där ute som kanske inte kan skaka av sig kommentarerna så lätt.

Ibland blir man förvånad över hur liten världen är. Ska absolut hälsa till Jakob när han kommer hem.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Modigh - 27 april 2021 20:34

När man äntligen hittat något som fungerar, när jag äntligen börjat få kontroll på min sömn och min dygnsrytm. Vad händer då?  Jo, läkemedlet jag tar för att hjälpa mig komma till ro och bli trött på kvällarna ska nu inte längre subventioneras till...

Av Sara Modigh - 21 april 2021 14:30



Det har gått en lång tid sedan jag skrev sist, och det är mycket som har hänt under det senaste året. Jag har flyttat till en egen lägenhet, jag har fått en ny kontakt inom psykiatrin kallat Voss-teamet och jag har fått boendestöd som hjälper till oc...

Av Sara Modigh - 17 februari 2020 20:15

   ┏━━━━━━༻❁༺━━━━━━┓ MS-plack   Corpus callosum (Hjärnbalken ) - Multipla halvcentimeter stora förändringar   Centrum semiovale (Centrala...

Av Sara Modigh - 13 februari 2020 12:36

Det är så svårt att hitta mening med det här. Livet känns så hopplöst men vi har en vacker värld.  Så varför kan jag inte leva som jag bör. Vill känna att jag tillhör men är bara till besvär.    Så kan du lyfta mig från hålet jag har fastna...

Av Sara Modigh - 20 december 2019 04:47

Jag måste sova, men jag kan inte. Alldeles för mycket tankar snurrar runt inom mig. Jag får inte tyst på dem vad jag än gör. Så fort jag sluter ögonen kommer tankarna och med dem kommer ångesten. Jag vet inte vart jag ska göra av allt som virvlar...

Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Skapa flashcards