En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Alla inlägg under april 2013

Av Sara Modigh - 10 april 2013 00:46

Just nu känns det lite svårt att blogga. Har känt att min energinivå har blivit något lägre än vanligt och orkar inte riktigt ta mig för att skriva långa utfunderade inlägg. Det märks i besöksantalet att jag inte skrivit ordentligt den senaste tiden. Så har börjat fundera lite på om det är något speciellt som jag skulle kunna skriva om. Jag vet inte riktigt vad folk vill läsa? Vad som är intressant? Är det något speciellt om mig som jag ska skriva? om katterna? något om psykisk ohälsa och i så fall vad? ska jag skriva om bröllopsplaner? Eller har ni några frågor som ni vill att jag ska svara på i ett blogginlägg? Känns ju lite dumt att starta en frågestund på bloggen när man bara har 30 unika besökare om dagen som aldrig kommentarer :P

Men det kanske är värt ett försök?

Jag vet inte :P

...okej jag bestämmer mig

Jag förklarar här med detta inlägget till ett frågestundsinlägg
Ni kan fråga om precis vad ni vill så lovar jag att svara så gott jag kan på allt i ett blogginlägg.

 

Av Sara Modigh - 10 april 2013 00:06

Fick ett brev från DHL idag om att jag hade ett paket att hämta ut. Blev väldigt förvånad eftersom jag inte beställt någonting. Började tänka "vad har jag nu råkat klicka på på internet" . Tänkte att det förmodligen var nått skräp från någon sådan där abonomang man får saker hemskickat vare sig man vill ha skiten eller inte så blev lite nervös.
Men när jag öppnade paketet så visade det sig att det var en ryggsäck full med plåster som jag vunnit :P haha


  


Hade helt glömt bort den tävlingen så det var en rolig överraskning. Alltid kul att få post :)

Av Sara Modigh - 9 april 2013 19:33

damn you autocorrect

 

Av Sara Modigh - 9 april 2013 01:21

Jag är så arg, jag vet inte vart jag ska ta vägen. Vill bara gapa och skrika på allt och alla! Det känns som om min insida kokar av vrede. Har sådan lust att bara bita tag i min arm och bita sönder den helt och hållet för jag är så arg. Jag vill kasta saker i golvet och skrika. 

  


Fuck you Seroquel!



(Och folk undrar varför jag inte gillar att ta mediciner)

Av Sara Modigh - 7 april 2013 18:25

Chocolate Chip Cookies

 




Ingredienser:
175g avsvalnat smält smör
3dl strösocker
1/2 dl farinsocker
1 ägg
1 äggula
5dl vetemjöl
1/2 tsk bikarbonat
1msk vaniljsocker
200-250 gram marabou mjölkchoklad


Gör så här:
1. vispa smör strösocker och farinsocker pösigt. Vispa sedan i ägget och äggulan.
2. Blanda ner de torra ingredienserna. Hacka chokladen grovt.
3. Blanda till en deg
4. Lägg degen i en plastpåse och förvara i kylen i ett par timmar (har hört att kakorna blir bättre om dem ligger i kylen 12 timmar innan gräddningen, men detta steget kan man hoppa över)
5.klicka ut degen på en plåt med bakplåtspapper på.
6. grädda i cirka 10-15 minuter.
7. Låt kakorna svalna på plåten ett tag för att sedan låta dem ligga på ett galler för att kallna helt.

 


 

Bloppis-annons
Av Sara Modigh - 7 april 2013 16:42

A: Herr T-shirts :

Klassisk Piketröja ljusblå eller Rosa XL från Slazenger. 120 kr styck (aldrig använda)

Orange t-tröja XXL 20kr (oanvänd)


B:

Herrtröja XL (oanvänd) 50Kr

Olars ulla Tröja 100% lin storstorlek 30Kr (oanvänd)

Svart linne 52/54 30Kr (använd ett fåtal gånger)


C: 

Svarta herrbyxor (oanvända) w36-l32 70Kr 

Dam Jeans storlek 50, 50Kr (använda en gång)


D:

Rosa tunika från Carla Carla 30KR (använd vid ett fåtal tillfällen)

Lila knänning 50Kr (använd en gång)

Vit stickad kofta (oanvänd) 100kr



Maila vid intresse Polyhymnia__@hotmail.com

Kläder & Skor, Säljes - Jönköping (Jönköpings län)
Pris:    120:-
 
Av Sara Modigh - 7 april 2013 12:57

 


Klicka på bilden för att komma till namninsamlingen.

Av Sara Modigh - 5 april 2013 13:41

När jag har ångest och är helt ensam försöker jag föreställa mig en trygg, vacker , lugn och positiv plats.
Jag föreställer mig en skogsdunge, En lummig plats men gyllene solsken som sipprar in genom alla gröna blad vilket lämnar ett grönguldigt ljus. Jag tänker mig att det finns en porlande bäck där solskenet leker på vattenytan. Jag föreställer mig doften av skog och vatten. Jag hör ljudet av vinden i grenarna och jag hör vattnets tysta porlande.
Jag föreställer mig att vinden mjukt smeker min kind. Jag andas in och känner en svag doft av syren som vinden tagit med sig.
Jag föreställer mig att platsen är magisk. Jag ser självlysande fjärilar och magiska blommor.
På denna platsen föreställer jag mig själv som lugn och trygg.

 

Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Skapa flashcards