En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Direktlänk till inlägg 15 juli 2013

60 frågor

Av Sara Modigh - 15 juli 2013 01:45

1. Vad är ditt mellan-namn? Malin

2. Vad skulle du vilja heta i förnamn? Jag gillar mitt förnamn. Men när jag var liten ville jag heta Sofia

3. Är du i ett förhållande nu? Ja

4. Om ja, hur länge har ni varit tillsammans? Snart sju år.

5. Vem var du tillsammans med sist? Mitt ex

6. Får man fråga varför det tog slut? Nej

7. Har du haft ett seriöst förhållande? Ja

8. Vem vet mest om dig? Jag själv?

9. Vad gör du på fredagskvällar? Hälsar på hemma hos pappa och sedan kollar på Doobidoo eller så ska det låta med Jakob.

10. Bästa filmen du någonsin har sett? Jag har sett många filmer och ingen var bäst.

11. Har du haft sex med fler än 5 personer? Ja

12. Har du någonsin varit full? Ja

13. Har du testat droger? Nej

14. Röker du? Ja

15. Snusar du? Nej

16. Saknar du någon just nu? Ja, Mamma

17. Hur mår du idag? Jag mår inte bra idag.

18. Hur många tabletter tar du dagligen? Inga längre, Fast jag egentligen borde. 

19. Vad gjorde du för exakt ett år sen? Den 15 juli 2012 var jag , Jakob och ludde? och metade i Landsjön. Vi sick ingen fisk. :p

20. Bästa minnet från sommaren? Minns inte

21. Senaste landet du besökte bortsett från Sverige? Danmark

22. När var du där? 2006?

23. Är du rasist? Nej

24. Har du helt svenskt ursprung? Ja

25. Om nej, vart kommer du ifrån? Jönköping

26. Föredrar du svenska eller utländska killar? Får väl säga Svenska då eftersom Jakob är svensk

27. Ser du fram emot någonting just nu? Nej, ingenting.

28. Sköter du skolan? Går inte i skolan längre

29. Vad hade du för betyg förra terminen? Bäst i världen betyget. Nej. Har inte gått i skolan på flera år.

30. Vad är det bästa du fått på ett prov? Vet inte prov men fick VG i slut betyg i bild när jag gick i 8an.

31. Vilket ämne var det? Bild, eller nej förresten det var nog Geografi. Eller kanske båda. Minns inte, Var så längesedan jag gick i högstadiet. Snart 10 år sedan.

32. Har du fått ig på ett prov? De flesta. 

33. Har du spelat/spelar du i ett band? Nepp

34. Anser du dig vara intelligent? Nja, Ibland

35. Vilken har vart den bästa tiden av ditt liv? Återstår att se.

36. Vilken va den värsta tiden då? Högstadiet tror jag och år 2009-2010. Året som varit har inte heller varit lätt.

37. Har du mått jättedåligt psykiskt? Ja

38. Har du skurit dig eller gjort dig själv illa på nått sätt? Ja

39. Har du haft sömnproblem? Ja.

40. Hur ofta gråter du? Beror på hur dåligt jag mår. Kan gå från flera gånger om dagen till en gång i halvåret.

41. Vad gör du när du mår dåligt? Skriver, tittar på tv-serier eller film, försöker reda ut mina tankar och känslor eller så lägger jag mig och sover.

42. Vem vänder du dig för att prata med när du mår dåligt? Jakob eller bloggen. Ibland viskar jag bara mina tankar och känslor in i Nuffes öra.

43. Vill du ha tillbaka någon av dina ex? Nej haha, Verkligen inte!

44. Vilken klass går du i nu? Ingen

45. Vilken skola? INGEN

46. Har du varit otrogen någon gång? Nej

47. Har någon varit otrogen mot dig? Ja

48. Är du stolt över dig själv? Ja, ganska.

49. Vad är det bästa med dig enligt dig själv? Att jag fortfarande kämpar.

50. Vad får du ofta komplimanger för? Mitt hår, min midja, mina ögon, att jag är omtänksam och att jag är snäll.

51. Har du lätt att få folk att skratta? Ja vet inte? Skrattar du?

52. Cider elller öl? Saft, dricker inte alkohol.

53. Har du några talanger? Jag kan "darra med ögonen" om nu det räknas som talang. Utöver det är jag helt talanglös.

54. Vet du om någon är kär i dig? Ja, en som heter Jakob, han bor i min säng på nätterna ;)

55. Är du kompis med ditt/dina syskon? Ja… Vi är inte värsta fiender i alla fall :P

56. Vad står det i ditt senaste sms? Tack :) !

57. Hur lång är du? 160

58. Hur mycket väger du? Just nu 80 kilo

59. Vilken storlek har du på kläderna? Runt 42-44 skulle jag tro.

60. Har du svarat ärligt? Ja

 
 
Ingen bild

Matildusss

15 juli 2013 10:12

men sara. Du kan väl spela på din triangel?! ;D Talanglös pffffftt du skriver ju jätte bra också.

Sara Modigh

15 juli 2013 16:08

Haha, i och för sig :P
Tack så mycket

 
joanna-livet med asperger

joanna-livet med asperger

15 juli 2013 15:36

GÄSTBLOGGARE SÖKES!
Har du nått som du vill dela med dig om till mina 300-600 unika läsare dag?


Kanske en rolig historia?
En sann berättelse som förändrade ditt liv?
Kanske om din vardag med ett funktionshinder/sjukdom eller som anhörig till en person med det?
Ett recept på din favorit rätt?
Kanske ett favorit resmål?
Eller nått annat spännande som andra människor skulle bli glada/inspirerande/gripna av att läsa?

Jag söker just nu gäst bloggare som får låna min blogg för att berätta detta viktiga som har att säga!
Det kanske är just du som borde synas på min blogg!
För mer info läs mer här....

http://www.domkallarmighannes.com/2013/07/gastbloggare-sokes.html

http://domkallarmighannes.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Modigh - 27 april 2021 20:34

När man äntligen hittat något som fungerar, när jag äntligen börjat få kontroll på min sömn och min dygnsrytm. Vad händer då?  Jo, läkemedlet jag tar för att hjälpa mig komma till ro och bli trött på kvällarna ska nu inte längre subventioneras till...

Av Sara Modigh - 21 april 2021 14:30



Det har gått en lång tid sedan jag skrev sist, och det är mycket som har hänt under det senaste året. Jag har flyttat till en egen lägenhet, jag har fått en ny kontakt inom psykiatrin kallat Voss-teamet och jag har fått boendestöd som hjälper till oc...

Av Sara Modigh - 17 februari 2020 20:15

   ┏━━━━━━༻❁༺━━━━━━┓ MS-plack   Corpus callosum (Hjärnbalken ) - Multipla halvcentimeter stora förändringar   Centrum semiovale (Centrala...

Av Sara Modigh - 13 februari 2020 12:36

Det är så svårt att hitta mening med det här. Livet känns så hopplöst men vi har en vacker värld.  Så varför kan jag inte leva som jag bör. Vill känna att jag tillhör men är bara till besvär.    Så kan du lyfta mig från hålet jag har fastna...

Av Sara Modigh - 20 december 2019 04:47

Jag måste sova, men jag kan inte. Alldeles för mycket tankar snurrar runt inom mig. Jag får inte tyst på dem vad jag än gör. Så fort jag sluter ögonen kommer tankarna och med dem kommer ångesten. Jag vet inte vart jag ska göra av allt som virvlar...

Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards