En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Direktlänk till inlägg 21 augusti 2013

Utmanad

Av Sara Modigh - 21 augusti 2013 23:40

Regler:

1. Berätta 11 saker om dig själv
2. Svara på utmanarens 11 frågor
3. Kom på 11 frågor till de som du utmanar
4. Utmana 11 bloggar med mindre än 200 läsare
5. Berätta vem du har utmanat
6. Du får inte utmana den som utmanat dig
 
 
Elva saker om mig: 
1. Jag är en "crazy cat lady" och har 16 foton på mina katter på en vägg i vardagsrummet.
2. Om jag blir kissnödig när jag håller på med något vill jag alltid göra klart innan jag går på toa, har nästan kissat ner mig väldigt många gånger. Min sambo brukar säga till mig "Sara, Gå på toa!". 
3. Jag älskar tv-serier
4. Jag är jättedålig på detta :P
5. Jag spelar alltid mobilspel och kollar instagram innan jag somnar.
6. Fluffis har har smeknamn, "Nuffe" "Fluffis tuffis" och "grisen" är några av de vanligare. Hans "stamtavlenamn" är Frank Costello
7. När någon är snäll mot mig undrar jag alltid vad den är ute efter. Kanske för att jag inte är van vid att folk är snälla "bara så där"
8. Jag får panik om jag bara kan andas genom näsan. Det känns som att jag inte får tillräckligt med luft, så jag kan till exempel inte har en halsduk eller scarfs över munnen. 
9. Om det är kallt och blåsigt ute så sprutar mina tårar.  
10. Tittar ALLTID på tv när jag äter, Kan helt enkelt inte äta annars. 
11. Jag har testat på tre olika kampsporter. Karate kendo och capoeira, men insåg efter varje testperiod att jag är för blyg för att skrika och slåss bland massa främlingar. 
 
 
Annas frågor till mig:
 
1. Om du kunde välja en superkraft, vilken skulle det då vara?
Jag skulle vilja vara en metamorfmagus, det kan väl räknas som superkraft? Annars skulle jag vilja kunna bli osynlig.
 
2. Om du fick göra om något med ditt liv, vad skulle det vara? 
Högstadiet skulle jag vilja åka tillbaka till med allt jag vet nu och göra om. 
 
3. Följer du några TV-serier? Vilka i så fall? 

Alla! haha nej, men många. Mina favoriter just nu är: The mentalist, Body of proof, Greys Anatomy, NCIS, CSI, House, Bones, Supernatural, Mike & Molly, How i met your mother, Big bang theory, Modern family, Simpsons och Smash. Sen finns ju alla gammla favoriter som vänner och förhäxad. Ja, det är ett par stycken så får väl räcka nu :)
 
4. Vilken är din favoritbok och varför?  
 
Harry Potter är min absoluta favoritbok genom tiderna. Harry Potter var min trygghet när jag växte upp och min tröst när livet var svårt.
Jag tycker att böckerna är otroligt välskrivna och spännande. Önskar att jag kunde uppleva Harry Potter tiden för förstagången en gång till.
 
5. Har du någon hemlig talang? 
 
Ja, men den är hemlig...Mohahaha
 
6. Vad skulle du göra om du vann en miljon kronor? 
 
Jag skulle köpa hus.
 
7. Vad gör du helst på fritiden? 
Umgås med min sambo och kolar på tv-serier.
 
8. Finns det något språk du skulle vilja kunna?
Jag skulle vilja kunna engelska bättre.
 
 
9. Om du fick vara någon annan person för en dag, vem skulle du välja?
Svår fråga, typ Helena Bonham Carter eller nån annan Hollywood cooling.  
 
10. Vad har du haft för olika hårfärger?
Ett par, började tona mitt hår i alla möjliga olika bruna färger när jag gick i mellanstadiet, sen dess har jag haft rött, brunt, svart, orange och rosa hår. Nu har jag rött för det trivs jag bäst i.
         
 
11. Simma med hajar eller hoppa fallskärm och inte veta vart du landar? 
 Hoppa fallskärm skulle jag tro, så länge jag inte landar i havet tillsammans med massa hajar.
 
Mina frågor: 
 
1. Beskriv en vanlig dag hos dig?
2. Vilken är din favoritmaträtt?
3. Vilket är ditt drömyrke?
4. Om du fick ett dygn då du kunde göra precis vad du ville, allt är tillåtet. Vad skulle du då göra?
5. Om du hade mycket pengar, vilken välgörenhet skulle du då vilja skänka pengar till?
6. Vilken är din bästa egenskap?
7. Vad är det pinsammaste du gjort/ varit med om?
8. Vad får dig alltid att skratta?
9.Hur skulle du helst vilja bo?
10. Vilket husdjur skulle du ALDRIG kunna tänka dig att ha?
11. Något du inte kan leva utan?
 
 
Jag utmanar: 
Den som vågar!
Skriv gärna en kommentar om ni svarar på utmaningen, vill gärna läsa vad ni skriver i så fall :) 
 
 

 
 
Mizca

Mizca

22 augusti 2013 09:01

Jag antog din utmaning och har svarat i min blogg :)

http://www.mizca.se

Sara Modigh

22 augusti 2013 15:26

Vad roligt :)

 
jessica

jessica

22 augusti 2013 13:23

Tack :)

http://jessicahagstrom.blogg.se

 
Ingen bild

Jakob

22 augusti 2013 15:10

Haha! :P Fint, skrattar så jag gråter :P du i ett nötskal :D

Sara Modigh

22 augusti 2013 15:26

HAHAHAH, Du är allt söt du!

 
Ingen bild

Erika

22 augusti 2013 15:28

Du är så vacker <3

 
Ingen Annan Än Anna

Ingen Annan Än Anna

24 augusti 2013 08:14

Haha! Jag trodde min katt var ensam om att kunna balansera på axeln. Han brukar klättra upp där och sätta sig som en papegoja och så sitter han där när jag går runt och gör grejer. xD
Kul med någon annan som kollar på många TV-serier också! :D

http://annanykom.blogg.se

Sara Modigh

24 augusti 2013 15:07

Haha, ja. Ghost vägrar bli buren, han ska bara sitta på axeln :P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Modigh - 27 april 2021 20:34

När man äntligen hittat något som fungerar, när jag äntligen börjat få kontroll på min sömn och min dygnsrytm. Vad händer då?  Jo, läkemedlet jag tar för att hjälpa mig komma till ro och bli trött på kvällarna ska nu inte längre subventioneras till...

Av Sara Modigh - 21 april 2021 14:30



Det har gått en lång tid sedan jag skrev sist, och det är mycket som har hänt under det senaste året. Jag har flyttat till en egen lägenhet, jag har fått en ny kontakt inom psykiatrin kallat Voss-teamet och jag har fått boendestöd som hjälper till oc...

Av Sara Modigh - 17 februari 2020 20:15

   ┏━━━━━━༻❁༺━━━━━━┓ MS-plack   Corpus callosum (Hjärnbalken ) - Multipla halvcentimeter stora förändringar   Centrum semiovale (Centrala...

Av Sara Modigh - 13 februari 2020 12:36

Det är så svårt att hitta mening med det här. Livet känns så hopplöst men vi har en vacker värld.  Så varför kan jag inte leva som jag bör. Vill känna att jag tillhör men är bara till besvär.    Så kan du lyfta mig från hålet jag har fastna...

Av Sara Modigh - 20 december 2019 04:47

Jag måste sova, men jag kan inte. Alldeles för mycket tankar snurrar runt inom mig. Jag får inte tyst på dem vad jag än gör. Så fort jag sluter ögonen kommer tankarna och med dem kommer ångesten. Jag vet inte vart jag ska göra av allt som virvlar...

Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards