En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Direktlänk till inlägg 5 september 2013

Throwback thursday - Jakobs dikter

Av Sara Modigh - 5 september 2013 14:00

 

Hittade det här gamla inlägget på min gamla blogg när jag satt och förde över lite gamla inlägg hit. Men jag tänkte att dessa fina dikter måste ju få nå ut till världen igen ;P

 

Satt å läste igenom ett par av Jakobs gamla dikter :P
Tänkte att jag ska lägga upp ett par gulliga här :P 
(hoppas han inte blir sur :P )



Saris är min älsklingsplutt
på mitt hjärta hon eld sätter fjutt
hon är söt å jättebäst!
att vara med henne är vad jag gillar mest.
fast hon är rädd för å kasta boll,
så är jag hennes bumbitroll :)
över henne är jag stoltare än en kungsörn,
för hon är min lilla muminbjörn! :) <3



Min älskling är sötast på hela denna jord,
Tro mej för sanna är mina ord!
vi är ju faktiskt gjorda för varann,
våran kärlek är äkta och sann.
Dej ska jag älskar ända tills jag dör,
såvida du inte börjar äta messmör :P

 


solen lyser & jag är kär, men ändå är jag ledsen för du inte är här. 
vem bryr sej om solen när nån kan ha dej? 
du som är världens finaste tjej, vill bara ha dej tätt mot min hud, längtar tills du blir min brud, 
då blir de vi två i evighet, du är det bästa å vackrast jag vet!



mitt hjärta skuttar å hoppar, men min älskling det stoppar, 
och binder det runt sitt, så nu sitter dom ihop ditt & mitt. 
och på dom går ej att sära, för vi två är så kära :)



Stackars lilla älskling min,
satt i logen och var så fin,
var där hela långa dan
sen så var hon trött som fan,
men det var ju kul att ha dej där 
och i hela veckan fick jag sova här :)
älskar dej så massa mest! 
du är snällast och helt klart bäst! :)

 
 
Caroline

Caroline

5 september 2013 14:08

Sv: Eller hur?! Jag älskar den, och vill ha den framme men har dock inte riktigt plats till den så får väl se vart den blir av. Om inte annat hamnar den i källaren tills jag flyttar till större, för jag vägrar att göra av med den. :)

http://iamcarro.blogg.se

Sara Modigh

5 september 2013 14:21

Ja det förstår jag :)

 
felicia-

felicia-

5 september 2013 21:13

har en fråga angående självkänsla jag önska du kunde skicka en kommentar tillbaka till mig.

jag undrar hur man får rätt kroppsuppfattning när man har anorexia, när man är mellan underviktig och normalviktig. hur ska man tänka, kommer man någonsin få klar uppfattning?

undrar också varför man blir svullen av maten efteråt, jag är inte allergisk mot något och tål allt men man äter ju entlig ett matschema, kommer det bli bättre när man stabiliserat sin vikt eller kommer det alltid var så?

http://whofelicia.blogg.se

Sara Modigh

5 september 2013 23:45

Har svarat i din blogg

"Hej Felicia. Jag ska svara så gott jag kan. Men jag är inte utbildad och vill du har professionella råd så kan du alltid vända dig till en terapeut.

Jag tror att det viktigaste är att försöka acceptera sig själv som man är. Att man inte fokuserar så mycket på hur man ser ut och hur man skulle vilja se ut.
Vissa är stora andra är små. För att må bra med sig själv krävs det nästan att man lär sig att se allt man gillar och ignorera det man ogillar. För ärligt talat så har väl alla saker de inte gillar med sig själva. Jag har det i alla fall :P Men har lärt mig att leva med det.
Jag övade fram att se positiva saker med mig själv genom att varje dag tvinga mig själv att säga högt saker som jag gillade hos mig själv.
Även om jag kanske inte kände det så mycket i början så har det hjälpt mig.

Det här med att du upplever att din mage svullnar när du äter kan bero på flera olika saker, först och främst kan det vara en del av din anorexi att din hjärna säger att du är jättestor för att du har ätit när det i själva verket inte är någon skillnad. Det kan också vara så att du är så pass smal att det syns när du har ätit och Det kan också vara gas, att du sväljer mycket luft när du äter, äter mycket kål och bönor eller så kan det röra sig av någon form av överkänslighet som gör att det bildas mer gaser.
Om du är orolig föreslår jag att du talar med exempelvis en dietist."

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Modigh - 27 april 2021 20:34

När man äntligen hittat något som fungerar, när jag äntligen börjat få kontroll på min sömn och min dygnsrytm. Vad händer då?  Jo, läkemedlet jag tar för att hjälpa mig komma till ro och bli trött på kvällarna ska nu inte längre subventioneras till...

Av Sara Modigh - 21 april 2021 14:30



Det har gått en lång tid sedan jag skrev sist, och det är mycket som har hänt under det senaste året. Jag har flyttat till en egen lägenhet, jag har fått en ny kontakt inom psykiatrin kallat Voss-teamet och jag har fått boendestöd som hjälper till oc...

Av Sara Modigh - 17 februari 2020 20:15

   ┏━━━━━━༻❁༺━━━━━━┓ MS-plack   Corpus callosum (Hjärnbalken ) - Multipla halvcentimeter stora förändringar   Centrum semiovale (Centrala...

Av Sara Modigh - 13 februari 2020 12:36

Det är så svårt att hitta mening med det här. Livet känns så hopplöst men vi har en vacker värld.  Så varför kan jag inte leva som jag bör. Vill känna att jag tillhör men är bara till besvär.    Så kan du lyfta mig från hålet jag har fastna...

Av Sara Modigh - 20 december 2019 04:47

Jag måste sova, men jag kan inte. Alldeles för mycket tankar snurrar runt inom mig. Jag får inte tyst på dem vad jag än gör. Så fort jag sluter ögonen kommer tankarna och med dem kommer ångesten. Jag vet inte vart jag ska göra av allt som virvlar...

Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards