En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Direktlänk till inlägg 8 september 2013

Sannings-Söndag

Av Sara Modigh - 8 september 2013 18:12

 
 
 
 
 
 
 
Vilket ställe är din favorit att äta på?
Sittandes framför tv:n i vardagsrumssoffan ;)
 
Har du någonsin behövt sy då du skurit dig? All kärlek till dig!
Jaa, det har jag behövt göra. Har flera ärr som jag borde ha sytt men inte gjorde vilket jag ångrar idag.
 
Hur gammal var du när du fick asperger som diagnos? :) älskar för övrigt din blogg och tycker att det behövs fler som vågar prata öppet om sin psykiska ohälsa för att få andra att förstå :)
 
Tack så mycket :) 
Jag fick diagnos när jag var 20 år.
 
Vilka är dina favoritbutiker?
 
Inga, jag avskyr att handla.
Hur ofta ändrar du din frisyr?
Jag har inte klippt mitt hår sedan 2008, men färgar det rött lite då och då.
 
 
Tyckte du att den förra filmen du såg var bra?
Den förra filmen jag såg var The Hobbit och jag tycket inte att den var jättebra. Har aldrig varit så förtjust i sagan om ringen trilogin och The Hobbit verkar inte bättre. Tycker att filmerna är rätt så sega för det mesta. Men de har bra musik.
 
 
Vill du ha barn sen när du mår bättre?
 
Jag är kluven i den fråga. Jag skulle nog gärna vilja ha barn och om jag mår bra och om livet fungerar så skulle jag kanske fundera på att skaffa barn. Men jag tvekar då jag vet att den problematiken jag har är ärftlig. Jag känner lite att jag inte vill utsätta barn för risken att drabbas och må så som jag har gjort
 
varför kan du inte börja klä dig i dom där kläderna du hade när du var ung? Du var grymt snygg i dom! o skulle nog bli sjukt läcker i dom nu också i din vackra kropp :)
 
Jag känner att jag växt ifrån den stilen. Även om jag kan uppskatta stilen och tycka att den är snygg så är den också en påminnelse om hur dåligt jag mådde under den perioden av mitt liv. För mig är den stilen ett rop på hjälp och ett sätt att skydda min själ att bli sedd

 
 
Mizca

Mizca

8 september 2013 20:59

Svar: Ja, Modigh är inte så vanligt =)

http://www.mizca.se

 
Ingen bild

Emma

8 september 2013 21:47

Går du in och kollar på bloggarna som dom som kommentarerar har?

Vad har du för färg på din tandborste?

Vem/vilka är dina favorit youtubers?

Sara Modigh

8 september 2013 22:36

Tack för din fråga!
Svar kommer nästa söndag.

 
Ingen bild

Ida

9 september 2013 03:23

Vad har du för mobil?

Vilken är din favorit mat?

Sara Modigh

9 september 2013 13:04

Tack för frågorna. Svaren kommer nästa söndag :)

 
Sandra Piik - Att leva som psykiskt sjuk

Sandra Piik - Att leva som psykiskt sjuk

9 september 2013 10:02

Det där kan vara den smartaste kommentaren någon någonsin skrivit till mig. OCH den tog. Tack, tack så hemskt mycket.

Och bra svar på frågorna!

http://piiket.blogg.se

 
Ingen bild

Erika

11 september 2013 23:24

kan du beskriva en vanlig dag i ditt liv? Typ när går du upp på morgonen?vad äter du för frukost och annan mat. Vad gör du på dagara osså vidare

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Modigh - 27 april 2021 20:34

När man äntligen hittat något som fungerar, när jag äntligen börjat få kontroll på min sömn och min dygnsrytm. Vad händer då?  Jo, läkemedlet jag tar för att hjälpa mig komma till ro och bli trött på kvällarna ska nu inte längre subventioneras till...

Av Sara Modigh - 21 april 2021 14:30



Det har gått en lång tid sedan jag skrev sist, och det är mycket som har hänt under det senaste året. Jag har flyttat till en egen lägenhet, jag har fått en ny kontakt inom psykiatrin kallat Voss-teamet och jag har fått boendestöd som hjälper till oc...

Av Sara Modigh - 17 februari 2020 20:15

   ┏━━━━━━༻❁༺━━━━━━┓ MS-plack   Corpus callosum (Hjärnbalken ) - Multipla halvcentimeter stora förändringar   Centrum semiovale (Centrala...

Av Sara Modigh - 13 februari 2020 12:36

Det är så svårt att hitta mening med det här. Livet känns så hopplöst men vi har en vacker värld.  Så varför kan jag inte leva som jag bör. Vill känna att jag tillhör men är bara till besvär.    Så kan du lyfta mig från hålet jag har fastna...

Av Sara Modigh - 20 december 2019 04:47

Jag måste sova, men jag kan inte. Alldeles för mycket tankar snurrar runt inom mig. Jag får inte tyst på dem vad jag än gör. Så fort jag sluter ögonen kommer tankarna och med dem kommer ångesten. Jag vet inte vart jag ska göra av allt som virvlar...

Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards