En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Direktlänk till inlägg 20 mars 2014

Ett par hektiska dagar

Av Sara Modigh - 20 mars 2014 20:16

Det har vart mycket att göra de senaste dagarna. Jakob har vart ledig nu i två dagar så vi har passat på att få massa inför bröllopet gjort. Igår började dagen på Pappersgrossisten där vi köpte champagneglas till välkomstskålen och glassbägare till efterrätten. Där efter bar det vidare till Paul Hall där vi köpte dukar och servetter och efter det så bar det av till Tingstad där vi köpte lite annat småtjafs till bordsdukningen. Vi har också vart på IKEA och Köpte en massa ljusstakar och saftflaskor. 


Sen idag började dagen med ett tandläkarbesök klockan åtta på morgonen, men allt gick smärtfritt hos käftis. Har fått en ordentlig bettskena och en stark fluorkräm så nu kanske mina tänder inte påverkas lika negativt av min muntorrhet. 

 

När vi var klara hos tandläkaren så åkte vi hem och fortsatte vårt massiva projekt att göra namnskyltar till bordsplaceringen och servettringar till alla 80 gäster.. Jisses vilken tid det tar och vilket jobb det är!


Sedan vid klockan ett var det tags att tanka på med Tysabri så det bar av till sjukhuset. Jag kan säga att efter dagens besök är jag ännu mer övertygad om att be om att få en *venport. Idag var det tre sjuksköterskor som fick sticka. Totalt blev jag stucken på fyra ställen och det tog 40 minuter att få in *PVK:t så det var ingen höjdare för mig som är nålrädd :P


Har massor med "bra" historier om hur svår stucken jag är.. Får skriva om det någon annan gång..hehe

 

Men men, Tillslut var nålen satt och droppet kunde startas. Tog cirka en timme att ge droppet och sen en timme övervakning med blodtryckstagningar som inte heller gick så bra :P

Tydligen så ville inte min puls höras tydligt så fick ta om det ett tiotal gånger vilket resulterade att jag ännu en gång lyckats få blåmärken av att få mitt blodtryck mätt :P

 


så kom tillslut ifrån sjukhuset vid klockan fyra och då var det direkt hem och fortsätta med allt bröllopspyssel. 

Vi har även vart ute en sväng med min bror och tagit kort på hans nya bil så det var verkligen vart fullt upp hela dagen.



(börjar dock allvarligt betvivla mina fotoskills)


 

 


Det är först nu som jag haft en stund över att sitta ner och skriva. Visste inte ens om jag skulle hinna skriva nått idag så blev ett litet sådant "tema Inlägg" som ja skrivit i förväg som blev publicerat innan idag så att det skulle bli någonting skrivet idag..




Nu ska jag äta.. Tack för idag slut för idag!



*Venport

 

*PVK

 


 
 
Alexanndra

Alexanndra

22 mars 2014 10:33

Usch så läskigt med massa nålar, jag är också nålrädd :S

http://nattstad.se/alexanndra

Sara Modigh

22 mars 2014 13:03

Jaa, Det är obehagligt. Men nu kanske jag får en venport snart

 
Ingen bild

Ruth

23 mars 2014 08:07

Jag tycker inte heller om att bli stucken, men att få blåmärken av blodtrycksmanchetten?? Det var inte illa! Kram

Sara Modigh

23 mars 2014 11:47

Haha Jag är duktig på att få blåmärken :P

 
Ingen bild

Ruth

23 mars 2014 08:07

Förresten, du är så söt på bilderna!

Sara Modigh

23 mars 2014 11:47

Tack :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Modigh - 27 april 2021 20:34

När man äntligen hittat något som fungerar, när jag äntligen börjat få kontroll på min sömn och min dygnsrytm. Vad händer då?  Jo, läkemedlet jag tar för att hjälpa mig komma till ro och bli trött på kvällarna ska nu inte längre subventioneras till...

Av Sara Modigh - 21 april 2021 14:30



Det har gått en lång tid sedan jag skrev sist, och det är mycket som har hänt under det senaste året. Jag har flyttat till en egen lägenhet, jag har fått en ny kontakt inom psykiatrin kallat Voss-teamet och jag har fått boendestöd som hjälper till oc...

Av Sara Modigh - 17 februari 2020 20:15

   ┏━━━━━━༻❁༺━━━━━━┓ MS-plack   Corpus callosum (Hjärnbalken ) - Multipla halvcentimeter stora förändringar   Centrum semiovale (Centrala...

Av Sara Modigh - 13 februari 2020 12:36

Det är så svårt att hitta mening med det här. Livet känns så hopplöst men vi har en vacker värld.  Så varför kan jag inte leva som jag bör. Vill känna att jag tillhör men är bara till besvär.    Så kan du lyfta mig från hålet jag har fastna...

Av Sara Modigh - 20 december 2019 04:47

Jag måste sova, men jag kan inte. Alldeles för mycket tankar snurrar runt inom mig. Jag får inte tyst på dem vad jag än gör. Så fort jag sluter ögonen kommer tankarna och med dem kommer ångesten. Jag vet inte vart jag ska göra av allt som virvlar...

Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards