En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Direktlänk till inlägg 9 april 2014

Fullt upp i full fart

Av Sara Modigh - 9 april 2014 09:00

Jaa, nu är det då sannerligen fullt upp! 


Idag: prova den nya klänningen för att se hur mycket den behöver läggas upp. Sedan hem och fixa med bordsplacering, fixa med allt pyssel, skriva gästinformation om alla gäster och sedan är det dags att åka till tandläkaren igen. 

Efter det kommer Ruth och ska hjälpa till att skriva gästinfo om Jakobs släktingar. 

 

(Det är inte den klänningen som jag ska ha på bilden)

 

Igår var vi hos farmor och farfar och dagen innan dess var vi hos pappa för att laga skitbilen som ännu en gång är trasig och dagen innan dess var vi hos mormor och planerade. Sedan utöver allt detta så är det ju ett ständigt pyssel med att göra placeringsskyltar och sy servettringar och allt annat som vi kommit på att vi ska göra själva :P


Men det känns som om saker börjar falla på plats, många delar är färdiga så det känns skönt. 


Har fått hem skorna, köpt ny brudklänning, tärnornas kläder är fixade, slipsar till killarna är färdigt och sminket som skulle köpas är köpt...

På tal om sminket. Jag var på Make up store för att köpa ett läppstift och en maskara till bröllopssminkningen. Jag som inte har så stor koll på smink gick in och bad om att få ett läppstift i en neutral färg. Då målade hon på lite läppstift och när jag såg mig själv i spegeln trodde jag att jag skulle svimma. Om det inte var för att 1 April precis varit så hade jag trott att det var ett skämt. På riktigt herregud vad hemskt det såg ut :P

Vet inte om det är normalt men hon hade målat med läppenna utanför min mun för att få den att se större ut. Det såg ju ut som om jag va en clown eller något för det var så mycket färg utanför läpparna. Hon hade dessutom målat så på sig själv också så då vågade jag inte säga något. Tack och lov fick jag sminka av mig innan jag gick ut från affären :P


Som sagt det är fullt upp nu är det bara två veckor och 3 dagar kvar till bröllopet. Det börjar bli väldigt pirrigt nu :P 



 
 
Annie

Annie

9 april 2014 20:06

Förstår att du har fullt upp nu.
Lycka till med alla förberedelser! :-)

Vad roligt att ni ska gifta er :-) All lycka till er :-)
Kram/

http://Lifebyannie.bloggplatsen.se

Sara Modigh

9 april 2014 20:40

Tack så mycket :D

 
Ingen bild

Carmen

12 april 2014 17:22

Vad roligt med alla förberedelser inför den kommande stunden ! :)
På tal om smink - det är verkligen olika vad man tycker är snyggt och vad man personligen passar i. Hoppas du ändå hittade produkter du tyckte om så det blir på din egna vilja :) kram // Carmen

Sara Modigh

12 april 2014 23:22

Oja, själva produkten var det inget fel på det var mer hur hon sminkade som jag upplevde som otroligt "unikt". Har aldrig sett en människa med så mycket läppstift utanför läpparna förut :)

 
Ingen bild

Carmen

13 april 2014 06:00

Okej då är jag med :) jaa det är lite olika på hur folk sminkar sig själva och andra även fast dom har utbilding och så. Ska du sminka dig själv eller tar du hjälp på eran dag? :)

Sara Modigh

13 april 2014 12:19

Jag tar hjälp, det blir sminkning, håruppsättning och påklädning hos frisören :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Modigh - 27 april 2021 20:34

När man äntligen hittat något som fungerar, när jag äntligen börjat få kontroll på min sömn och min dygnsrytm. Vad händer då?  Jo, läkemedlet jag tar för att hjälpa mig komma till ro och bli trött på kvällarna ska nu inte längre subventioneras till...

Av Sara Modigh - 21 april 2021 14:30



Det har gått en lång tid sedan jag skrev sist, och det är mycket som har hänt under det senaste året. Jag har flyttat till en egen lägenhet, jag har fått en ny kontakt inom psykiatrin kallat Voss-teamet och jag har fått boendestöd som hjälper till oc...

Av Sara Modigh - 17 februari 2020 20:15

   ┏━━━━━━༻❁༺━━━━━━┓ MS-plack   Corpus callosum (Hjärnbalken ) - Multipla halvcentimeter stora förändringar   Centrum semiovale (Centrala...

Av Sara Modigh - 13 februari 2020 12:36

Det är så svårt att hitta mening med det här. Livet känns så hopplöst men vi har en vacker värld.  Så varför kan jag inte leva som jag bör. Vill känna att jag tillhör men är bara till besvär.    Så kan du lyfta mig från hålet jag har fastna...

Av Sara Modigh - 20 december 2019 04:47

Jag måste sova, men jag kan inte. Alldeles för mycket tankar snurrar runt inom mig. Jag får inte tyst på dem vad jag än gör. Så fort jag sluter ögonen kommer tankarna och med dem kommer ångesten. Jag vet inte vart jag ska göra av allt som virvlar...

Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards