En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Direktlänk till inlägg 22 maj 2014

mår dåligt

Av Sara Modigh - 22 maj 2014 11:30

De senaste dagarna har jag inte mått särskilt bra. Jag har ingen ork, ingen vilja och ingen lust till någon ting. Känner hur jag allt oftare bara sitter och stirrar in i en väg för att jag inte orkar ta tag i något, jag orkar inte göra något. 
Bara tanken på att resa mig upp och göra någonting känns jobbig. 
Jag vaknar men tvingar mig själv att sova längre för tanken på att gå upp är alldeles för jobbig.
Vet inte riktigt varför, men jag känner mig nedstämd.

Det som är otäckast är att tankar på att skada mig och till och med ta mitt liv har börjat komma fram igen. Ibland känns det som om det bara vore bättre att avsluta allt. Men samtidigt är det ju inget som jag egentligen vill.

Jag känner mig ensam och ledsen. 

 
 
Anette

Anette

22 maj 2014 19:21

Ush. Svackor är inte roliga men man måste tillåta sig sjunka och bli låg ibland. Huvudsaken är att känslan inte sitter i för länge. Klia lite på dina katter och pussa på Jakob så hoppas jag att det känns bättre snart. :)

http://www.netza.se/blog

Sara Modigh

22 maj 2014 20:35

Jaa, det kommer och går. Det är jobbigast när jag är ensam. Men nu är Jakob ledig i tre dagar så det känns bra i alla fall :)

 
sara

sara" title="http://bloggplatsen.se]sara[/url]" target="_blank">bloggplatsen.se]sara[/url]

22 maj 2014 20:08

Känner igen känslan och den är hemsk! Man vet liksom inte hur man ska göra för att ens försöka få det att kännas när, eller ja vet gör man men hur man får till det är en annan sak! Hoppas det blir bättre snart!

http://hungryeyes. bloggplatsen.se

Sara Modigh

22 maj 2014 20:35

Jaa, Det känns lite bättre nu när Jakob är hemma så vi kan hitta på saker tillsammans :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Modigh - 27 april 2021 20:34

När man äntligen hittat något som fungerar, när jag äntligen börjat få kontroll på min sömn och min dygnsrytm. Vad händer då?  Jo, läkemedlet jag tar för att hjälpa mig komma till ro och bli trött på kvällarna ska nu inte längre subventioneras till...

Av Sara Modigh - 21 april 2021 14:30



Det har gått en lång tid sedan jag skrev sist, och det är mycket som har hänt under det senaste året. Jag har flyttat till en egen lägenhet, jag har fått en ny kontakt inom psykiatrin kallat Voss-teamet och jag har fått boendestöd som hjälper till oc...

Av Sara Modigh - 17 februari 2020 20:15

   ┏━━━━━━༻❁༺━━━━━━┓ MS-plack   Corpus callosum (Hjärnbalken ) - Multipla halvcentimeter stora förändringar   Centrum semiovale (Centrala...

Av Sara Modigh - 13 februari 2020 12:36

Det är så svårt att hitta mening med det här. Livet känns så hopplöst men vi har en vacker värld.  Så varför kan jag inte leva som jag bör. Vill känna att jag tillhör men är bara till besvär.    Så kan du lyfta mig från hålet jag har fastna...

Av Sara Modigh - 20 december 2019 04:47

Jag måste sova, men jag kan inte. Alldeles för mycket tankar snurrar runt inom mig. Jag får inte tyst på dem vad jag än gör. Så fort jag sluter ögonen kommer tankarna och med dem kommer ångesten. Jag vet inte vart jag ska göra av allt som virvlar...

Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards