En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Direktlänk till inlägg 23 maj 2014

Är sommaren här nu?

Av Sara Modigh - 23 maj 2014 19:37

De senaste dagarna har det verkligen varit väldig sommarvärme. Igår var det trettio grader ute..
Det har funkat rätt bra ändå. Håller man sig bara borta från den värsta solen så är det faktiskt skönt att det är sommar och varmt. 
Dock inte lika kul när man är inne. Det är så torr kvav luft inne och 25-26 grader varmt. Jag säger bara tack till den som uppfann ACn. Utan den hade jag aldrig kunnat sova :P
 
Idag har vi vart ute med Ghost och suttit ute i gräset och pratat med grannar. Det har vart jättetrevligt. 
Jag har också sytt om ett par byxor till shorts för jag hade inga efter som jag krympt ur alla kläder. Men har i alla fall beställt lite sommar klänningar nu , så nu hoppas jag att det fortsätter vara varmt :P


Idag är bilen på lagning för sjuttioelfte gången. Skulle byta katalysatorn och då visade det sig att en grej man hänger skiten på var trasig så nu är det ytterligare en till grej som måste fixas. 
Vi har verkligen maximal otur när det kommer till bilar. Först hade vi en Volvo. Den funkade i princip felfritt tills den en dag bara stendog och inte gick att få igång igen. 
Då köpte vi en begagnad Ford från en bilförsäljare. och det var ju allt annat än ett lyckat köp. 
Jakob påpekade att handbromsen inte tog och bilförsäljaren tycket jo jo kolla vad bra den är. (och hade förmodligen foten på bromspedalen för att få bilen att stå still i backen). Vi köpte bilen och en vecka senare när det blev varmt så fungerade inte ACn överhuvudtaget. Det kom bara fram mer och mer fel och vi blev tillslut tvungna att häva köpet. Då köpte vi istället den bilen vi har nu och det är ju grej efter grej efter grej som går sönder. Har snart lagt 20000 på att laga bilen. Och gissa vad? ACn funkar inte i denna bilen heller!

Jag blir tokig på all skit.

Får väl köpa en helikopter i stället ;) 


Nä, men jag är verkligen beroende av att ha en bil för min hälsa. Jag mår inte bra av att vara fast i min lägenhet utan att kunna ta mig någonstans. Jag behöver komma ut. 

Jaja, för att prata om något roligare så ska jag och Jakob inviga sommaren med att grilla nu. 

Det ska bli trevligt. Vi grillade ju ingenting förra sommaren eftersom jag var så sjuk då. 
Jag är så glad att jag mår så mycket bättre nu, och jag hoppas verkligen att det håller i sig. Jag har ju inte haft något tydligt skov sen november/december där när jag fick mitt yrsel skov. Så jag hoppas verkligen att Tysabri bromsar upp ordentligt så jag slipper ha så hemska skov och så många som jag hade förra året. 

 
 
Ingen bild

Ruth

24 maj 2014 11:07

Hej, roligt att läsa att du mår lite bättre igen. Om ni vill kan ni alltid komma till oss och sitta i trädgården där det fläktar lite, och inne är det oftast svalt där inte solen ligger på. Kram

Sara Modigh

24 maj 2014 12:37

Ja, det kanske vi kan göra :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Modigh - 27 april 2021 20:34

När man äntligen hittat något som fungerar, när jag äntligen börjat få kontroll på min sömn och min dygnsrytm. Vad händer då?  Jo, läkemedlet jag tar för att hjälpa mig komma till ro och bli trött på kvällarna ska nu inte längre subventioneras till...

Av Sara Modigh - 21 april 2021 14:30



Det har gått en lång tid sedan jag skrev sist, och det är mycket som har hänt under det senaste året. Jag har flyttat till en egen lägenhet, jag har fått en ny kontakt inom psykiatrin kallat Voss-teamet och jag har fått boendestöd som hjälper till oc...

Av Sara Modigh - 17 februari 2020 20:15

   ┏━━━━━━༻❁༺━━━━━━┓ MS-plack   Corpus callosum (Hjärnbalken ) - Multipla halvcentimeter stora förändringar   Centrum semiovale (Centrala...

Av Sara Modigh - 13 februari 2020 12:36

Det är så svårt att hitta mening med det här. Livet känns så hopplöst men vi har en vacker värld.  Så varför kan jag inte leva som jag bör. Vill känna att jag tillhör men är bara till besvär.    Så kan du lyfta mig från hålet jag har fastna...

Av Sara Modigh - 20 december 2019 04:47

Jag måste sova, men jag kan inte. Alldeles för mycket tankar snurrar runt inom mig. Jag får inte tyst på dem vad jag än gör. Så fort jag sluter ögonen kommer tankarna och med dem kommer ångesten. Jag vet inte vart jag ska göra av allt som virvlar...

Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards