En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Direktlänk till inlägg 1 juni 2014

Nere i en svacka och måste gnälla av mig

Av Sara Modigh - 1 juni 2014 14:00

Jag är nere i en svacka igen. Orken och lusten till att göra saker är som bortblåst och det känns som om saker bara går fel hela tiden. Sen tycker jag att det är så tråkigt att allt bara går sönder eller kostar en massa pengar. 

Beställde ju den där jäkla kylvästen och 150 spänn kostade det att frakta den..Alltså va fan hundra 150 kronor för att skicka en liten väst?? Sen kostade det dessutom 50 kronor bara för att få betala västen! Det spelade ingen roll om man betalade via faktura, internetbanken eller genom postförskott..de skulle ändå ha femtio kronor för det. Alltså det är ju helt sanslöst vad pengar man ska krama ut då.. som om jag tycker det är kul att vara sjuk och behöva ha västjäveln för att överleva sommaren. Sen när jag fick västen så kom den i fel färg och den var alldeles för stor så tjohopp för att skicka tillbaka den och beställa en ny..

Ful som stryk och otroligt obekväm är den också. Jag hoppas att den sitter bättre i en storlek mindre men sådan tur har jag väl inte. 


gnäll gnäll gnäll. En massa gnäll. Men det känns som jag behöver gnälla av mig och på något sett känns det som om bloggen är enda stället jag kan avreagera mig på. Kanske är därför antalet bloggläsare har halverats den senaste tiden. Det är som i verkliga livet. När det börjar krisa och man mår sämre så försvinner helt plötsligt halva umgängeskretsen. Det är när man behöver människor som mest som de försvinner tyvärr och det har jag fått lära mig den hårda vägen. 


Jaja, när jag ändå håller på att gnälla och folk har tröttnat på mig kan jag lika väl fortsätta med alla äckliga problem jag har med min kropp också.
Jag har sedan typ februari någon gång haft väldigt mycket problem med magen. Först var jag förstoppad i två veckor för att sedan totalvända till det motsatta. Sen satt det kvar i två månader. Jag fick springa på toa om och om igen hela dagarna som om jag inte hade något bättre för mig liksom. Fick inte ens sova ostört under nätterna. I alla fall så försvann det i typ en månad och är tillbaks igen. I natt har jag fått gå upp 3 gånger för att gå på toa och jag orkar inte att detta ska börja om igen. Tänk om det håller i sig i flera månader igen? 
Dessutom börjar min hjärna kännas kokt igen. Känns just nu som om jag bara skulle vilja stoppa upp en sked i näsan och gröpa ut hjärnan genom näsborren och stoppa in den i frysen för ett tag. 


Sen är det ju det där med alla blåmärken också, jag har nog inte varit utan blåmärken på benen sen förra året. Jag fattar inte var de kommer ifrån? Det är ju främst smalbenen, knäna och fötterna de sitter på, men även låren, armarna och händerna har blåmärken då och då. 

       
Även fast jag varit på vårdcentralen och de säger att det inte är någon fara (utan att göra några tester) så kan jag inte sluta tänka på det och oroa mig..Jag menar förra gången det inte var någon fara så var det ju Multipel skleros. Så tror inte riktigt att jag kommer lita på den där vårdcentralen någonsin igen för det maler ju ständigt i huvudet hur de bortförklarade mina extremt tydliga MS symptom med att vara ångest. 

Sen det faktum att jag nästan svimmar varje gång jag reser mig upp, inte kanböja mig framåt för det känns som om skallen ska explodera och att jag inte kan lyfta händerna ovanför huvudet utan att förlora all kraft och få tusen nålar i armarna.. FML


Nä, just nu vet jag faktiskt inte vad jag ska göra. Får väl försöka tänka på annat. Någon som vill distrahera mig?



 
 
Annie

Annie

1 juni 2014 20:01

Jag är kvar och läser fortfarande ;-)
Trist med magproblem, det känner jag igen ..
Har en krångel mage sen min gallsten för 8 år sen.

Hoppas det blir bättre iaf för dig med magen!
Kram!

http://lifebyannie.bloggplatsen.se

Sara Modigh

1 juni 2014 20:15

Tack så mycket. Jag hoppas det med. Det är så jobbigt när man inte sen kan få sova ostört.

 
Ingen bild

N

2 juni 2014 21:03

Jag hade inte heller litat på den vårdcentralen. Jag tycker du ska söka för det igen.

Sara Modigh

2 juni 2014 21:05

Jaa, jag funderar faktiskt på det. Om inte annat kanske man i alla fall kan få lite ro efter ett second opinion.

 
MJ

MJ

6 juni 2014 08:05

Det ser ut som mini proppar. Kolla upp det noga så det inte slutar med en stor en som kommer orsaka stora skador.
Man kan vi blodprov kolla t ex om det finns lungorna, så kolla upp hur blodet mår och om det orsakar tråkigheter i ditt blod.

Ciao Bella

http://thewaysofliving.bloggplatsen.se

Sara Modigh

6 juni 2014 12:08

Jaa, Jag har försökt. Men vårdcentralen ville inte göra några undersökningar. De tyckte att de kunde se på gamla prov att mitt blod såg bra ut :/

 
malinitoreboda@hotmail.com

malinitoreboda@hotmail.com

16 juni 2014 16:53

Det att vårdcentralen inte går vidare med utredning känner jag igen, till mig sade de att de hade att göra med mina mediciner punkt slut. Detta tyckte min läkare inom psykiatrin var helt fel, jag bad de vid ett tillfälle tala med varandra så att inte jag skulle behöva komma emellan och nu har det löst sig. Det verkar vara ett problem för många för jag vet fler som har liknande problem i samma situation. Hoppas det löser sig för dig!
Du har en jätte bra blogg! /Malin

http://malinitoreboda.org

Sara Modigh

16 juni 2014 16:59

Tack så mycket :)

Än har jag inte riktigt orkat bråka med vårdcentralen om mina blåmärken även om jag kanske borde. För jag tycker inte att det känns normalt att få så mycket blåmärken som jag får.
Har tänkt att jag ska söka mig till en annan vårdcentral och hoppas på att de lyssnar på mig där.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Modigh - 27 april 2021 20:34

När man äntligen hittat något som fungerar, när jag äntligen börjat få kontroll på min sömn och min dygnsrytm. Vad händer då?  Jo, läkemedlet jag tar för att hjälpa mig komma till ro och bli trött på kvällarna ska nu inte längre subventioneras till...

Av Sara Modigh - 21 april 2021 14:30



Det har gått en lång tid sedan jag skrev sist, och det är mycket som har hänt under det senaste året. Jag har flyttat till en egen lägenhet, jag har fått en ny kontakt inom psykiatrin kallat Voss-teamet och jag har fått boendestöd som hjälper till oc...

Av Sara Modigh - 17 februari 2020 20:15

   ┏━━━━━━༻❁༺━━━━━━┓ MS-plack   Corpus callosum (Hjärnbalken ) - Multipla halvcentimeter stora förändringar   Centrum semiovale (Centrala...

Av Sara Modigh - 13 februari 2020 12:36

Det är så svårt att hitta mening med det här. Livet känns så hopplöst men vi har en vacker värld.  Så varför kan jag inte leva som jag bör. Vill känna att jag tillhör men är bara till besvär.    Så kan du lyfta mig från hålet jag har fastna...

Av Sara Modigh - 20 december 2019 04:47

Jag måste sova, men jag kan inte. Alldeles för mycket tankar snurrar runt inom mig. Jag får inte tyst på dem vad jag än gör. Så fort jag sluter ögonen kommer tankarna och med dem kommer ångesten. Jag vet inte vart jag ska göra av allt som virvlar...

Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards