En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Direktlänk till inlägg 16 juni 2014

Glömsk och virrig

Av Sara Modigh - 16 juni 2014 14:00

Jag har i hela mitt liv haft väldigt bra koll på vart jag har mina grejer, ja till och med vart andra lagt sina saker. 

Jag har haft förmågan att se att "oj där ligger det ett par hörlurar på diskbänken", för att sedan tre dagar senare när Jakob muttrar för att han inte hittar dem så vet jag vart han gjort av dem. 


Men någonting har hänt...


Nu slarvar jag bort saker som jag hade i handen för fem minuter sedan.


Jag fattar inte hur det går till. Saker försviner och jag har ingenaning om vart de tar vägen.


Det är så sjukt jobbigt att gå från att veta vart allt ligger till att inte hitta någonting. Nu irrar vi omkring som yra höns både jag och älskling när vi slarvat bort saker. 


Nu senast var det mina kläder jag skulle ha på Ludvigsstudent som jag lyckades slarva bort. Letade och letade och fick tillsist ge upp och leta fram något annat att ha på mig. 

Så valde ut kläderna och lyckades ändå slarva bort en BH och mitt skärp strax efter att jag lagt fram dem. Som tur va hittade i dem i gen. Men jag fattar inte hur man kan vara så virrig att man lägger ifrån sig saker utan att kunna minnas var man la det.



 
 
Ingen bild

Elli

18 juni 2014 10:16

Jag tror att jag förstår lite hur du känner, jag slarvar också bort saker på löpande band. Jag har fått inse att om jag lägger till exempel min mobil på ett annat ställe än ett speciellt bord hemma, så måste jag titta på vart jag lagt det och tänka att "okej där ligger min mobil". Gör jag inte det så kommer jag springa runt och leta efter den.

Personligen tror jag att det är för att jag alltid har varit extremt tankspridd, så jag har inget riktigt bra tips, utom att ha tajta rutiner och bestämma vart saker ska ligga. Det är ju svårt däremot med kläder, men det fungerar ganska bra med nycklar, mobil osv. Hoppas det blir bättre i alla fall :)

Sara Modigh

18 juni 2014 12:57

Jaa, det hopas jag med. Har ju aldrig haft detta problemet innan och det kommer och går i perioder känns det som.. Väldigt lustigt.

 
Cecilia Johansson

Cecilia Johansson

19 juni 2014 14:01

Fin blogg du har. Det där med att inte komma ihåg var man lägger saker är hemskt. Förstår att du nu är förvånad över denna ändring. Själv lever jag med FAS - Fetalt alkoholsyndrom, som medför hjärnskador bl.a Det påverkar mitt minne och lokalsinne.

Besök gärna min hemsida: www.livetmedfas.se

http://www.livetmedfas.se

Sara Modigh

19 juni 2014 14:19

Jättefin hemsida :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Modigh - 27 april 2021 20:34

När man äntligen hittat något som fungerar, när jag äntligen börjat få kontroll på min sömn och min dygnsrytm. Vad händer då?  Jo, läkemedlet jag tar för att hjälpa mig komma till ro och bli trött på kvällarna ska nu inte längre subventioneras till...

Av Sara Modigh - 21 april 2021 14:30



Det har gått en lång tid sedan jag skrev sist, och det är mycket som har hänt under det senaste året. Jag har flyttat till en egen lägenhet, jag har fått en ny kontakt inom psykiatrin kallat Voss-teamet och jag har fått boendestöd som hjälper till oc...

Av Sara Modigh - 17 februari 2020 20:15

   ┏━━━━━━༻❁༺━━━━━━┓ MS-plack   Corpus callosum (Hjärnbalken ) - Multipla halvcentimeter stora förändringar   Centrum semiovale (Centrala...

Av Sara Modigh - 13 februari 2020 12:36

Det är så svårt att hitta mening med det här. Livet känns så hopplöst men vi har en vacker värld.  Så varför kan jag inte leva som jag bör. Vill känna att jag tillhör men är bara till besvär.    Så kan du lyfta mig från hålet jag har fastna...

Av Sara Modigh - 20 december 2019 04:47

Jag måste sova, men jag kan inte. Alldeles för mycket tankar snurrar runt inom mig. Jag får inte tyst på dem vad jag än gör. Så fort jag sluter ögonen kommer tankarna och med dem kommer ångesten. Jag vet inte vart jag ska göra av allt som virvlar...

Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Skapa flashcards