En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Alla inlägg den 20 juli 2014

Av Sara Modigh - 20 juli 2014 22:07

Idag har det verkligen vart jättefint väder. Helt lagom varmt. Soligt utan att det blivit för varmt och det har inte varit sådan där jobbig tryckande värme heller så då har vi passat på att åka runt och bada i olika sjöar.

Vi åkte först till Ören i Örserum som ligger strax utanför Gränna

   


Där tyckte jag inte om att bada för jag gillade inte att det var så grusig sand och lera på botten. Men den lilla flotten var rolig i alla fall. 

Så då tänkte vi åka till lagunen i Gränna men den var avstängd för det skulle vara nån allsång där så den sjön får vi strunta i. 

Då åkte vi istället till Bunn som ligger i Ölmstad. 

   

Där var det väldigt fint runt omkring, men massa stora stenar man snubblade på hela tiden :P


Det blev bara et snabbdopp i Bunn för vi var hungriga. Så vi åkte och köpte pizza som vi åt på vätterstranden

 


Där vi sedan också tog ett dopp i Vättern

 

Det var faktiskt inte alls så kallt som jag trodde att det skulle vara där. Faktiskt helt okej. Men fy vad stenigt det var i början. inte bra tycker jag!


Måste säga att jag tyckte att det var väldigt kul att åka runt och bada i olika sjöarna. Man måste ju testa vilka som är bäst. haha


Hittills så är det Åsasjön som är min favorit av de 10 sjöar vi testat. 


Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards