En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Direktlänk till inlägg 25 juli 2014

Börjar må väldigt dåligt

Av Sara Modigh - 25 juli 2014 14:45

Börjar må väldigt dåligt nu. Stressen inför att börja skolan har kommit ifatt mig och jag mår fysiskt illa när jag tänker på att gå i skolan igen. 

Just nu känns det som om jag tagit mig vatten över huvudet. Hur ska jag orka med?

Har knappt sovit någonting alls i natt för jag har haft sådan ångest. 


Jag vet verkligen inte hur jag ska klara detta. 


Jag vill så görna ha ett riktigt liv. Jag vill så gärna ha en riktig utbildning, jag vill ännu hellre ha ett jobb. 

Jag är så frustrerad över mitt helvete att jag inte vet vad jag ska ta mig till. 


Aja, andas och ta en dag i taget..



 
 
Ingen bild

Matilda

25 juli 2014 19:42

Det kommer nog gå hur bra som helst.
Förstår att det inte är lätt att komma tillbaka till skolrytmen igen och skola är ju alltid ganska stressfullt.

Men vet att du kommer att klara av det!! Ser bara hur stark du är, hur mycket du redan har åstakommit.

Att ta en dag i taget är nog det bästa du kan göra, börja lungt och försiktigt sen kommer du in i det. och hur kul kommer det bli? :D

Sara Modigh

25 juli 2014 22:32

Jaa, Jag hoppas att det kommer bli bra :D

 
Stajna Grrl

Stajna Grrl

26 juli 2014 08:28

Det är lätt att känna sig överväldigad av både skola och jobb. Har man dessutom psykisk ohälsa så är stresströskeln lägre. Ibland har blotta tanken på skola/jobb gett mig hemsk ångest. Men jag tror att du klarar det. Jag har lärt mig att man måste ta det i sin egen takt.

Jag har alltid velat vara perfekt, men jag har insett att jag är sjuk och måste anpassa en del saker efter mitt mående. Men tillslut klarade jag det. Jag lyckades ta en högskoleexamen i psykiatrisk omvårdnad, och i höst ska jag läsa fördjupningskurser i omvårdnad på universitetet. Förhoppningsvis även få ett jobb anpassat efter min sjukdom.

Med detta vill jag säga, att om jag klarar det så tror jag du också gör det. Anpassa efter din takt och ta hand om dig. Jag vet att det är lätt för mig att säga detta, för jag vet ju inte exakt hur du mår och känner, men om du tar det lugnt så tror jag du klarar det!

http://astrocyt.blogspot.com

Sara Modigh

26 juli 2014 11:05

Tack för dina fina ord. Det är skönt att höra att andra klarat sig :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Modigh - 27 april 2021 20:34

När man äntligen hittat något som fungerar, när jag äntligen börjat få kontroll på min sömn och min dygnsrytm. Vad händer då?  Jo, läkemedlet jag tar för att hjälpa mig komma till ro och bli trött på kvällarna ska nu inte längre subventioneras till...

Av Sara Modigh - 21 april 2021 14:30



Det har gått en lång tid sedan jag skrev sist, och det är mycket som har hänt under det senaste året. Jag har flyttat till en egen lägenhet, jag har fått en ny kontakt inom psykiatrin kallat Voss-teamet och jag har fått boendestöd som hjälper till oc...

Av Sara Modigh - 17 februari 2020 20:15

   ┏━━━━━━༻❁༺━━━━━━┓ MS-plack   Corpus callosum (Hjärnbalken ) - Multipla halvcentimeter stora förändringar   Centrum semiovale (Centrala...

Av Sara Modigh - 13 februari 2020 12:36

Det är så svårt att hitta mening med det här. Livet känns så hopplöst men vi har en vacker värld.  Så varför kan jag inte leva som jag bör. Vill känna att jag tillhör men är bara till besvär.    Så kan du lyfta mig från hålet jag har fastna...

Av Sara Modigh - 20 december 2019 04:47

Jag måste sova, men jag kan inte. Alldeles för mycket tankar snurrar runt inom mig. Jag får inte tyst på dem vad jag än gör. Så fort jag sluter ögonen kommer tankarna och med dem kommer ångesten. Jag vet inte vart jag ska göra av allt som virvlar...

Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Skapa flashcards