En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Alla inlägg den 6 augusti 2014

Av Sara Modigh - 6 augusti 2014 19:00

       

Av Sara Modigh - 6 augusti 2014 12:15

Jag är inte snyggast i stan, jag är inte smal och vältränad och jag ser definitivt inte ut som tjejerna på alla reklampelare. Men vet ni vad?


JAG ÄLSKAR MIN KROPP!


Jag har ben som jag kan gå på och som tar mig dit jag vill, Jag har ögon att se med så jag kan se på alla bra filmer och tv serier som jag gillar, jag har öron att höra all bra musik jag vill lyssna på, Jag har en röst som jag kan prata med och jag har en snygg röv ;)

    


Nej men skämt åsido. Jag gillar faktiskt min kropp som den är. Det har tagit tid att lära mig acceptera mig själv som jag är. Det går fortfarande upp och ner och självkänslan finns där inte alltid. Men just nu, just idag älskar jag min kropp. 

Jag önskar jag kunde känna såhär jämt.. 


Det är svårt att gilla sig själv när man ständigt uppmuntras till att ogilla sin kropp och att man hela tiden ska förändra sin kropp för att bli bättre. 

Min syster skrev ett bra inlägg om just det på sin blogg härrom dagen..

 


Livet är för kort för att ödsla tid på att avsky sin kropp och den man är. 

Det finns så mycket här i livet som betyder mer än utseende. 


Jag kan bara prata för mig själv. Men det finns ingen kropp i världen som jag hatat så mycket som min egen och jag tror att de flesta håller med om att man inte spenderar mycket tid på att stirra sig blind på andras fel och brister. Så varför ska jag fokusera så mycket på mina fel som det ändå bara är jag som bryr mig om i mer än fem minuter. 


Det är du själv som sätter värdet på din kropp så värdera den högt :)

Låt aldrig någon annan mobba dig till att tro att du inte duger, och framför allt låt aldrig den som mobbar dig vara du själv!

Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards