En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Direktlänk till inlägg 6 augusti 2014

I love my body!

Av Sara Modigh - 6 augusti 2014 12:15

Jag är inte snyggast i stan, jag är inte smal och vältränad och jag ser definitivt inte ut som tjejerna på alla reklampelare. Men vet ni vad?


JAG ÄLSKAR MIN KROPP!


Jag har ben som jag kan gå på och som tar mig dit jag vill, Jag har ögon att se med så jag kan se på alla bra filmer och tv serier som jag gillar, jag har öron att höra all bra musik jag vill lyssna på, Jag har en röst som jag kan prata med och jag har en snygg röv ;)

    


Nej men skämt åsido. Jag gillar faktiskt min kropp som den är. Det har tagit tid att lära mig acceptera mig själv som jag är. Det går fortfarande upp och ner och självkänslan finns där inte alltid. Men just nu, just idag älskar jag min kropp. 

Jag önskar jag kunde känna såhär jämt.. 


Det är svårt att gilla sig själv när man ständigt uppmuntras till att ogilla sin kropp och att man hela tiden ska förändra sin kropp för att bli bättre. 

Min syster skrev ett bra inlägg om just det på sin blogg härrom dagen..

 


Livet är för kort för att ödsla tid på att avsky sin kropp och den man är. 

Det finns så mycket här i livet som betyder mer än utseende. 


Jag kan bara prata för mig själv. Men det finns ingen kropp i världen som jag hatat så mycket som min egen och jag tror att de flesta håller med om att man inte spenderar mycket tid på att stirra sig blind på andras fel och brister. Så varför ska jag fokusera så mycket på mina fel som det ändå bara är jag som bryr mig om i mer än fem minuter. 


Det är du själv som sätter värdet på din kropp så värdera den högt :)

Låt aldrig någon annan mobba dig till att tro att du inte duger, och framför allt låt aldrig den som mobbar dig vara du själv!

 
 
Annie

Annie

6 augusti 2014 12:36

Så bra skrivet Sara! Klockrent och sant :-)
Ofta är man ju mest hård mot sig själv, men varför då? ..
Bättre gilla sig själv ;-)

Alla kroppar är fina på sitt sätt oavsett om man är större, mindre, lång eller kort ;-)

Fin du är på kortet! ;-)

Kram/

http://lifebyannie.bloggplatsen.se

Sara Modigh

6 augusti 2014 12:39

Precis. Man sitter ju aldrig i timmar och ältar celluliter på någon annan så varför göra det på sig själv?
När har man någonsin spenderat mer än 5 minuter på att tänka på någon annans kropp man inte gillar..Gör någon det så är det ju den personen som det är synd om för det måste vara otroligt tråkigt att sitta och tänka ful-tankar hela tiden :)

 
Ingen bild

Matilda

6 augusti 2014 23:49

wiiiie <3333 :D:D :D

Sara Modigh

7 augusti 2014 00:04

Sötis

 
Stajna Grrl

Stajna Grrl

7 augusti 2014 13:54

Bra skrivet!
Själv har jag haft och har fortfarande mycket komplex. Jag hänger upp mitt värde på andras reaktioner på mitt yttre. Jag står ofta framför spegeln och granskar mina brister; att jag har för mkt fett på magen, att min hy är för ljus, att jag har så mycket ärr, att jag har små blekta bristningar från puberteten (som inte syns alls men jag vet ju att de finns), att mina bröst inte är tillräckligt fasta, att mina tänder är för sneda osv. På sistone har jag börjat acceptera min kropp mer, men bara för att en man tycker jag är snygg. Jag måste börja gräva inom mig själv och uppskatta mig, inte utifrån andras blickar.

Bra inlägg som sagt! :)

http://astrocyt.blogspot.com

Sara Modigh

7 augusti 2014 14:57

Den insikten du fått är nyckeln till ett bättre självkänsla. När man inser att man ska uppskatta sig själv genom egna blickar och inte andras så har man kommit en bra bit på vägen. Det är aldeles för vanligt att man idag inte tycker att man är fin om man inte får det bekräftat från omgivningen. Men saningen är ju att så länge du tycker att du är fin så är det det ände som spelar någon roll. Är du den ända som tycker att du är fins är är det bättre än om hundra miljoner tycker att du är fin och du inte tycker det.

 
livet med asperger

livet med asperger

16 augusti 2014 17:18

bra skrivet sara

http://domkallarmighannes.com

Sara Modigh

16 augusti 2014 20:34

Tack så mycket :)

 
Ingen bild

marc

28 september 2014 22:08

Du är jätte vacker!! Synd bara att du fått höra annat från massa nötter!!

Sara Modigh

29 september 2014 10:22

Tack :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Modigh - 27 april 2021 20:34

När man äntligen hittat något som fungerar, när jag äntligen börjat få kontroll på min sömn och min dygnsrytm. Vad händer då?  Jo, läkemedlet jag tar för att hjälpa mig komma till ro och bli trött på kvällarna ska nu inte längre subventioneras till...

Av Sara Modigh - 21 april 2021 14:30



Det har gått en lång tid sedan jag skrev sist, och det är mycket som har hänt under det senaste året. Jag har flyttat till en egen lägenhet, jag har fått en ny kontakt inom psykiatrin kallat Voss-teamet och jag har fått boendestöd som hjälper till oc...

Av Sara Modigh - 17 februari 2020 20:15

   ┏━━━━━━༻❁༺━━━━━━┓ MS-plack   Corpus callosum (Hjärnbalken ) - Multipla halvcentimeter stora förändringar   Centrum semiovale (Centrala...

Av Sara Modigh - 13 februari 2020 12:36

Det är så svårt att hitta mening med det här. Livet känns så hopplöst men vi har en vacker värld.  Så varför kan jag inte leva som jag bör. Vill känna att jag tillhör men är bara till besvär.    Så kan du lyfta mig från hålet jag har fastna...

Av Sara Modigh - 20 december 2019 04:47

Jag måste sova, men jag kan inte. Alldeles för mycket tankar snurrar runt inom mig. Jag får inte tyst på dem vad jag än gör. Så fort jag sluter ögonen kommer tankarna och med dem kommer ångesten. Jag vet inte vart jag ska göra av allt som virvlar...

Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards