En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Alla inlägg den 7 augusti 2014

Av Sara Modigh - 7 augusti 2014 14:38

Igår var jag och Jakob på maskerad. Hade någon sagt för ett och ett halvt år sedan att jag skulle ge mig iväg på en maskerad med människor jag inte känner hade jag förmodligen trott att det var ett skämt.

Jag har inte ens föreställt mig att jag skulle göra sådana saker.

Men nu igår då så åkte jag och Jakob iväg för att gå på TNF-maskeraden

Temat var karaktärer ur film och musikvärlden,
Gissa vilka vi var utklädda till ;)

Jag hade jättetrevligt igår och det känns verkligen otroligt att jag den livrädda ångestfyllda lill flickan som aldrig vågade lämna sitt hem ger sig ut på maskerad med främlingar.
Jag är så glad att jag mår så mycket bättre nu.

Även fysiskt mår jag bättre, det konstaterade sjukgymnasten som jag nyss träffat. Jag fick göra samma tester som jag gjorde för ett halvår sedan och det har förbättrats på min vänster sida nu.
Har inte längre en svaghet på vänstersidan mer nä när jag är trött eller stressad så det är skönt att se att saker börjar förbättras.

Jag är väldigt glad att jag får Tysabri för jag tror att mycket är tack vare den.

Sitter faktiskt på sjukhuset just nu och skriver samtidigt som jag tankar medicin.

Tycker att det är väldigt skönt att få komma till sjukhuset en gång i månaden och få min medicin.
Jag trodde först att jag skulle känna mig sjukare av att gå till sjukhuset så mycket. Men medicinen har ju gjort att jag känner mig friskare i övrigt så det har faktiskt jämnat ut sig.

Och vet ni vad, jag är här själv och ska ta bussen hem helt ensam.. Fattar ni hur stora steg detta är
Sen är det bara fyra dagar kvar tills skolan börjar.. Fyra dagar! Det är ju ingenting. Börjar bli väldigt nervös nu och ångesten hr börjat komma. Men jag försöker att släppa alla tankar på vad skola har varit och försöker börja om på nytt och hoppas på att börja p ett nytt blad.

Mitt huvud gör ont, jag hoppas att medicinen tar bort det så att jag är pigg och mår så bra som möjligt när skolan börjar.

Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards