En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Alla inlägg den 20 augusti 2014

Av Sara Modigh - 20 augusti 2014 17:01

Ja, nu har jag, Jakob, Matilda och Ludvig varit på BrainBus-utställningen. Det var trevligt. Vi fick göra lite hjärngympa

Och så fick jag prova på ett hjälpmedel som används för att hjälpa att greppa om objekt. Så det var som en handske som kramade åt om handen så att man fick ett fastare grepp kring det man höll. Det var en intressant upplevelse.

Sedan fick vi testa att styrs en boll med tankekraft

Jag fattade inte alls hur jag skulle göra men Jakob kunde och Ludvig var jättebra på det :P

Matilda passade på att vila hjärnan lite efter att vi gjort några minnesövningar

Det fanns också massor med informationsfilmer och texter man kunde läsa. Gå på utställningen om ni får möjligheten.
Gå även in på http://www.brainbus.se och skriv på för fler neurologer i Sverige. Just nu saknas det 300 och människor blir lidande.

Av Sara Modigh - 20 augusti 2014 08:59

Datum: idag, onsdag den 20 augusti

Tid: öppnar kl. 11.00 och stänger kl. 18.00

Plats: Jönköping, Ica Maxi Hekulesvägen 7

I Brainbus, en rullande utställningstrailer, kommer besökarna att få veta hur viktig hjärnan är och vad som händer när något blir fel. Besökaren kommer få insikter om människans mest komplexa organ, möjlighet att prova på olika saker som exempelvis testa hjärnans förmåga att förflytta en kula genom koncentration. Besökaren kan också titta på filmer och delta i tävlingar. Oavsett om besökaren är 10 eller 100 år kommer det att vara intressant och skapa många aha-upplevelser. Brainbus kommer även uppmärksamma besökaren om vikten av rätt neurologisk vård, i rätt tid, oavsett vad man bor i Sverige. För att åtgärda problemet behöver svensk sjukvård bland annat ytterligare 300 neurologer.

     


Denna utställningen har jag tänkt att jag ska gå på idag. Jag tycker den verkar väldigt spännande och jag kan behöva en liten paus i pluggandet just nu.
Min hjärna får vila en aning idag, men måste ändå plugga mycket för provet är på fredag.

Är det någon mer som gått eller tänker gå på BrainBus utställningen? Vad tyckte ni om den?

Den är ju som sagt i Jönköping idag men har och kommer fortsätta resa runt i Sverige.
Här kan man läsa turnéplanen:
http://www.brainbus.se/turneplan/

Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards