En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2014

Första provet

Av Sara Modigh - 22 augusti 2014 16:50

Idag hade jag mitt första prov och jag tyckte att det gick väldigt bra. Jag kunder mer eller mindra svara på alla frågor även om jag fick itta på lit för att få det att gå ihop där mina kunskaper brast. Men på det stora hela tror jag att jag klarade mig bra. 


Det är skönt att ett prov är gjort. Men vi har redan påbörjat nästa del. Nu ska jag läsa p om nervssystemet. Lite tråkigt att vi inte kunde fått helgen fritt så man kan vila sig lite. Men men. Jag kämpar på. 

Dock är det extremt stressigt och jag mår sämmre och sämmre både fysiskt och psykiskt. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Om jag bara ska gå på föreläsningarana och göra proven sen eler om jag ska fortsätta som nu och riskera att jag puschar mig själv för hårt. 


Det är fyra lektioner mellan proven och varje lektion är då en föreläsning om en del av det man ska lära sig inför proven. Det är väldigt högt tempo och jag satt till 20.00 varje dag och pluggade förra veckan och det fungerar ju inte i längden. Jag kan verkligen inte göra något annat än att äta, plugga och såva just nu kännns det som och stressan har triggat igång gamla ms symptom som hade försvunnit. 


Måste verkligen fundera på hur jag ska göra. 


Just nu är jag så trött så jag bara vill lägga mig ner och gråta, men det har jag inte tid med för jag har så grymt mycket jag måste göra idag både pluggande och förberedelser inför imprgon då jag ska iväg. Kommer ine hinna plugga fördigt. Klockan är fem och jag har knappt börjat. Gick skolan till tre idag och har så ont i ryggen att jag knappt vet var jag ska ta vägen så var tvungen att ligga ner en stund när jag kom hem. 


Så nu ska jag snart äta och så måste jag plugga... Usch och fy och blä.. Snälla säg att närsta kurs är lätare än denna. 


 
 
Anette

Anette

22 augusti 2014 18:59

Finns det inte möjlighet att läsa kursen på halvtid? För att ha det som du har det nu och där du mår sämre är inte bra. :(

http://www.netza.se/blog

Sara Modigh

22 augusti 2014 20:58

Jag läser egentligen på halvfart, men just denna kursen är ju lektionerna på helfart. Dock om jag förstått det rätt behöver jag inte göra proven nu utan kan vänta till kursen är slut och göra de då. Men då är det så länge sen lektionen var så då är det svårt att minnas vad man gått igenom och vad som man skulle kunna. Tror dock att jag måste försöka fixa någon annan lösning för just nu mår jag väldigt dåligt.

 
Maria Wolke

Maria Wolke

23 augusti 2014 14:22

Nu måste du ta det försiktigt och tänka klokt vad det gäller din stress och dina höga ambitioner. Min dotter började på HLK nu i veckan och hennes stressnivå gick upp och därmed ökade hennes OCD. Hon ska tänka på om pluggandet är värt detta men ger inte upp än, säger hon. Aldrig ge upp, tänker jag, men vara klok och se vinsterna med det måendet man har kommit fram till. Kram på dig!

http://vsgt

Sara Modigh

24 augusti 2014 00:54

Tack, jag ska prata om att göra om upplägget så det blir bättre för mig. Helfart på tuffaste kursen var nog inte den bästa starten egentligen. Men nu blev det så och då får man försöka göra det bästa av det.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Modigh - 27 april 2021 20:34

När man äntligen hittat något som fungerar, när jag äntligen börjat få kontroll på min sömn och min dygnsrytm. Vad händer då?  Jo, läkemedlet jag tar för att hjälpa mig komma till ro och bli trött på kvällarna ska nu inte längre subventioneras till...

Av Sara Modigh - 21 april 2021 14:30



Det har gått en lång tid sedan jag skrev sist, och det är mycket som har hänt under det senaste året. Jag har flyttat till en egen lägenhet, jag har fått en ny kontakt inom psykiatrin kallat Voss-teamet och jag har fått boendestöd som hjälper till oc...

Av Sara Modigh - 17 februari 2020 20:15

   ┏━━━━━━༻❁༺━━━━━━┓ MS-plack   Corpus callosum (Hjärnbalken ) - Multipla halvcentimeter stora förändringar   Centrum semiovale (Centrala...

Av Sara Modigh - 13 februari 2020 12:36

Det är så svårt att hitta mening med det här. Livet känns så hopplöst men vi har en vacker värld.  Så varför kan jag inte leva som jag bör. Vill känna att jag tillhör men är bara till besvär.    Så kan du lyfta mig från hålet jag har fastna...

Av Sara Modigh - 20 december 2019 04:47

Jag måste sova, men jag kan inte. Alldeles för mycket tankar snurrar runt inom mig. Jag får inte tyst på dem vad jag än gör. Så fort jag sluter ögonen kommer tankarna och med dem kommer ångesten. Jag vet inte vart jag ska göra av allt som virvlar...

Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Skapa flashcards