En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Alla inlägg den 14 september 2014

Av Sara Modigh - 14 september 2014 19:20

Ju mer intressant mitt liv blir desto tråkigare blir min blogg. Men men typ. Jag har svårt att hinna med att sitta ner och skriva några genomtänkta inlägg utan det blir mest sådana här uppdateringar om vad som pågår i mitt liv. Är ju typ borta på något varje dag nu för tiden.


I fredags åt vi tacos hemma hos pappa och senare på kvällen spelade vi spel hos min bror i hans nya lägenhet inne i stan. Det var mycket trevligt. Vi spelade ett spel som heter Cards Against humanity, som jag tyckte var väldigt roligt. Det finns att ladda ner på internet om man vill prova. 


Sen på lördagen var vi på fest hos en kompis som fyllt år och idag var det tipspromenad i vanlig ordning, sen kom Jakobs syster och hälsade på. Vi åt mat och spelade lite spel tillsammans... ja vi gillar att spela sällskapsspel :P


Sen i övermorgon är det skola igen och då börjar studieverkstan så vi får se hur det funkar. 

Har lite ångest över att jag inte vet. Men försöker att ta det lugnt och försöker tänka på att även om det kommer vara otäckt och hemskt i övermorgon så är det bara en gång som jag inte vet hur det funkar. När jag väl gått en gång så vet jag ju. 


Det är alltid svårt med nya saker tycker jag. 

Men jag försöker så gott det går. Men jag är väldigt stressad just nu. Jag tycker inte om pressen i skolan och det börjar tära på mig väldigt mycket nu. 

Speciellt eftersom jag kommer behöva byta skola mitt i och inte vet hur väl de kommer förstå och hur bra de kommer kunna hjälpa mig på andra skolan. Alla jag pratat med säger ju att Medlearn är dålig så det känns inte så betryggande. 


Jaja, det är inget jag kan göra något åt så den dagen den sorgen. 

 

Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Skapa flashcards