En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Alla inlägg den 24 september 2014

Av Sara Modigh - 24 september 2014 17:00

Det är höst.. ful-höst, det regnar och det blåser hela tiden. 

Jag fryser och jag är så trött så jag har ingen ork till att göra något, allt tar emot. 


Ju gråare världen blir desto gråare känner också jag mig. Jag känner mig ledsen och ensam just nu. Var i skolan idag och pluggade en stund och sen åkte jag hem drog på mig min pyjamas, satte på mig mina tofflor och värmde en vetekudde och lade mig i sängen. Nu sitter jag vid datorn och borde plugga men jag känner mig så orkeslös. 

 
Just nu vill jag bara ligga i sängen och äta godis och gå i ide.

Jag känner mig nedstämd just nu och det gör mig orolig.

Vet inte vad jag hade väntat mig egentligen. Men jag trodde att jag faktiskt tagit mig ur mina depressioner. Men tänk om jag är på väg in i en ny omgång? 

Det orkar inte jag med. 


Det har hänt mer en en gång senaste tiden att jag bara vill lägga mig ner och ge upp. Många gånger tänker jag "kan jag inte få dö nu så att jag slipper denna eviga kampen", Samtidigt så vill jag inte dö. Jag har så mycket framför mig som jag ännu inte fått uppleva. 

Men jag vill inte att varje steg, varje minut av mitt liv ska vara en kamp. 


Nää, usch vad jag känner mig nere just nu. 


Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards