En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Alla inlägg den 5 oktober 2014

Av Sara Modigh - 5 oktober 2014 23:19

På nätterna när det är dags att sova kommer en stor tryckande sorg över mig. Jag känner mig så ledsen, så trött, stressad och dålig. Miljoner tankar kväver mig och jag har svårt att hantera livet.
Så länge jag håller mig upptagen går det ganska bra. Men när jag är ensam med mina tankar känns det som om jag håller på att kvävas.

Mitt liv känns som ett rasat höghus och jag ligger under det som en gång var höghuset. Det är tungt, jag orkar inte röra mig och det är svårt att få luft.

Jag vill gråta och skrika, men jag håller allt inne för jag har glömt hur man släpper ut alla dessa känslor. Jag stänger in och låssas som om allt är bra och jag är rädd för hur detta kommer att sluta.

Jag hittar på fler och fler projekt bara för att hålla mig sysselsatt så att jag kan glömma för en stund stressen med skolan, glöma mitt självhat och glöma allt som gör mitt liv till ett helvete.

Om jag lyckas? Nja knappast.


Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Skapa flashcards