En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Alla inlägg den 13 oktober 2014

Av Sara Modigh - 13 oktober 2014 15:15

 


För ett par veckor sedan gjorde jag en intervju för tidningen FRIDA och nu har artikeln kommit ut i tidningen.

Det är en tjej som heter Malin Engelbrektsson som skrivit artikeln och den är helt fantastiskt bra. Hon är grymt duktig på att skriva måste jag säga.


Känns väldigt häftigt att se sig själv i en tidning på detta viset.

Jag hade aldrig kunnat tro när jag som artonåring började blogga om hur dåligt jag mådde, att jag en dag skulle få vara med i en tidning så här.

Att lilla obetydliga jag skulle kunna ha något att bidra med till en artikel i en tidning. Det fanns liksom inte ens med i tanken att min blogg skulle läsas och bli så pass stor att jag fick sådana förfrågningar.  


När jag skrev mitt första blogginlägg i slutet av 2008 hade jag ingen aning om vad mitt bloggande skulle komma att betyda för mig. Mitt bloggande har varit min räddning, min terapi och mitt stöd i många av mina svåraste stunder.

När jag första gången skapade en blogg hade jag egentligen ingen koll på bloggande överhuvudtaget. 

Faktum är att jag inte ens hade läst någon blogg innan jag började.

Jag hade bara hört lite grann om folk som skrev blogg som en dagbok på nätet, vilket jag ju hade gjort lite grann på Lunarstorm. Så när jag flyttade hemifrån bestämde jag mig för att skapa en riktig blogg. Jag skrev inte så ofta i början och det var definitivt inga bra eller genomtänkta inlägg.


Jag hade kanske 3-4 läsare, men det gjorde inget för jag skrev för min egenskull. Jag skrev för att bearbeta känslor och tankar. 

Jag skrev och skrev och helt plötsligt en dag hade jag upp emot en 40 besökare om dagen. Jag var jätteglad och tyckte det var väldigt häftig minns jag. 

Jag började få kommentarer, kommentarer från människor som sa att de kände igen sig i det jag skrev. Att de också mådde dåligt och att de förstod mig.

Detta var första gången i mitt liv som jag kände att jag inte var ensam. 

Det var inte bara jag som mådde såhär dåligt.


Jag började läsa mer och mer om psykisk ohälsa och jag lärde mig mer och mer om mig själv och mitt mående. 


Bloggandet blev en stor del av mitt liv och skrivandet blev min livslina. 

Jag skrev när jag mådde som sämst, jag skrev om alla tankar och allt mörker som fanns inom mig och en liten liten bit av mörkret försvann ut genom texten. 


Min blogg har vuxit sig större och större även om det har gått mycket upp och ner i bloggandet. Jag är otroligt tacksam för alla er som läser min blogg. 

Det betyder oerhört mycket för mig att ni funnits där bakom skärmen och följt mig genom mitt helvete. 

Ännu är jag inte helt igenom men jag är på god väg. 


Vill ni läsa artikeln om mig så finns den i tidningen FRIDA som finns att köpa i affären just nu för 35 kronor. :) 

    


Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Skapa flashcards