En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Alla inlägg den 21 oktober 2014

Av Sara Modigh - 21 oktober 2014 10:45

Snart är det Halloween och då vi ska ha en Halloweenfest för Jakob som fyller 28 år idag.

Så nu är det fullt upp med förberedelser inför festen.


Vi var och letade efter allt gammalt halloweenpynt som mamma haft när vi var små. Men det fanns inte kvar, eller åtminstone så hittar vi det inte i bland alla lådor. 

Hela mammas hem är ju nerpackat i flyttlådor som förvaras hos mormor. Det är alltid lite jobbigt att gå igenom allt som var mammas. Men snart börjar det väl bli dags att ta tag i att sortera ut allt som ska slängas och sedan dela upp sakerna som finns kvar. 


Men men. Nu var det hallowenfesten vi skulle prata om. 

Jag verkligen älskar halloween. När vi var små så brukade mamma ha halloweenfester. Vi var utklädda hela familjen och mammas värninnor med deras barn var med i bland. 

 

Detta var ju innan halloween var så "stort" som det är nu så mamma och pappa gjorde mycket eget halloweenpynt. Vilket jag nu då också försökt mig på att göra efter som jag inte hittade grejorna. 


Kan väl tyvärr erkänna att min mammas pyssliga och konstnärliga sida inte riktigt fastnat hos mig. 

Jag tycker det är kul att pyssla ibland. Men mitt tålamod tryter och mycket av det jag gör skulle säkerligen dagisbarn klara bättre. 


Men det är väldigt skönt när man faktiskt fixar något. Nu när jag mår bättre än innan så klarar jag faktiskt av att slutföra projekt jag påbörjar.


Har tillverkat lite pynt och börjat baka kakor som ligger i frysen nu för att vänta på att bli uppätna av våra gäster :)

Allt fikat ska vara Halloween-relaterat och vi har lyckats komma på sju sorters kakor som är halloweeniga nog. Så nu gäller det bara att försöka slutföra det också haha. Vi får väl se hur många sorter det blir i slutet :P



Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards