En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Alla inlägg den 12 november 2014

Av Sara Modigh - 12 november 2014 16:51

Jag vet verkligen inte hur jag ska klara detta. Psykologikursen är alldeles för svår för mig. Allt är så luddigt och frågorna är så svårt formulerade att jag inte fattar ett skit.

Allt är så tungt just nu så det känns som om jag håller på att kvävas. Jag har ett tryck över bröstet som inte vill ge med sig. Jag känner mig stressad hela tiden och jag känner mig helt slutkörd. Det har tagit helt tvärstopp. Jag orkar inte med någonting.

Alla har ändå sagt att medicin 1 kursen var den jobbigaste kursen, men jag tycker att psykologin känns mycket jobbigare.
I medicinkursen förstod man i alla fall frågorna och frågorna hade tydliga svar.

Jag orkar inte mer.

Men samtidigt måste jag väl. Allt kostar så mycket pengar. Jag kan inte bo kvar i denna lägenheten i all evighet. Det är för trångt och för varmt. Vi var ju dessutom tvungna att köpa en ny bil idag och det kostade ju hälften av alla våra besparingar. Känns jävligt hårt med tanke på att det kommer ta väldigt väldigt många år att spara ikapp igen. Vi kommer aldrig ha råd att flytta.

Det känns så frustrerande att jag är för sjuk för att bo här och för sjuk för att kunna jobba så man har råd att flytta.
Just nu hatar jag verkligen mitt liv.

Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards