En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Alla inlägg den 15 november 2014

Av Sara Modigh - 15 november 2014 18:46

Idag har jag och Jakob varit barnvakt åt två små trollungar. Pappa och Ingela håller på att renovera i källaren så då var vi hemma där och passade pojkarna medan de var i källaren och byggde. 


Så som den världsbästaste storasyster jag är ;) så hittade jag på massor med kuligt att göra under dagen. 


Först lekte vi med trolldeg som jag gjorde innan vi åkte dit. 

 


Samuel gjorde många ormar och maskar och Elias blandade alla färger och stansade ut former med hjälp av pepparkaksformar.

Jag och jakob gjorde lite kakor och bullar som Samuel och Elias kan leka med sedan. 

 


Sedan tog vi fram lite papper, klister, glitter, klistermärken och fjädrar att sitta och klippa och klistra med. 

 

När vi hade pysslat klart så satte vi oss och tittade på film och åt frukt till mellanmålsfika. 
Vi tittade på Lady och Lufsen och Elias blev lite rädd när hundfångarna kom.

När frukt-fikat var slut så tröttnade dock pojkarna på att titta på filmen

 

Så då blev det till att pussla en massa pussel och sedan spelade vi "fiskspelet"

 

När vi hade spelat ett tag kom pappa och Ingela upp ur källaren och bjöd på Pizza.

 


När vi ätit vår pizza blev det till att klippa och klistra lite till. Att klippa med de roliga mönstersaxarna och att limma med limstiften var nog bland det roligaste. Fast trolldegen gick också hem väldigt bra. 

De satt stilla och pysslade längre än jag trodde. Vi höll dem lugna under hela dagen vilket brukar vara svårt. 

 


Här är alla våra fina alster vi gjort under dagen :) 

 


Mitt finaste verk ever

Min tolkning på Roger Pontare när han vinner Melodifestivalen :P 

 



Nu är jag trött. Har lekt med barnen i sex timmar och då känner man att det är skönt att man kan lämna tillbaka dem. 

Nu ska vi vila lite framför någon bra film. 


Hur har er lördag varit? 



Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards