En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Direktlänk till inlägg 15 november 2014

Barnvakt

Av Sara Modigh - 15 november 2014 18:46

Idag har jag och Jakob varit barnvakt åt två små trollungar. Pappa och Ingela håller på att renovera i källaren så då var vi hemma där och passade pojkarna medan de var i källaren och byggde. 


Så som den världsbästaste storasyster jag är ;) så hittade jag på massor med kuligt att göra under dagen. 


Först lekte vi med trolldeg som jag gjorde innan vi åkte dit. 

 


Samuel gjorde många ormar och maskar och Elias blandade alla färger och stansade ut former med hjälp av pepparkaksformar.

Jag och jakob gjorde lite kakor och bullar som Samuel och Elias kan leka med sedan. 

 


Sedan tog vi fram lite papper, klister, glitter, klistermärken och fjädrar att sitta och klippa och klistra med. 

 

När vi hade pysslat klart så satte vi oss och tittade på film och åt frukt till mellanmålsfika. 
Vi tittade på Lady och Lufsen och Elias blev lite rädd när hundfångarna kom.

När frukt-fikat var slut så tröttnade dock pojkarna på att titta på filmen

 

Så då blev det till att pussla en massa pussel och sedan spelade vi "fiskspelet"

 

När vi hade spelat ett tag kom pappa och Ingela upp ur källaren och bjöd på Pizza.

 


När vi ätit vår pizza blev det till att klippa och klistra lite till. Att klippa med de roliga mönstersaxarna och att limma med limstiften var nog bland det roligaste. Fast trolldegen gick också hem väldigt bra. 

De satt stilla och pysslade längre än jag trodde. Vi höll dem lugna under hela dagen vilket brukar vara svårt. 

 


Här är alla våra fina alster vi gjort under dagen :) 

 


Mitt finaste verk ever

Min tolkning på Roger Pontare när han vinner Melodifestivalen :P 

 



Nu är jag trött. Har lekt med barnen i sex timmar och då känner man att det är skönt att man kan lämna tillbaka dem. 

Nu ska vi vila lite framför någon bra film. 


Hur har er lördag varit? 



 
 
Ingen bild

Matilda

16 november 2014 01:21

åååååh så kuul!!! saknar er så mycket!!!!!! <3 vill hem och krama er nu.

Sara Modigh

16 november 2014 10:45

Åhh vi saknar dig meeeeed

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Modigh - 27 april 2021 20:34

När man äntligen hittat något som fungerar, när jag äntligen börjat få kontroll på min sömn och min dygnsrytm. Vad händer då?  Jo, läkemedlet jag tar för att hjälpa mig komma till ro och bli trött på kvällarna ska nu inte längre subventioneras till...

Av Sara Modigh - 21 april 2021 14:30



Det har gått en lång tid sedan jag skrev sist, och det är mycket som har hänt under det senaste året. Jag har flyttat till en egen lägenhet, jag har fått en ny kontakt inom psykiatrin kallat Voss-teamet och jag har fått boendestöd som hjälper till oc...

Av Sara Modigh - 17 februari 2020 20:15

   ┏━━━━━━༻❁༺━━━━━━┓ MS-plack   Corpus callosum (Hjärnbalken ) - Multipla halvcentimeter stora förändringar   Centrum semiovale (Centrala...

Av Sara Modigh - 13 februari 2020 12:36

Det är så svårt att hitta mening med det här. Livet känns så hopplöst men vi har en vacker värld.  Så varför kan jag inte leva som jag bör. Vill känna att jag tillhör men är bara till besvär.    Så kan du lyfta mig från hålet jag har fastna...

Av Sara Modigh - 20 december 2019 04:47

Jag måste sova, men jag kan inte. Alldeles för mycket tankar snurrar runt inom mig. Jag får inte tyst på dem vad jag än gör. Så fort jag sluter ögonen kommer tankarna och med dem kommer ångesten. Jag vet inte vart jag ska göra av allt som virvlar...

Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards