En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Alla inlägg under november 2014

Av Sara Modigh - 3 november 2014 10:45

I fredags hade vi vår halloweenfest. Det blev en väldigt trevlig fest måste jag säga :)

Jag har jobbat på den länge :P


 


Vi hade tipspromenad runt kvarteret

 

Jag hade suttit och skrivit halloweenrelaterade tipspromenadfrågor som till exempel: 

Vem Var Jack som ”Jack-o´lantern” är uppkallad efter?


1 Han var en Wicca-gud som tillbads under halloweenfirandet för att få skydd mot onda andar.

X Han var en ond man som lurade djävulen för att undkomma helvetet.

2 Han var ingen alls, lyktan är döpt efter en speciell pumpasort som heter ” Happy Jack”


Det var en lite kul idé tyckte jag. Tyvärr var det ju någon som hade slitit ner några av frågorna som vi satt upp. Fast det var väl vad vi hade förväntat oss så vi hade med oss en lista med alla frågor så att vi kunde läsa dem där ifrån när någon fråga saknades. 


vi fikade

 

Efter tipspromenaden så fikade vi kakbuffén som jag bakat. Detta är väl det projekt som tagit längst tid och som varit svårast. Men jag lyckades i alla fall att baka Pumpamuffins, Marängspöken, Vampyrkakor, Finska fingrar, Chokladbolls-spindlar och kattbajs. 

Jag känner mig nöjd med vad jag lyckades åstadkomma. För något år sedan hade det ju vart otänkbart att jag skulle genomföra något sådant här. Speciellt utan hjälp. För till 90% har jag fixat det mesta själv.



och

spelade spel tills sent på natten.

 
Jag hade tillverkat ett spel med massa namn från skurkar och elakingar i filmer, verkligheten och i böcker som man sedan fick tejpa fast i pannan och genom att ställa frågor skulle man lista ut vem man var. 

Det tyckte jag var väldigt kul. 



Jag och Jakob hade klätt ut oss till Chucky och bride of Chucky

 

och nu sitter vi redan och funderar på vad vi ska klä ut oss till nästa år :)

Jag älskar att klä ut mig och önskar att man kunde göra det oftare..

Har ni några förslag på utklädnad? Ni kanske klädde ut er till något kul eller firar ni inte halloween?


En av anledningarna till att jag gillar halloween så mycket är för att jag är uppvuxen med att fira det. 


Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Skapa flashcards