En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Alla inlägg den 11 december 2014

Av Sara Modigh - 11 december 2014 09:45

I förrgår var det pepparkakans dag och det firades med att....koka knäck.

Hade ingen lust att baka pepparkakor så det blev knäck istället.

Det här är ännu ett bevis på hur långt jag faktiskt kommit. 

Jag som varit så livrädd för spisen, värme och att bränna mig att jag inte ens kunnat koka nudlar förut och nu stod jag och kokade knäck. Det känns riktigt bra och smakar gott också ;)

 

Jag tycker bäst om knäcken när den fortfarande är varm och mjuk så att slicka på sleven när vi var klara var det bästa. Haha

Men knäckan blev i alla fall lyckad så det känns väldigt bra. Speciellt med tanke på att jag aldrig klarat det tidigare. Har i och för sig bara för sökt en gång tidigare och då blev det bränt :P 


Igår hade vi också bakdag, jag och Jakob började dagen med att baka fudge för första gången. Det gick över förväntan bra måste jag säga även om vi fick stressa lite i slutet eftersom Jakob skulle åka till jobbet för han jobbade kväll igår. 

Sen på kvällen så kom min bror Alfons och hälsade på för han ville lära sig baka chocolate chip cookies. Så även det bakades igår. 

Här är jag och min lilla lillebror, även om han egentligen inte är så liten. Jag fick ställa mig på en pall för att bli längre :P 

 

Jag tyckte det var jättekul att han ville komma och baka med mig. Vi bakade flera plåtar kakor och efteråt satt vi och pratade om allt möjligt. Det var väldigt trevligt måste jag säga. Det var länge sedan jag och Alfons gjorde nått tillsammans själva så det var kul med lite ensamtid med ett syskon. Jag tycker om att vi börjar komma varandra så mycket närmre och att vi kan sitta ner och prata om så mycket. Det gillar jag :)

 

Idag ska jag till tandläkaren, det gillar jag inte lika mycket. Jag har börjat få problem med mina visdomständer, jag bara biter mig i kinderna och har flikar med tandkött som växer över tänderna så det är inte så bekvämt. Så ska dit på undersökning och för att prata om vilka alternativ som finns. 

Jag är jätterädd för att dra ut tänderna, men samtidigt känns det som om det vore det bästa i längden. Usch, usch, usch..Men vi får se vad tandis säger. 

Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Skapa flashcards