En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Direktlänk till inlägg 17 december 2014

Finns inga bra rubriker

Av Sara Modigh - 17 december 2014 10:30

Idag är det en vecka kvar till julafton. Måste säga att det är första gången på väldigt många år som jag faktiskt ser fram emot julen. Ja, till och med längtar. 

Jag har en del kvar att göra, men till det stora hela så är allt färdigt och det känns jätteskönt. 


Idag ska jag på möte med skolan och diskutera min framtid där. Det har uttryckts från skolans sida att det kanske vore bäst om jag hoppade av. 

Så just nu vet jag inte alls hur jag ska göra.

Ska prata med studie och yrkesvägledaren idag och så får vi väl se hur det blir. 

Allt känns väldigt osäkert i skolan och lärare efter lärare slutar så nu finns det ingen lärare kvar som jag vet vem det är. 

Skolan får mig att må så fruktansvärt dåligt och just nu känns det som om det förstör mer än det kommer gynna att ha en undersköterskeutbildning, för jag kommer väl förmodligen aldrig orka med ett sådant yrke fysiskt. Inte som jag mår nu i alla fall. 


Så ja, vi får väl se vad skolan säger. 


Finns det några jobb där man inte behöver prata i telefon, inte behöver springa runt som en tok, ett jobb utan tunga lyft, ett jobb där man kan vara borta då och då utan att det blir kaos, gärna ett jobb med bra bussförbindelser så man kan ta sig dit, och ett jobb där man kan skratta och har kul tillsammans med arbetskamraterna och där man kan få förståelse för den problematik man har?

I så fall så kan ni ju höra av er till mig.

Jag har inte mycket att erbjuda i form av utbildning, men jag är empatisk, snäll och ibland lite envis. 

Jag skulle gärna vilja ha ett jobb, eller åtminstone prova på någonting. 


Men men, just nu känns ju det där rätt orealistiskt.


Jaja.. Den som lever får se. 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Modigh - 27 april 2021 20:34

När man äntligen hittat något som fungerar, när jag äntligen börjat få kontroll på min sömn och min dygnsrytm. Vad händer då?  Jo, läkemedlet jag tar för att hjälpa mig komma till ro och bli trött på kvällarna ska nu inte längre subventioneras till...

Av Sara Modigh - 21 april 2021 14:30



Det har gått en lång tid sedan jag skrev sist, och det är mycket som har hänt under det senaste året. Jag har flyttat till en egen lägenhet, jag har fått en ny kontakt inom psykiatrin kallat Voss-teamet och jag har fått boendestöd som hjälper till oc...

Av Sara Modigh - 17 februari 2020 20:15

   ┏━━━━━━༻❁༺━━━━━━┓ MS-plack   Corpus callosum (Hjärnbalken ) - Multipla halvcentimeter stora förändringar   Centrum semiovale (Centrala...

Av Sara Modigh - 13 februari 2020 12:36

Det är så svårt att hitta mening med det här. Livet känns så hopplöst men vi har en vacker värld.  Så varför kan jag inte leva som jag bör. Vill känna att jag tillhör men är bara till besvär.    Så kan du lyfta mig från hålet jag har fastna...

Av Sara Modigh - 20 december 2019 04:47

Jag måste sova, men jag kan inte. Alldeles för mycket tankar snurrar runt inom mig. Jag får inte tyst på dem vad jag än gör. Så fort jag sluter ögonen kommer tankarna och med dem kommer ångesten. Jag vet inte vart jag ska göra av allt som virvlar...

Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards