En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Direktlänk till inlägg 19 december 2014

100 frågor

Av Sara Modigh - 19 december 2014 10:00

1. Hur gammal är du om fem år? 29...Hjälp   

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Jag har nyss vaknat

3. Hur lång är du? 162cm

4. Vilken är den senaste filmen du sett? hmm, minns inte. Kollar mest på TV-serier. Men möjligt att det var Saving Mr. Banks. Tv-serier var Warehouse 13 och det senaste jag såg var en dokumentär om Betty Page.

5. Vem ringde du senast? Minns inte.

6. Vem ringde dig senast? Jakob

7. Hur löd det senaste sms:et du fick? God Jul! Du får 40% RABATT på valfri vara OCH 3 för 2 på alla barnplagg tom 24/12 ...

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Beror på hur fort man måste ha svar, står man i affären och måste veta om det ska vara korv eller köttbullar man ska ta så ringer jag helst så man inte måste stå i flera timmar och vänta på svar. Men annars SMSar jag helst. 

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? De är skilda. 

10. När såg du senast din mamma? 25 juli 2012

11. Vilken ögonfärg har du? Grönaktiga, men beror lite på ljuset. Ibland ser de bruna ut och ibland grå. 

12. När vaknade du i dag? klockan nio typ

13. Vilken är din favoritjulsång? Fairytale of new york


14. Vilken är din favoritplats? Min varma mjuka säng med en bra tv-serie.

15. Vilken plats föredrar du minst? Skolan, bussar och hårda stolar.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Jag hoppas på att jag har jobb och barn och bor i ett fint hus med Jakob. 

17. Vad skrämde dig om natten som barn? Monster under sängen och rädslan för att det skulle börja brinna. 

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? När jag åkte pulka med Samuel och Elias

19. Hur stor är din säng? Har en dubbelsäng.

20. Har du stationär eller bärbar dator? Stationär

22. Hur många kuddar har du i sängen? Måååånga.. typ sju eller något och sen har Jakob ett par också. 

 23. Hur många landskap har du bott i? Ett

24. Vilka städer har du bott i? Två haha Jönköping och Huskvarna

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Strumpor, fast skor om man ska gå ut. 

26. Är du social? Ja, konstigt nog så är jag väldigt social. Men jag är jätteblyg så vågar aldrig starta ett samtal. Men kommer du fram och börjar prata med mig så kan jag prata hur länge som helst. 

27. Vilken är din favoritglass? Snickersglass

28. Vilken är din favoritefterrätt? Vet inte, vaniljpannacotta kanske. 

29. Tycker du om kinamat? Nä, inte direkt. Till Jakobs stora förtret. 

30. Tycker du om kaffe? Nej, jag tar saft. 

31. Vad dricker du till frukost? Äter inte frukost, har aldrig gjort det. 

32. Sover du på någon särskild sida? Den som är närmast toaletten. 

33. Kan du spela poker? Nej. Gillar inte kortspel. 

34. Tycker du om att mysa/kela? Ibland. Om jag mår bra. Annars kan det lätt bli jobbigt. Får panik och känner mig fasthållen då. 

35. Är du en beroendemänniska? Ja, tyvärr så är jag ju det. 

36. Känner du någon med samma födelsedag som din?  Nej, det tror jag inte.. Eller räknas Arnold Schwarzenegger?

37. Vill du ha barn? Både ja och nej. Jag vill jättegärna ha barn. Men samtidigt är jag rädd att min problematik kommer göra att jag inte klarar det och då känner jag att jag inte vill ha barn. 

38. Kan du några andra språk än svenska? typ engelska

39. Har du någonsin åkt ambulans? Ja det har jag. 

40. Föredrar du havet eller en bassäng? Havet eftersom det är så sällan man får chansen att bada i havet. 

41. Vad spenderar du helst pengar på? Mat, Kläder och Tv-serier.

42. Äger du dyrbara smycken? Ja, min förlovningsring och vigselring. 

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? Histrorieätarna!

44. Kan du rulla med tungan? Japp

45. Vem är den roligaste människan du känner? Mig själv ;)

46. Sover du med gosedjur? Nej, och har knappt någonsin gjort det. 

47. Vad har du för ringsignal? Vet inte. Har alltid mobilen på ljudlös.

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Ja en del. Mamma hade sparat rätt mycket. 

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? Min tröja.

50. Flirtar du mycket? Nej aldrig. Vet inte hur man gör haha. 

51. Kan du byta olja på bilen? Byta, nej då måste man ju typ hissa upp bilen någonstans och ha en stor tunna att tömma oljan i. Så nej det kan jag inte. Men jag kan fylla på olja. 

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nej

53. Vilken var den senaste boken du läste? Lev i tiden. Jag har tyvärr inte orken att läsa. Min hjärna orkar inte med det. 

54. Läser du dagstidningen? Nej

55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej, sådant har jag inte råd med. 

56. Dansar du i bilen? Om musiken är tillräckligt bra. 

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? P3 skulle jag tro. Lyssnar inte på så mycket annat.

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Antagligen nån mat som skulle köpas på affären.

59. När var du i kyrkan senast? När jag gifte mig :P 

60. Vem var din favoritlärare på högstadiet? Jadu, högstadiet var ett helvete så har svårt att minnas någon som var en favorit men det fanns en som hette Thomas som jag tyckte var bra. Vilket var imponerande då han undervisade i matte som är det ämne jag hatade mest i skolan. Men han undervisade i fysik och teknik också och teknik var ganska kul. 

61. Hur länge har du campat som längst i ett tält? Fem minuter? Nej, men jag har aldrig sovit i tält i alla fall. 

62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig? Vet inte.

63. Vad lyssnar du på just nu? 

64. Har du varit med i tidningen? Ja, ett par gånger. Tre gånger med namn och bild i alla fall :)

65. Vad är det konstigaste du ätit? Kattmat, men det minns jag inte att jag gjort.

67. Vad är det för färg på din tandborste? Vit och lila

68. Hur imponerar man på dig? Med kunskap och välvilja.

69. Vem ringer du när du är arg/ledsen? Ingen. 

70. Har du någon piercing? Ja, i naveln

71. Din största vinst? Tusenkronor presentkort på en retrobutik som fanns i stan. 

72. Civilstånd? Jag är gift

73. Vilka hemsidor besöker du dagligen? Facebook, Dayviews, Bloglovin och Bloggplatsen 

74. Är du fåfäng? Nej det är jag inte. 

75. Ångrar du någonting du gjort? Inte just nu :)

76. Hur gammal är din pappa? Han fyllde 50 i år.

77. Vilket är ditt drömjobb? Jag vet inte riktigt. Det varierar rätt mycket.

78. Finns det något du verkligen skulle vilja göra men inte haft tillfälle, tid eller råd till? Åka utomlands.

79. Vad har du haft för husdjur? Möss, Kaniner, Katt, Hund och Hamster.

80. Berätta tre saker som dina läsare antagligen inte vet om dig? Vad vet ni inte om mig?

81. Svär du ofta? Ja, tyvärr. Men försöker sluta.

82. Sverige när det är som bäst? Ingen aning

83. Kan du åka slalom? Nej. Aldrig provat så jag kanske är jätte bra i och för sig 

84. Vad har du ätit i dag? Vatten

85. Vad har du för utbildning? Ingen

86. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med? Min midja

87. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med? Det centrala nervsystemet..jävla struntsak som inte fungerar som det ska. 

88. Vilken är din bästa egenskap? Min styrka som jag har orkat kämpa mig igenom mycket med.

89. Vilken är din sämsta egenskap? Irritation, frustration och aggressivitet. 

90. Nämn två historiska personer som intresserar dig? Betty Page och Elizabeth Báthory

91. Saknar du något? Pengar... Nej, Men jag saknar att ha en stabil ekonomisk grund att stå på så att vi skulle kunna flytta till hus och inte ständigt oroa sig för hur det ska gå runt.

92. Är det viktigt att fira födelsedagar? Ja det tycker jag. 

93. Vad gör dig ledsen? Det mesta just nu. 

94. Vad gör dig glad? Roliga tv-serier och att skratta med familj och vänner.

95. Har du varit gift eller förlovad? Japp, jag har varit förlovad och är gift. 

96. Vad ska du göra i helgen? Vet inte. Pyssla samman det sista med julklapparna

97. Vad är det knasigaste du gjort? Jag gör rätt mycket knasigt så kan väl ta det senaste då. Jag var och handlade på ICA i pyjamas här om dagen. 

98. Vad har du för laster? Choklad och tv-serier

99. Vem är din förebild? Mamma

100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor? Antar att jag ska äta lunch om en timme eller två och fram tills dess sitter jag väl vid datorn en stund. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Modigh - 27 april 2021 20:34

När man äntligen hittat något som fungerar, när jag äntligen börjat få kontroll på min sömn och min dygnsrytm. Vad händer då?  Jo, läkemedlet jag tar för att hjälpa mig komma till ro och bli trött på kvällarna ska nu inte längre subventioneras till...

Av Sara Modigh - 21 april 2021 14:30



Det har gått en lång tid sedan jag skrev sist, och det är mycket som har hänt under det senaste året. Jag har flyttat till en egen lägenhet, jag har fått en ny kontakt inom psykiatrin kallat Voss-teamet och jag har fått boendestöd som hjälper till oc...

Av Sara Modigh - 17 februari 2020 20:15

   ┏━━━━━━༻❁༺━━━━━━┓ MS-plack   Corpus callosum (Hjärnbalken ) - Multipla halvcentimeter stora förändringar   Centrum semiovale (Centrala...

Av Sara Modigh - 13 februari 2020 12:36

Det är så svårt att hitta mening med det här. Livet känns så hopplöst men vi har en vacker värld.  Så varför kan jag inte leva som jag bör. Vill känna att jag tillhör men är bara till besvär.    Så kan du lyfta mig från hålet jag har fastna...

Av Sara Modigh - 20 december 2019 04:47

Jag måste sova, men jag kan inte. Alldeles för mycket tankar snurrar runt inom mig. Jag får inte tyst på dem vad jag än gör. Så fort jag sluter ögonen kommer tankarna och med dem kommer ångesten. Jag vet inte vart jag ska göra av allt som virvlar...

Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Skapa flashcards