En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Alla inlägg den 1 januari 2015

Av Sara Modigh - 1 januari 2015 10:52

Det där med att stanna hemma och ta det lugnt på nyårsafton höll inte sådär värst länge. Jag, Jakob, min bror och hans kompis hängde med min syster hem till hennes kompis istället.
Vi hade väldigt kul där och de var jättesnälla som lät oss hänga på.

   
Vi lekte dricklekar som man spelade med kortlek. Så det var en massa regler som man skulle följa och gjorde man inte det fick man ta en klunk. Det var ganska kul men inte riktigt min grej. Vill bestämma själv hur mycket och vad jag dricker haha.

Men jag drack en ganska mysko dricka som förvånande nog faktiskt var väldigt god.

 


Efter ölspelet eller vad de nu kallade det så lekte vi en charadlek. Alla fick skriva ner en massa kändisar på lappar som vi lade i en skål och sen fick vi dela upp oss i lag. Man började med att en i laget under trettio sekunder skulle med hjälp av bara ord förklara vilken kändis man hade. Detta gjorde vi tills alla lapparna var slut och då började nästa omgång som gick ut på att med samma lappar som första omgången en i taget förklara för laget med hjälp av bara tre ord vilken kändis de dragit upp. När lapparna var slut igen så fick man inte använda några ord alls utan vi skulle göra charader. 


Förra året hade jag aldrig trott att jag skulle kunna följa med hem till en fest med massa folk man inte känner och än mindre ställa sig och göra massa charader inför dessa människorna.

 

Men hör och häpna, jag ägde på charaderna. Fast delar av laget stack mitt i så vann vårt lag med ett helt poäng mot tvåan och trean.

För att fördriva tiden lite innan tolvslaget lekte vi fördomsleken. Någon läste upp ett påstående och så skulle alla peka på den de trodde påståendet stämde bäst in på. Den som fick flest röster fick ta en klunk. Jag fick flest röster på "Den som troligast skulle skänka pengar till en hemlös" och Jakob fick "Är den sämsta förloraren" Tiden gick väldigt fort och helt plötsligt var klockan fem i tolv.


Vid tolvslaget stod vi ute på en takterrass och tittade på raketerna.


  Det var fint men läskigt. Har aldrig riktigt gillat smällarna och är alltid rädd att någon ska skadas. Men alla på festen överlevde i alla fall så det var ju bra.

 

Där efter tolvslaget var det många som åkte hem. Så tillslut var det bara de som bodde där och en kompis till dem som skulle sova över hos dem  och Jag, Jakob, Matilda Ludvig och hans kompis kvar. Vi blev bjudna på lite varmamackor och sen så passade vi på att leka lite Sanning och konsekvens innan det blev dags att bege sig hemåt

Vi fick skjuts hem av en kompis som hade skjutsat runt på folk hela kvällen. 

Så vid fyra ungefär kom vi hem igår kväll och nu ska vi snart till mormor och äta middag. 


Det får bli pizza och Supernatural någon annan gång istället. 

Vi har ju ett helt år på oss :D

Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards