En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Alla inlägg den 1 mars 2015

Av Sara Modigh - 1 mars 2015 17:00

Puh vad trött jag är idag.

Det känns som om all min energi vara försvunnit ur min kropp. 

Det har vart rätt bra i min MS länge nu och jag har inte påverkats så mycket utav den. Men den här förkylningen som jag åkte på gör att MS:en åter ger sig till känna. 

Jag är väl inte riktigt helt av med förkylningen och väglaget på tipspromenaden idag var ju inte det enklaste. Nästan ren is på många ställen så det tog på krafterna både fysiskt och mentalt. 

Måste ju koncentrera mig så otroligt mycket på mina ben när jag ska gå på ojämn mark eftersom vänsterbenet är lite sämre och balansen inte är helt hundra. 

Det går åt mycket mer energi för att gå på ojämn mark än på plan mark. Så när den ojämna marken dessutom är täckt av ojämn is så gick det åt mycket krafter. 


Men jag klarade tipspromenaden utan större problem och jag har vart och handlat inför vecka också så nu är allt det avklarat. Det känns ju skönt i alla fall. 

Nu vill jag bara lägga mig på golvet och smådö en stund. 

Men det går inte. För vi håller på att försöka sätta upp en ny taklampa i köket.


Vi var och hämtade mammas kökssoffa som vi har satt in i köket och då måste vi flytta lampan så den hänger över bordet. Men då kände vi att vi ville ha en annan lampa än den vi haft hittills så vi tog mammas gamla kökslampa också som vi hoppas kommer fungera bra.

Det blir en aning trångt i köket. Köksbordet kunde ju vara en aning kortare så hade det vart perfekt haha :P

Men men, skönt med en kökssoffa i alla fall.

 
I Fredags hade jag jättetrevligt. Vi var hos pappa och spelade spel och vi kom inte hem förrän vid klockan två på natten haha. 

och lördagen gick större ju delen av dagen till att hämta soffan och få ur den ur förrådet där vi har alla mammas gamla grejer förvarade. 

Sen hyrde vi ett släp och min snälla bror Ludvig hjälpte till att flytta in soffan hos oss. 

Sen åkte vi ut och åt tillsammans. Så det har varit en väldigt trevlig helg så det är ju värt att vara trött.

Imorgon jobbar Jakob kväll så kan ligga hemma hela dagen imorgon efter att han åker och titta på tv. 


Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards