En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Direktlänk till inlägg 26 mars 2015

Irriterande!!!!

Av Sara Modigh - 26 mars 2015 13:30

Det finns vissa saker som jag har lite svårt för. Det liksom irriterar mig och kan göra mig på dåligt humör. Här är ett par av sakerna, vissa seriösare än andra.

 


OBS! Läses med glimten i ögat. 


1. Vuxna människor som tar kort på sig själva när de röker gång efter gång efter gång.... Ja, vi har sätt din fula vana nu, du behöver inte spamma Instagram/Facebook/Dayviews och alla andra sociala medier med din rökning hela tiden.
Visst att man när man var ung och dum tyckte det var "coolt" att röka, men när man är nästan 30 bast är det inte coolt. Bara pinsamt.


2. Alla dessa trådar "Hjälp mig hitta på ett bra bloggnamn" som man jämt stöter på i diverse forum. Kan du inte ens hitta på ett namn, hur ska du då kunna skriva och driva en hel blogg?


3. När människor anklagar psykiskt sjuka för att VILJA vara psykiskt sjuka för att de inte följer deras normer för hur en psykiskt sjuk människa ska bete sig.

Det vill säga man ska dölja hur man mår till varje pris, kämpa allt man kan dygnet runt, aldrig låta sjukdomen få övertaget, ta sina mediciner regelbundet och definitivt inte ha för starka tabletter eller på något vis prata om vad för medicin man använder. .. okej den här är faktiskt verkligt seriös och får mig faktiskt att bli riktigt arg och upprörd.


4. Lappar i kläder som sticks och kliar.. man kan ju få panik av mindre. 


5. När folk gör saker svårare än det behöver vara och sedan vägrar lyssna på lösningarna som finns, och istället väljer att fortsätta tjura över sitt problem utan att ens försöka göra något åt det. 


6. När någon uttalar ett ord fel, till exempel om någon säger "finns i fysen" istället för frysen. Eller om någon betonar ett ord fel. Sådan kan göra nästan ont inom mig för att det låter och känns så fel.


7. Bilförare som inte vet hur man använder blinkers eller när man ska använda tutan. 


8. Det här!!

 

När man äntligen hittar ett par jeans som går på och sitter bra men så är det ALLTID en jäkla glipa där bak.

Brukar gå och få in två knytnävar där bak. Men tar man en storlek mindre går byxfanskapet inte på!
Finns det något värre än att försöka köpa nya jeans? Ibland undrar man ju. Jag har på riktigt stått och gråtit av frustration i provrummen när jag letat byxor.


9. Människor som knappt förmår sig att lyfta blicken från mobilen när man talar med dem. 


10. Människor som går in på nyhetssajter och klagar på att allt som skrivs där är dåligt.... VARFÖR går ni då in där??

Om ALLT är dåligt, vad har ni då ens där och göra. Har ni inget eget ansvar för vilka sidor ni går in på och vilka artiklar ni läser?






 
 
Mikky

Mikky

26 mars 2015 15:08

Fin blogg! Håller med om det du skrev om psykisk ohälsa. Jag hade ganska mycket problem med ångest å depprission i gymnasiet + jag har Asperger. Men lärarna trodde inte riktigt på detta förens jag , mina föräldrar och två psykologer kallade dem till ett möte, visade alla papper från mina utredningar å mina psykologer i stort sätt skällde ut dem...

http://nouw.com/mikkyheliophobia

Sara Modigh

29 mars 2015 11:52

Det är tråkigt att det ska behöva vara sådär.
Tur att de trodde dig tillslut.
Jag hade oturen att få en läkare som ansåg att det var fel att sätta diagnoser på barn, så jag fick inte mina diagnoser förrän jag var 20 år så mina lärare trodde aldrig på att jag mådde dåligt hur många möten vi än hade där BUP var med.

 
Mia

Mia

27 mars 2015 00:40

Är en gift mamma och har två barn och vi bor på landet. Är 44 år.

Jag är en person som har svårt att möta ensamheten och inte ha någon att bolla mina tankar med. Jag behöver ha någon som orkar lyssna. Jag har vänner som jag känner jag inte vill tära på mer. De är vana vid mitt glada jag och det känns att jag vill kunna prata med människor som inte har förutfattade meningar och samtidigt kan ge mig perspektiv på mina tankar och funderingar.

Vad jag gör på min fritid!
Jag tycker om att hitta på saker på min fritid som allt från att träna, kolla film, äta något gott, åka någonstans, bara vara, ut i naturen, fiska, vad som helst helt enkelt. Det finns inget jag inte kan tänka mig att göra. Tycker om när det händer något eller inte på rätt sätt.

Om den jag söker!
Jag söker den som är villig att förstå, som har en drivkraft och är ärlig i sina avsikter och som kan värdesätta utbytet av tankar och goda råd. Någon som är rak och intresserad av att ge och ta.
Vad vill jag göra med dig
Det är svårt att säga, beror alldeles på personen i fråga. Ibland är det tillräckligt att prata, ibland att göra något roligt eller intressant. Sådant visar sig efterhand.

Vilken kontakt är jag öppen för IRL - Träffas och umgås, Brevkontakt här på sajten, Chatt, Träffas på tu man hand, Träffas flera och hitta på nåt kul
Etniskt ursprung Europeisk
Önskad relation Vänskap, Endast vänskap, Onlinevän / Chattvän

Läs gärna min blogg:

miamiamia.bloggplatsen.se

http://miamiamia.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Modigh - 27 april 2021 20:34

När man äntligen hittat något som fungerar, när jag äntligen börjat få kontroll på min sömn och min dygnsrytm. Vad händer då?  Jo, läkemedlet jag tar för att hjälpa mig komma till ro och bli trött på kvällarna ska nu inte längre subventioneras till...

Av Sara Modigh - 21 april 2021 14:30



Det har gått en lång tid sedan jag skrev sist, och det är mycket som har hänt under det senaste året. Jag har flyttat till en egen lägenhet, jag har fått en ny kontakt inom psykiatrin kallat Voss-teamet och jag har fått boendestöd som hjälper till oc...

Av Sara Modigh - 17 februari 2020 20:15

   ┏━━━━━━༻❁༺━━━━━━┓ MS-plack   Corpus callosum (Hjärnbalken ) - Multipla halvcentimeter stora förändringar   Centrum semiovale (Centrala...

Av Sara Modigh - 13 februari 2020 12:36

Det är så svårt att hitta mening med det här. Livet känns så hopplöst men vi har en vacker värld.  Så varför kan jag inte leva som jag bör. Vill känna att jag tillhör men är bara till besvär.    Så kan du lyfta mig från hålet jag har fastna...

Av Sara Modigh - 20 december 2019 04:47

Jag måste sova, men jag kan inte. Alldeles för mycket tankar snurrar runt inom mig. Jag får inte tyst på dem vad jag än gör. Så fort jag sluter ögonen kommer tankarna och med dem kommer ångesten. Jag vet inte vart jag ska göra av allt som virvlar...

Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards