En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Direktlänk till inlägg 12 april 2015

Ont, det gör ont

Av Sara Modigh - 12 april 2015 21:56

Idag har jag ont!

Ont både fysisk och psykiskt.

Jag är så ledsen just nu. Jag har ett tryck över bröstet och en klump i halsen som gör att det spänner så det känns som om jag ska kvävas. 

Jag är så matt i hela kroppen att jag knappt förmår mig att sätta en fot framför den andra när jag ska gå någonstans.  

Det värker i kroppen, benen gör ont både i höfterna, knäna och anklarna.

Jag har mensvärk och blöder även om det bara var en vecka sedan sist och jag vet inte om det är mens eller om det är spiralen som spökar. 

 

Vi har gjort ganska mycket under helgen. I fredags var vi hos pappa hela kvällen och åt mat, pratade och kollade på Let's Dance, På lördagen var vi på Lunch hos Jakobs föräldrar och sen var vi på A6 och efter det städande vi balkongen.

När vi var färdiga med det så tog vi det lugnt ett tag och åkte i väg och gick och fikade med min bror Alfons.

Det var väldigt trevligt. Vi gick till Wayne's Coffee och fikade lite och satt och pratade ute i det fina vädret. Det var så otroligt skönt vårväder i Lördags. Längtar verkligen till sommaren så man kan vara ute mer, åka och bada, grilla och umgås.


Idag så har det vart fullt upp också. Tvätt, städ och veckohandling. När vi var på affären så slog en så faslig och förlamande trötthet över mig so jag trodde jag var döende. 

Det var länge sedan jag var med om något så obehagligt. Vi åkte hem och jag fick lägga mig på soffan med Ghost och vila. 

 

Sen resten av dagen har jag mått väldigt dåligt. 


Men har gjort mitt bästa för att hålla ihop idag, men det gör så ont och jag är så utmattad.

Ätit mat och det hjälpte inte, tog ett bad, det hjälpte inte, låg i sängen och kollade på film, det hjälpte inte. Så nu funderar jag på att supa bort skallen så jag slipper det här eländet. Jag är trött och frustrerad på att ha ont.

Vet inte varför jag mår så dåligt, ska få mitt dropp med bromsmedicin på tisdag så kanske är det att jag behöver påfyllning.

Det har har ju vart fyra rätt intensiva veckor sen sist. 

Jag känner inget nytillkommet så är nog inget skov, men det kan ju vara ett spökskov för att jag tagit ut mig för mycket?

Jag vet inte, jävla skitsjukdom!


Det är inte ofta jag klagar, men idag är jag riktigt trött på skiten. MS är en jäkla skitsjukdom och jag hatar den!

Jag hatar att jag jämt får huvudvärk, jag hatar att den hindrar mig från att göra saker som jag vill göra, jag hatar hur den får mig att må dåligt. Usch!


Men men, nu känns det lite bättre i alla fall. 

Bara spy ur sig all skit som byggs upp. 

Jag brukar inte prata så mycket om hur jag mår, det känns som om folk tröttnar på att höra det så brukar bara köra på och tränga undan allt tills det inte går längre. Kanske var därför det kändes som om jag gick rätt in i en vägg idag. 


Men nu är det inte lång tid kvar innan jag får medicin, det ska bli skönt!

 
 
Ingen bild

matilda

14 april 2015 00:59

älskade du <33333 hoppas du mår bättre snart. tänker på diiig

Sara Modigh

14 april 2015 10:30

Ja, idag känns det bättre igen som tur är :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Modigh - 27 april 2021 20:34

När man äntligen hittat något som fungerar, när jag äntligen börjat få kontroll på min sömn och min dygnsrytm. Vad händer då?  Jo, läkemedlet jag tar för att hjälpa mig komma till ro och bli trött på kvällarna ska nu inte längre subventioneras till...

Av Sara Modigh - 21 april 2021 14:30



Det har gått en lång tid sedan jag skrev sist, och det är mycket som har hänt under det senaste året. Jag har flyttat till en egen lägenhet, jag har fått en ny kontakt inom psykiatrin kallat Voss-teamet och jag har fått boendestöd som hjälper till oc...

Av Sara Modigh - 17 februari 2020 20:15

   ┏━━━━━━༻❁༺━━━━━━┓ MS-plack   Corpus callosum (Hjärnbalken ) - Multipla halvcentimeter stora förändringar   Centrum semiovale (Centrala...

Av Sara Modigh - 13 februari 2020 12:36

Det är så svårt att hitta mening med det här. Livet känns så hopplöst men vi har en vacker värld.  Så varför kan jag inte leva som jag bör. Vill känna att jag tillhör men är bara till besvär.    Så kan du lyfta mig från hålet jag har fastna...

Av Sara Modigh - 20 december 2019 04:47

Jag måste sova, men jag kan inte. Alldeles för mycket tankar snurrar runt inom mig. Jag får inte tyst på dem vad jag än gör. Så fort jag sluter ögonen kommer tankarna och med dem kommer ångesten. Jag vet inte vart jag ska göra av allt som virvlar...

Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards