En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Direktlänk till inlägg 9 maj 2015

Fast i skiten

Av Sara Modigh - 9 maj 2015 01:30

 


Ibland känns livet bara helt värdelöst. 

Jag har ont både fysiskt och psykiskt och jag känner bara för att gråta. 

Idag är jag så ledsen.

Jag känner mig ensam, jätteensam och jag vet inte vad jag ska ta mig till. 

Mitt liv känns som om det är så överfyllt med skit att det som är bra inte längre får plats. 


Jag är orolig att min ms håller på att börja bråka för jag har problem. Jag är så trött, mina nervsmärtor har förvärrats och jag har fått så svårt att sätta och stänga av duschkranen att jag knappt kan duscha. Men jag vet inte om det är mig eller kranen det är fel på.

Kanske båda delarna.


Just nu vill jag bara ta mitt pick och pack och ge mig iväg och försvinna från allt och alla och börja om på nytt någonstans långt bort. 

Jag vill ha ett annat liv, lämna detta skitlivet bakom mig och hitta lyckan i en ny stad med nya människor och nya erfarenheter. 

Men hur långt jag än försöker fly så kommer jag aldrig kunna lämna mina sjukdomar och då kommer flykten ändå inte leda till något bra. 

Så jag är fast här i skiten och det känns som om jag aldrig kommer komma upp. 

 
 
Jenny

Jenny

9 maj 2015 20:55

Du har så rätt, det hjälper inte att fly. Dina problem följer med dig. Fortsätt kämpa, du har redan kommit långt. Kram <3

http://www.mittofrivilligaliv.se

Sara Modigh

9 maj 2015 21:12

Tack så mycket :)

 
Ingen bild

petra

9 maj 2015 21:53

Hej! Vill tacka dig för en enormt läsvärd blogg, hittade till den för några dagar sen av en slump och håller nu på att läsa igenom hela. Du är helt fantastisk! Vilken styrka, vilket mod och vilket underbart förhållningssätt till livet, särskilt till sådant som är tufft smärtsamt. Jag verkligen gillar din positiva och peppande kraft, och hur du i detta inspirerar andra som läser bloggen. Jag blir väldigt berörd. Skickar styrkekramar till dig! Mvh Petra

Sara Modigh

10 maj 2015 10:10

Tack så jättemycket Petra!
Positiviteten är det som räddat mig. Utan den hade jag nog inte tagit mig upp på morgonen.

 
Ingen bild

Ninni

10 maj 2015 20:41

Vad vacker du är på bilden. Dina ögon når verkligen ut! Du har en klok blick. Måste vara din fina själ, intelligens och styrka som lyser genom dessa vackra ögon. När jag mår dåligt psykiskt tycker jag om att besöka vackra gamla platser eller göra en utflykt, kanske besöka ett slott eller något. Jag brukar också må bättre av att skapa och vara kreativ, kanske göra ett pärlhalsband, plantera blommor eller baka. Men vad vet jag, vad som passar dig, särskilt med tanke på om tröttheten och det fysiskt jobbiga blivit mer märkbart. Hursomhelst, hoppas din ms lugnar sig och att du kan känna dig lite gladare och att din pojkvän kan ge dig en stor kram!

Sara Modigh

11 maj 2015 11:24

Tack tack Ninni.
Jag mår lite bättre idag. Det brukar gå upp och ner men för det mesta så är det uppåt nu för tiden.
Men när det är ner så brukar jag titta på något rolig tv-serie, umgås med min make eller skriva på bloggen.
Skrivandet har varit min största räddning.

 
Ingen bild

Ninni

10 maj 2015 21:01

Hej, Ninni här igen! Tycker att ditt hemlighetsfulla leende och kloka blick påminner om detta välkända porträtt! :-)
Kanske är du en gammal klok själ som levt genom många århundraden...!
http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Mona_Lisa

Sara Modigh

11 maj 2015 11:25

Jag har faktiskt hört förut att jag är lik Mona Lisa :)

 
Ingen bild

Carmen

10 maj 2015 22:30

Usch då :( Hoppas du mår bättre nu!
Det är en jättefin uttrycksfull bild på dig, fina ögon har du!

Kram kram från Carmen

Sara Modigh

11 maj 2015 11:26

Tack så mycket Carmen.

Jag mår lite bättre nu :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Modigh - 27 april 2021 20:34

När man äntligen hittat något som fungerar, när jag äntligen börjat få kontroll på min sömn och min dygnsrytm. Vad händer då?  Jo, läkemedlet jag tar för att hjälpa mig komma till ro och bli trött på kvällarna ska nu inte längre subventioneras till...

Av Sara Modigh - 21 april 2021 14:30



Det har gått en lång tid sedan jag skrev sist, och det är mycket som har hänt under det senaste året. Jag har flyttat till en egen lägenhet, jag har fått en ny kontakt inom psykiatrin kallat Voss-teamet och jag har fått boendestöd som hjälper till oc...

Av Sara Modigh - 17 februari 2020 20:15

   ┏━━━━━━༻❁༺━━━━━━┓ MS-plack   Corpus callosum (Hjärnbalken ) - Multipla halvcentimeter stora förändringar   Centrum semiovale (Centrala...

Av Sara Modigh - 13 februari 2020 12:36

Det är så svårt att hitta mening med det här. Livet känns så hopplöst men vi har en vacker värld.  Så varför kan jag inte leva som jag bör. Vill känna att jag tillhör men är bara till besvär.    Så kan du lyfta mig från hålet jag har fastna...

Av Sara Modigh - 20 december 2019 04:47

Jag måste sova, men jag kan inte. Alldeles för mycket tankar snurrar runt inom mig. Jag får inte tyst på dem vad jag än gör. Så fort jag sluter ögonen kommer tankarna och med dem kommer ångesten. Jag vet inte vart jag ska göra av allt som virvlar...

Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Skapa flashcards