En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Direktlänk till inlägg 25 juni 2015

Shop til you drop - Erikshjälpen

Av Sara Modigh - 25 juni 2015 18:45

Något som jag tycker är väldigt roligt är att gå på Secondhand.

Man kan hitta så mycket roligt på secondhand-affärer och jag tycker att man blir gladare när man hittar något bra där, för det är inte samma självklarhet att hitta något där som man förväntar sig i en vanlig affär. Inte för att alltid hittar något i en vanlig affär. Men man uppskattar det inte lika mycket i en vanlig affär utan där blir man bara irriterad när inget passar och storlekar saknas. På secondhand så finns det ju oftast bara ett av varje plagg så att hitta något som passar och man tycker är snyggt är ju inte alltid det lättaste så som sagt. När man väl gör det så blir man väldigt glad. 

Sen känns det ju bra att man vet att pengarna man lägger på det man köper kommer att gå till bra saker som till exempel förskolor i Etiopien, stöd till handikappade barn i Tanzania, kamp mot kvinnlig könsstympning, till skolor i Sudan och till fattigdomsbekämpning i Rwanda

Det sparar ju också på miljön att handla på secondhand och skänka sina gamla saker dit istället för att slänga och köpa nytt hela tiden. 

Speciellt jag som inte kan tyckas hålla en vikt mellan ena sommaren till andra har ju behövt köpa nya kläder varje sommar och då har secondhand vart väldigt bra. 


Idag var jag och letade sommarkläder, för jag har ännu inte gett upp hoppet om en varm och solig sommar.

Jag åkte till Erikshjälpen på Herkulesvägen idag och det är nog min favoritbutik när det kommer till kläderna. Myrorna är rätt bra med, men jag tycker att de är en aning dyrare och jag är ju inte jätterik så ibland behöver man tänka på det också. 

 

Idag lyckades jag införskaffa mig 4 klänningar och en baddräkt för 270 kronor

 

Så jag är nöjd med dagens fynd.

Köper mycket av mina kläder på secondhand faktiskt. 

Vet att det är många som tycker att det är snuskigt, men jag bryr mig faktiskt inte. 

Man ser ju rätt fort vad som är helt och rent och vad som man inte vill ha på sig. 

Ofta hittar man ju kläder med prislapparna kvar som bara kostar en bråkdel av originalpriset. 

Sen har man ju tvättmaskin, jag har absolut inget emot att bära kläder som någon annan haft innan.

Ni som har det kan ju ta och bada i Klorin och knulla oskulder bäst ni vill i er rädsla att dö i pest om ni nuddar något som någon annan redan använt. ;)

 

Som sagt, jag är nöjd :D

Speciellt med baddräkten, jag har tänkt köpa en likadan för att jag saknade min gamla(som var likadan fast röd och vit istället för det blåa mönstret) som blev för stor, men har inte haft råd.

Den såg ut som ny dessutom så känns jättebra.

Sen så gillade jag den blåa klänningen med blommor på väldigt mycket. Den var nog favoriten.

Vilken tyckte ni var finast? 

 

 
 
Ingen bild

Carmen

25 juni 2015 21:57

Åhh snygga modellSara!! :) alla klänningar och baddräkten vara fina, bra fyndat oxå!! Mer blommönster åt folket!! Flower power :)
Personligen tycker jag att klänningen med röda blommor var finast. Men som sagt en skönhet klär i allt! :D

Sara Modigh

26 juni 2015 00:37

Tack så jättemycket :D
Jag är svag för kjolar och klänningar med blommor på så var kul att jag hittade det :)
Ibland gör man bra fynd och då blir man glad.

 
Ingen bild

Alice

26 juni 2015 00:09

Superfina allihopa verkligen! å samtliga framhäver din otroligt snygga midja! :)
å måste bara passa på å säga att du är så fin, inte sådär superfixad-supermodell-ideal-fin utan naturligt och glädjande fin. Långt fint hår, värmande leende och med en sund kropp! inspirerande! :-)

Sara Modigh

26 juni 2015 00:35

Nej men tack så mycket för din fina kommentar :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Modigh - 27 april 2021 20:34

När man äntligen hittat något som fungerar, när jag äntligen börjat få kontroll på min sömn och min dygnsrytm. Vad händer då?  Jo, läkemedlet jag tar för att hjälpa mig komma till ro och bli trött på kvällarna ska nu inte längre subventioneras till...

Av Sara Modigh - 21 april 2021 14:30



Det har gått en lång tid sedan jag skrev sist, och det är mycket som har hänt under det senaste året. Jag har flyttat till en egen lägenhet, jag har fått en ny kontakt inom psykiatrin kallat Voss-teamet och jag har fått boendestöd som hjälper till oc...

Av Sara Modigh - 17 februari 2020 20:15

   ┏━━━━━━༻❁༺━━━━━━┓ MS-plack   Corpus callosum (Hjärnbalken ) - Multipla halvcentimeter stora förändringar   Centrum semiovale (Centrala...

Av Sara Modigh - 13 februari 2020 12:36

Det är så svårt att hitta mening med det här. Livet känns så hopplöst men vi har en vacker värld.  Så varför kan jag inte leva som jag bör. Vill känna att jag tillhör men är bara till besvär.    Så kan du lyfta mig från hålet jag har fastna...

Av Sara Modigh - 20 december 2019 04:47

Jag måste sova, men jag kan inte. Alldeles för mycket tankar snurrar runt inom mig. Jag får inte tyst på dem vad jag än gör. Så fort jag sluter ögonen kommer tankarna och med dem kommer ångesten. Jag vet inte vart jag ska göra av allt som virvlar...

Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards