En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Direktlänk till inlägg 22 november 2015

Jag ska bättra mig

Av Sara Modigh - 22 november 2015 20:00

Jag ska försöka bättre mig när det kommer till att skriva inlägg. 

Bloggen har inte vart så högprioriterad den senaste månaden eller så, och det beror på att det har varit ganska mycket annat som har kommit emellan.

Som att jag har haft så mycket problem med internet, resan till Uppsala, att umgåtts med familj och vänner, att jag spelat så mycket CS:GO och att jag har varit förkyld.

 

Men framför allt så har det väl varit så att jag inte riktigt har haft någon inspiration att skriva. 


Jag har många idéer men efter ett par meningar tar det stopp och jag vet inte hur jag ska kunna göra ett inlägg av det. 

Så jag har fullt med påbörjade inlägg som har god potential, men jag har inte orken att fullfölja det. 

Tror att det delvis är för att jag ha svårt att finna ro till att skriva då ångesten inför ju har börjat sätta igång.


Förra året gick det rätt bra, men i år känner jag mig jättestressad. Jag har inte köpt en enda julklapp än så jag vet att det kommer bli rätt in i julruschen för att fixa de där julklapparna och det stressar mig enorm. 

Sen så har jag verkligen ingen aning om vad jag ska köpa till alla människor och jag vet inte vad jag ska önska mig heller. 

Men när allt kommer till kritan är det ju rätt mysigt med julklappsutdelning, men stressen innan är så jobbig. Dessutom så är det bara en månad och två dagar kvar till julafton :O


Jag känner att tiden börjar ta slut.


Ibland funderar man ju på att bara sluta byta julklappar, presenter är ju inte höjdpunkten längre. 

Men då måste ju alla vara med på det så att inte några sitter och öppnar paket och andra får sitta och titta på medans de andra sitter och öppnar sina julklappar. 


Jag tycker att det är roligt så som vi brukar göra med mormor, vi köper massa småprylar som man sen får tävla om att vinna utan att veta vad det är i paketen. 

Det är så kravlöst och roligt. Man kanske har värsta slaget om ett paket och så är det en pennvässare i. 

Det blir mycket skratt och det är så mycket lättare att bara gå och köpa på sig saker under året. 


På Jakobs sida så kör vi "barn" med hemlig tomte och det är också en bra lösning för då får man garanterat en bra julklapp och behöver bara köpa till en person vilket sparar mycket tid, energi och pengar. 


Men när vi firar hemma hos pappa tillsammans med alla kusiner som byter julklappar där så blir det ju så tråkigt att bara sitta och titta på när de har julklappsutdelning om man själv inte är med och deltar. 

Så där känns inget av alternativen som en så jättebra idé.


Men jag börjar bli frisk från min förkylning nu så förhoppningsvis mår jag lite bättre då så att jag kanske orkar fixa lite julklappar och skriva lite mer här på bloggen.

 



 
 
Mogge

Mogge

23 november 2015 13:36

Hej hopp!!!
Det första jag tänkte på när jag läste din rubrik var, För vem skull ska du bättra dig???
I grund och botten ska man väl blogga för sin egna skull? Eller jag har missat något? :-)
Allvarligt skämtat, jag tänker likadant, men har kommit fram till att jag bloggar i första hand för min egna skull.
Har jag varken ork eller inget att skriva om, då skriver jag inte. Eller så länkar jag någon musik från Youtube...

Sen skriver du att du inte har haft tid att blogga för att du har umgåtts med "nära och kära" spelat osv, men om du mår bra av det så är det ju kanoonbra :-)
Missuppfatta mig rätt, jag tycker om att läsa dina inlägg, men du ska ju också må bra, göra det som är bäst för dig, vid just det tillfället när du gör det...

Julen, ja, det är ett känsligt kapitel... Här har vi bestämt att vi lägger pengar och energin på barnen, så dom får en underbar jul. Vi vuxna är oftast nöjda med att få umgås, njuta av att se barnens glädje, lite gott att äta osv.
Vi brukar också ha "paketspel". Vilket är kul och omtyckt av alla. Inga dyra saker.
Vi har alltid minst 2 julaftonar ibland 3, fast på 3 olika dagar. Mellan 23/ - 2/1 brukar vi ha det. Och vi kör paketspelet på alla 3. Men på 2 sätt.
På det ena stället är det en massa "billiga" saker som ALLA kan ha nytta av eller äta. KUL ;-)
Men på det andra ska det vara 2 pkt där varje paket ska ha minst värde av 80kr. Vilket genast gör det till en mindre kul lek, barnen tycker inte om den varianten heller, och i mina ögon så är barnen viktigast för mig dessa storhelger...

Nog om mig, ta hand om dig, gör det du tycker känns bra, sen läser jag mer än gärna dina inlägg.
Du är fortfarande en förebild!

Lycka till med julpaketsshopping :-)

http://morgan-bockman.bloggplatsen.se

Sara Modigh

23 november 2015 13:48

Ja självklart skulle jag inte fortsätta blogga om det inte var givande för mig. Men även saker vi tycker är roliga kan kännas utmanande ibland, men det är inget man borde ge upp för.

Ibland så har man svackor i bloggandet och det var väl mer en önskan för mig själv att jag vill ta tag i det och se till att komma in i bloggandet igen då bloggandet faktiskt är det jag lever för och verkligen brinner för.
Det är en av mina få verkligt stora intressen och jag vill inte förlora det som jag har byggt upp.

När man helt plötsligt har flera tusen mindre läsare så vill man ju göra bättre ifrån sig så man inte måste börja om från början igen.



Ja ju äldre man blir desto mindre lockar paketen känns det som haha
Jag ser mer fram emot julklappsleken med alla små sakerna man egentligen inte behöver än de "riktiga" julklapparna.

Julen är mysig och jag är jätteglad över att jag får fira den med tre familjer :)

 
Mogge

Mogge

23 november 2015 14:02

Jag tror jag förstår hur du menar med bloggandet, men själv märker jag att det blir svårare att skriva om jag sätter "press" på mig själv...
Men det är jag det :-)
Det kommer det är jag säker på :-D

http://morgan-bockman.bloggplatsen.se

Sara Modigh

24 november 2015 02:37

Ja det är nog lite varierande hur man fungerar. Jag tycker att det känns bra att ha mål att kämpa efter för att hitta drivet att fortsätta med saker.
:)

 
Julia

Julia

25 november 2015 02:06

Åh, julklappar.. Har panik över det hela.. Gjort några lerfigurer som ska ges till föräldrar och köpt en liten sak till Patrik. Har määängder kvar

http://battleforthesun.blo.gg

Sara Modigh

25 november 2015 12:26

Ja, jag har ju inte ens börjat än.
Jag tänkte att ja skulle gå upp tidigt idag och försöka åka ut och leta lite. Men jag tog mig inte upp ur sängen förrän nu haha

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Modigh - 27 april 2021 20:34

När man äntligen hittat något som fungerar, när jag äntligen börjat få kontroll på min sömn och min dygnsrytm. Vad händer då?  Jo, läkemedlet jag tar för att hjälpa mig komma till ro och bli trött på kvällarna ska nu inte längre subventioneras till...

Av Sara Modigh - 21 april 2021 14:30



Det har gått en lång tid sedan jag skrev sist, och det är mycket som har hänt under det senaste året. Jag har flyttat till en egen lägenhet, jag har fått en ny kontakt inom psykiatrin kallat Voss-teamet och jag har fått boendestöd som hjälper till oc...

Av Sara Modigh - 17 februari 2020 20:15

   ┏━━━━━━༻❁༺━━━━━━┓ MS-plack   Corpus callosum (Hjärnbalken ) - Multipla halvcentimeter stora förändringar   Centrum semiovale (Centrala...

Av Sara Modigh - 13 februari 2020 12:36

Det är så svårt att hitta mening med det här. Livet känns så hopplöst men vi har en vacker värld.  Så varför kan jag inte leva som jag bör. Vill känna att jag tillhör men är bara till besvär.    Så kan du lyfta mig från hålet jag har fastna...

Av Sara Modigh - 20 december 2019 04:47

Jag måste sova, men jag kan inte. Alldeles för mycket tankar snurrar runt inom mig. Jag får inte tyst på dem vad jag än gör. Så fort jag sluter ögonen kommer tankarna och med dem kommer ångesten. Jag vet inte vart jag ska göra av allt som virvlar...

Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards