En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Direktlänk till inlägg 29 november 2015

Dreamhack

Av Sara Modigh - 29 november 2015 15:30

Den här helgen har jag gjort något så spännande som att gå på Dreamhack.

Det var faktiskt första gången jag var där, trots att jag bor i Jönköping.


Jag har haft jättekul faktiskt. Det var en väldigt häftig upplevelse och det var mycket som hände överallt.

Det var så mycket folk och så många datorer, men även tävlingar, "godisregn", saker man fick prova på och så vidare. 

Första dagen så gick vi mest runt och kollade på allt som fanns att kolla på.

 

Vi gick omkring där med min bror och hans kompis och tittade lite på när de hade CS:GO tävling, Var inne i en affär, tittade i en pansarvagn, försökte fånga saker som de kastade ut bland allt folk och spelade lite Mortal Kombat, som jag faktiskt vann två av tre matcher.

Måste bara säga det att Jakob är då bra på att fånga saker han. Första dagen fick han tag på tre badankor och tre T-shirtar. Varav en T-shirt var en lott till en dragning där man kunde vinna coola saker. Förstapriset var en helt ny dator som man då kunde bli lottad att vinna. 


Precis när vi kom dit första dagen så hade de en sådan utkastning och det var då de kastade badankorna. Vi hade vart där i knappt fem minuter och så det var jättekul att vi hamnade just där just då. 
Jakob fångade ju som sagt tre stycken som han gav till mig. Men jag hörde en liten pojke som stod bakom mig att han var lite ledsen över att han inte hade fått någon. 

Så jag vände mig och och frågade om man ville ha en av mina och räckte fram en av badankorna. 

Han tittade på mig helt oförstående och sa "ja, det vill jag" och jag fortsatte med att säga du får den här och räckte fram badankan lite längre. Han tog den försiktigt och sa "Tack så jättemycket"

Han var så söt och han verkade bli så glad. haha


Det var ju helt troligt hur stort det faktiskt är. Jag undrar hur många människor det faktiskt var där.

Som jag redan sagt så var det en jättehäftig upplevelse.

Efter som Jakob dessutom i ett annat "regn" lyckades roffa åt sig en tröja med vinstchans så bestämde vi att vi skulle åka nästa dag också så att vi verkligen skulle hinna med att titta ordentligt. 

För vi hann inte med allt första dagen eftersom Jakob jobbade så vi kom dit först på eftermiddagen. 

N

är vi åkte hem på kvällen när DH stängde för dagsbesökarna så satt vi uppe tillsammans och spelade CS:GO hela natten haha. Det var jättekul för båda mina bröder var med och spelade, vilket inte händer så ofta.

Efter några få timmars sömn åkte jag och Jakob iväg på lite secondhand på lördagsförmiddagen och sen åt vi lite lunch hemma innan vi drog till DreamHack igen framåt eftermiddagen.

Vi träffade min andra bror och hans tjej där den dagen och vi provade på att spela ett virtuelltspel 

   


Det var rätt obehagligt för det triggade igång min yrsel så mycket att jag trodde jag skulle trilla och slå ihjäl mig. Men det var ändå häftigt att prova på haha


Jag och Jakob tävlade även i kondomrace. Det gick ut på att man skulle tävla två och två om vem som kunde sätta på tre kondomer på tre plastsnoppar på kortast tid.  

Det var jättekul och jag vann riktigt stort över Jakob. Men jag tror ändå att jag hade kunnat göra det snabbare om jag inte hade fumlat så. 


Sen hade de en militärmonter där vi dagen innan hade varit och tittat på och inuti pansarvagnen, vi såg då också att man kunde genomföra en rad övningar på fyra olika maskiner som då skulle baserat på resultatet ge ett förslag vad man skulle jobba som inom militären. 

Det var jättelång kö första dagen så vi struntade i den då. Men igår så var det ledigt och jag provade på och fick resultatet att jag skulle kunna bli flygmekaniker haha

 


Sen på kvällen så hade de den stora utlottningen och det var många priser, tyvärr vann vi ingenting. 

Men de hade stora regn där de kastade ut alla saker de hade kvar och vi samlade på oss en hel del saker faktiskt. 

Jag har haft jättekul på Dremhack och när vi åkte därifrån på lördag kvällen träffade vi Ludvig och gick ut och åt lite tillsammans innan vi åkte hem och spelade CS:GO hela natten igen.


Någon dag så ska jag bli bra på det där spelet. Det har jag bestämt haha



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Modigh - 27 april 2021 20:34

När man äntligen hittat något som fungerar, när jag äntligen börjat få kontroll på min sömn och min dygnsrytm. Vad händer då?  Jo, läkemedlet jag tar för att hjälpa mig komma till ro och bli trött på kvällarna ska nu inte längre subventioneras till...

Av Sara Modigh - 21 april 2021 14:30



Det har gått en lång tid sedan jag skrev sist, och det är mycket som har hänt under det senaste året. Jag har flyttat till en egen lägenhet, jag har fått en ny kontakt inom psykiatrin kallat Voss-teamet och jag har fått boendestöd som hjälper till oc...

Av Sara Modigh - 17 februari 2020 20:15

   ┏━━━━━━༻❁༺━━━━━━┓ MS-plack   Corpus callosum (Hjärnbalken ) - Multipla halvcentimeter stora förändringar   Centrum semiovale (Centrala...

Av Sara Modigh - 13 februari 2020 12:36

Det är så svårt att hitta mening med det här. Livet känns så hopplöst men vi har en vacker värld.  Så varför kan jag inte leva som jag bör. Vill känna att jag tillhör men är bara till besvär.    Så kan du lyfta mig från hålet jag har fastna...

Av Sara Modigh - 20 december 2019 04:47

Jag måste sova, men jag kan inte. Alldeles för mycket tankar snurrar runt inom mig. Jag får inte tyst på dem vad jag än gör. Så fort jag sluter ögonen kommer tankarna och med dem kommer ångesten. Jag vet inte vart jag ska göra av allt som virvlar...

Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards