En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Direktlänk till inlägg 3 mars 2016

Lite för mycket information kanske?

Av Sara Modigh - 3 mars 2016 22:30

På Facebook finns det människor av alla dess slag. Vissa skriver nästan aldrig statusuppdateringar och andra skriver ut varenda liten detalj i sitt liv. 


Den senaste tiden har jag märkt att det nästan blivit som en grej att skratta åt människor som delar med sig av lite väl mycket detaljer ur sina liv. 

Men samtidigt så kan jag ändå tycka att den öppenheten är bra. Det är bra med människor som vågar vara öppna, det är skönt när man kan känna igen sig och man känner att man är inte ensam om att vara med om knäppa, pinsamma, roliga eller konstiga saker. 


Vi är alla människor och vad är egentligen för mycket information?


Är det fel att prata öppet om sjukdomar, mediciner, kroppen, bajs, sex, känslor och tankar? Är det fel att ställa frågor eller ha funderingar?


Det tycker inte jag!


Jag tror att det är bra att kunna vara öppen. När man är sluten och inte vågar be om råd och tips så tror i alla fall jag att livet blir svårare än det behöver vara. Jag tror att en generell öppenhet i tillvaron bidrar till att fler vågar fråga och vågar prata öppet om allt.


Så låt oss alla förundras i fenomenet Facebook och den otroliga öppenhet som där finns ;) 

 

             

 Jag tycker det är skönt när folk kan bjuda på sig själva. 

För ungefär ett år sedan skrev jag om det pinsammaste jag någonsin varit med om och det är faktiskt skönt att kunna vara öppen och bjuda på sig själv.

Har ni någon sådär roligt härligt pinsamt ni vill dela med er av? Lämna gärna en kommentar :) 

 
 
Ingen bild

Carro

4 mars 2016 08:13

Tycker ditt mest pinsamma minne är mer pinsamt för alla de som stod bredvid och inte hjälpte dig och allra mest pinsamt för butiken som inte ens hade vett att ge dig dryck!
Mitt mest pinsamma minne är från tonåren. Dans på skolan och bugg med en kille. Hade en axelbandslös top på mig och mitt i en snurr åkte den ner. Tog ett helt varv runt med tuttarna i vädret så att hela skolan såg.
Tror det ör enda gången i mitt liv jag rodnat.

Sara Modigh

4 mars 2016 12:04

Ja, det kan jag hålla med om. Men i situationen kände jag mig väldigt obekväm och stämningen blev väldigt pinsam när en hel affär stod och stirrade på mig.

Tack så mycket för att du delade med dig av din historia. Det var en väldigt bra pinsam historia!:D

 
Urhästen

Urhästen

4 mars 2016 20:16

Det finns bra mycket knepigt folk...

http://urhasten.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Modigh - 27 april 2021 20:34

När man äntligen hittat något som fungerar, när jag äntligen börjat få kontroll på min sömn och min dygnsrytm. Vad händer då?  Jo, läkemedlet jag tar för att hjälpa mig komma till ro och bli trött på kvällarna ska nu inte längre subventioneras till...

Av Sara Modigh - 21 april 2021 14:30



Det har gått en lång tid sedan jag skrev sist, och det är mycket som har hänt under det senaste året. Jag har flyttat till en egen lägenhet, jag har fått en ny kontakt inom psykiatrin kallat Voss-teamet och jag har fått boendestöd som hjälper till oc...

Av Sara Modigh - 17 februari 2020 20:15

   ┏━━━━━━༻❁༺━━━━━━┓ MS-plack   Corpus callosum (Hjärnbalken ) - Multipla halvcentimeter stora förändringar   Centrum semiovale (Centrala...

Av Sara Modigh - 13 februari 2020 12:36

Det är så svårt att hitta mening med det här. Livet känns så hopplöst men vi har en vacker värld.  Så varför kan jag inte leva som jag bör. Vill känna att jag tillhör men är bara till besvär.    Så kan du lyfta mig från hålet jag har fastna...

Av Sara Modigh - 20 december 2019 04:47

Jag måste sova, men jag kan inte. Alldeles för mycket tankar snurrar runt inom mig. Jag får inte tyst på dem vad jag än gör. Så fort jag sluter ögonen kommer tankarna och med dem kommer ångesten. Jag vet inte vart jag ska göra av allt som virvlar...

Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards