En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Direktlänk till inlägg 1 oktober 2016

Ny månad igen

Av Sara Modigh - 1 oktober 2016 02:30

Nu var det en ny månad igen, tiden går så fort så jag knappt hinner med. Det är redan oktober!

Känns som det var sommar för bara några dagar sedan, och våren var ju typ förra månaden? 


Jaja, det jag kan konstatera är att jag under de senaste månaderna har lyckats samla på mig ovanligt många ofullständiga blogginlägg. Jag har påbörjat och sen tröttnat, blivit osäker på mig själv eller tappat inspirationen på ett dussintal olika blogginlägg. Det tog sin lilla stund att föra över alla oklara inlägg. Så får vi se om jag lyckas slutföra någon av dem. 


Här kan ni få en liten sneak peak

 

Är det något som låter intressant? Jag känner inte riktigt att jag har inspiration eller motivation till att skriva klart de där inläggen. Just nu känner jag att jag har så fruktansvärt dålig fokus på bloggen. Men jag hoppas kunna komma igång lite bättre igen, och faktiskt se till att avsluta mina inlägg.


Jag tror mycket beror på att jag satt höga krav på mig själv, vilket gör att jag aldrig blir nöjd med det jag gör. Jag vill hela tiden att det ska vara mycket bättre än det jag kan göra. 

Så jag tappar förtroendet för mig själv och skriver något annat istället. För ibland känns det verkligen som det jag skriver bara är blaj som ingen någonsin skulle vilja läsa. 


Jag tror att det varit problemet med de flesta av de där inläggen, jag har påbörjat något som sen inte riktigt känts rätt. För jag tänker att ingen kommer vilja läsa eller så känns det som jag inte riktigt kan få ur mig det jag vill säga på rätt sätt. 


Jaja, ny månad, ny start? Det kanske går bättre nu när jag kan ta nya krafttag och börja om igen. 


 
 
Krisse

Krisse

1 oktober 2016 06:55

Ta en sak i taget och försök skriva allt behöver inte vara perfekt alltid

http://nouw.com/krissse

Sara Modigh

1 oktober 2016 22:15

Ja, jag får försöka tänka så :)

 
Ingen bild

Caroline

2 oktober 2016 08:57

Gärna gå upp i vikt-inlägget :) (om det är sunda & seriösa tips, vilket jag bara antog :P ) Tycker du har en bra blogg, så känn ingen press, för den är som sagt redan bra :)

Sara Modigh

2 oktober 2016 14:30

Tack så mycket :)
Just det inlägget handlar mest om mig och hur jag gick upp i vikt (för jag kan ju inget annat än att tala ur min egen erfarenhet tyvärr)

 
Dreamsaredreams

Dreamsaredreams

3 oktober 2016 07:44

Hej! Jag tycker du ska försöka fortsätta ändå jag brukar ofta skriva ner som jag skulle pratta med dom som läser bloggen xD haha yepp i wierd men hur lägger du inlägg så att dom inte kommer in direkt? :)

http://Dreamsaredreams.bloggplatsen.se

Sara Modigh

3 oktober 2016 16:41

Längst ner där det står "Publicera inlägg" kan man istället välja "Spara som utkast" :)

 
Maria

Maria

3 oktober 2016 14:40

Jag tycker nästan alla dom där inläggen verkar intressanta. Om jag ska välja ett som jag tror är jätte bra så är det att upptäcka självskadebeteende. Jag tror också att de är mer än bra nog. Hur ska ett perfekt inlägg vara. Det viktigaste som jag tycker är att de inte är tok mycket stavfel och att det finns mellanrum så det inte blir jobbigt och läsa. Men alla dina inlägg som jag har läst är ju jätte bra!

http://www.olikasidoravlivet.blogg.se

Sara Modigh

3 oktober 2016 16:40

Tack så mycket, det känns skönt att höra att du tycker det :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Modigh - 27 april 2021 20:34

När man äntligen hittat något som fungerar, när jag äntligen börjat få kontroll på min sömn och min dygnsrytm. Vad händer då?  Jo, läkemedlet jag tar för att hjälpa mig komma till ro och bli trött på kvällarna ska nu inte längre subventioneras till...

Av Sara Modigh - 21 april 2021 14:30



Det har gått en lång tid sedan jag skrev sist, och det är mycket som har hänt under det senaste året. Jag har flyttat till en egen lägenhet, jag har fått en ny kontakt inom psykiatrin kallat Voss-teamet och jag har fått boendestöd som hjälper till oc...

Av Sara Modigh - 17 februari 2020 20:15

   ┏━━━━━━༻❁༺━━━━━━┓ MS-plack   Corpus callosum (Hjärnbalken ) - Multipla halvcentimeter stora förändringar   Centrum semiovale (Centrala...

Av Sara Modigh - 13 februari 2020 12:36

Det är så svårt att hitta mening med det här. Livet känns så hopplöst men vi har en vacker värld.  Så varför kan jag inte leva som jag bör. Vill känna att jag tillhör men är bara till besvär.    Så kan du lyfta mig från hålet jag har fastna...

Av Sara Modigh - 20 december 2019 04:47

Jag måste sova, men jag kan inte. Alldeles för mycket tankar snurrar runt inom mig. Jag får inte tyst på dem vad jag än gör. Så fort jag sluter ögonen kommer tankarna och med dem kommer ångesten. Jag vet inte vart jag ska göra av allt som virvlar...

Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards