En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Direktlänk till inlägg 19 juli 2018

.....

Av Sara Modigh - 19 juli 2018 13:45


Hon var en tillsynes vanlig tjej, alltid med ett leende på läpparna. Hon var nog lycklig en liten stund. Men med åren blev allt bara mörkare och tyngre. 
Hon var deprimerad, men ville inte erkänna det, hon sa jämnt attt hon var okej. Men det var lögner. 
Kunde ni inte se det? Titta bara på de toma ögonen och en ärrade huden. 
 
Hon försökte hålla sig från att gråta sig till sömns varje kväll. Förlorad i sina tankar ligger hon vaken genom natten. Hon visste att det inte fanns någon chans, inget hopp om ett bättre liv. 
Men hon kan inget säga, så rädd att alla ska resa sig och gå iväg. Lämna henne ensam kvar i sorgen. 
Så hon håller allt inom sig.
Som en soldat fortsatte hon kriga, men kriget var med sig själv. 
Ärren på hennes handleder de var inga misstag. Men ingen brydde sig tillräckligt för att rädda henne från självhatet.
Saker gick alltid ner, det blev tyngre och tyngre, aldrig riktigt upp och hon fast i denna dumma rutin.
Hon visste exakt vad hon skulle göra här näst.
Hon skrev ett brev med händerna som skakade vilt. Titta på mig nu är du stolt över mig nu?
Men hon visste att det inte var hennes fel. Det var världen som borde böja sitt huvud i skam.
Världen som misslyckades med att rädda henne från sig själv. 
Hon tog sitt sita andetag och stolen föll ner. Det är över, allt är borta, nu hälsar hon döden.  
 
Hon har försökt så länge att fixa detta, att passa in. Nu har hon kommit att inse att denna världs full av synd. Det finns inget för henne här, hon är bara slöseri med utrymme. Hon har ingen anledning att stanna här. Jag vet om ett år eller så kommer du glöma att jag är borta, för jag är inte riktigt något att slösa tankar på.

 

 
 
Ingen bild

Emelie

20 juli 2018 07:49

Du är så himla värdefull även när du inte känner det själv. Jag önskar att jag kunde få dig att se det, jag vet inte hur, men jag vet att tankesättet "känsla vs verklighet" hjälpte mig: du kanske KÄNNER dig värdelös, men du ÄR värdefull. Jag är bara en random bloggläsare men du har hjälpt mig att känna att det är okej att prata om min psykiska ohälsa och mina trauman. Du gör skillnad. Snälla, om du känner dig suicidal, prata med någon irl som kan hjälpa dig. Det finns folk därute som vill hjälpa, även om det inte känns så (känsla vs verklighet igen) och även om de är svåra att hitta. Du förtjänar att må bra och du kommer att göra det om du inte ger upp <3

Sara Modigh

20 juli 2018 19:37

Tack

 
Ingen bild

Robin

27 juli 2018 15:23

Jag har velat hjälpa dig länge nu, men är så dålig på att ta kontakt, första intryck och allt sånt.. Men behöver du någon som är förstående, som går igenom liknande saker osv, någon som du kan prata med irl då vi bor väldigt nära varandra (im not a stalker, we've matched on badoo and it told me) , då finns jag för dig! Jag är inte ute efter något mer än en vän, någon att prata med, no hidden agendas here c:

Sara Modigh

2 augusti 2018 04:49

Tack, det är väldigt snällt av dig. Jag är inte heller så jättebra med det sociala så förstår dig :)
Är glad att du iallafall försöker

 
Ingen bild

Hanna

7 augusti 2018 16:28

Jag har själv mått mer eller mindre dåligt i perioder och det svåraste för mig var att faktiskt ta mig iväg till en läkare. Jag fick hjälp via en online-terapeut via www.terapi6.webnode.se. Hoppas du kryar på dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Modigh - 27 april 2021 20:34

När man äntligen hittat något som fungerar, när jag äntligen börjat få kontroll på min sömn och min dygnsrytm. Vad händer då?  Jo, läkemedlet jag tar för att hjälpa mig komma till ro och bli trött på kvällarna ska nu inte längre subventioneras till...

Av Sara Modigh - 21 april 2021 14:30



Det har gått en lång tid sedan jag skrev sist, och det är mycket som har hänt under det senaste året. Jag har flyttat till en egen lägenhet, jag har fått en ny kontakt inom psykiatrin kallat Voss-teamet och jag har fått boendestöd som hjälper till oc...

Av Sara Modigh - 17 februari 2020 20:15

   ┏━━━━━━༻❁༺━━━━━━┓ MS-plack   Corpus callosum (Hjärnbalken ) - Multipla halvcentimeter stora förändringar   Centrum semiovale (Centrala...

Av Sara Modigh - 13 februari 2020 12:36

Det är så svårt att hitta mening med det här. Livet känns så hopplöst men vi har en vacker värld.  Så varför kan jag inte leva som jag bör. Vill känna att jag tillhör men är bara till besvär.    Så kan du lyfta mig från hålet jag har fastna...

Av Sara Modigh - 20 december 2019 04:47

Jag måste sova, men jag kan inte. Alldeles för mycket tankar snurrar runt inom mig. Jag får inte tyst på dem vad jag än gör. Så fort jag sluter ögonen kommer tankarna och med dem kommer ångesten. Jag vet inte vart jag ska göra av allt som virvlar...

Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Skapa flashcards