En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Direktlänk till inlägg 14 november 2018

Jag har ingen framtid i detta liv

Av Sara Modigh - 14 november 2018 06:55

Jag förstår inte vad det är som händer med mina mina känslor. 

Samtidigt som jag känner mig så tom och likgiltig inför allt så har jag så mycket känslor inom mig. 

Jag pendlar så fort mellan alla dessa känslor så jag inte hänger med. 

Gråter, skriker, skrattar. Sorg, glädje, rädsla, ångest och ilska som bara kommer utan att jag har kontroll. 

Jag älskar och jag hatar allt och alla. 


Ena stunden är jag redo att ge upp allt och nästa stund vill jag fortsätta kämpa. 


Det tär verkligen på mig att pendla så här mycket i mitt mående, jag får liksom aldrig nått grepp om livet. 

Det känns verkligen om allt runt omkring mig rasar.

Jag mår illa och får ont i magen varje gång jag äter, jag har supersvårt att somna och när jag väl somnat vaknar jag flera gånger varje natt av panik. 


Jag försöker verkligen mitt bästa för att försöka reda ut mina problem och ta mig igenom skiten. Men helt ärligt vet jag inte längre vad jag ska göra. 

Jag har försök att fokusera på att göra saker jag tycker är kul och som jag mår bra av. 

Men det hjälper liksom inte längre. 

Är så djupt nere i depressionen att jag drar mig undan från människor i min omgivning bara för att jag känner mig som en så stor börda. 


Vem skulle vilja umgås med mig liksom? Jag känner mig bara jobbig, den där personen man accepterar men helst undviker liksom. Jag upplever att jag smittar min omgivning med mitt dåliga mående, att jag sprider ett mörker runt mig vart jag än går. 

Jag försöker mitt bästa att alltid vara den där glada trevliga tjejen, att bära upp den där masken för att dölja mitt inre. Men det blir allt svårare och svårare. 

Det känns verkligen som om allt skulle vara så mycket bättre om jag inte fanns. 


Jag har ingenting att tillföra till den här världen, jag har ingen framtid i detta liv. Jag har inga drömmar eller mål, allt är bara svart. 

Jag lever inte, jag existerar bara. 


Jag hatar verkligen att skriva sådana här inlägg på bloggen, och det är väl den största anledningen till att jag inte bloggar så mycket längre. För jag vill inte sprida mitt svarta inre, men det är allt jag har kvar. 


 
 
Ingen bild

Petra

15 november 2018 22:42

Usch för att känna så men vill bara säga...det är bara en känsla, ingen verklighet.

Önskar dig all möjlighet att få må bra.

Kram

Sara Modigh

20 november 2018 19:00

Tack så mycket!

 
Ingen bild

Charlotte

30 november 2018 20:06

Jag förstår dig helt. Det är en jävla bergochdalbana...såklart värst vid tiden för röda veckan..då är allt becksvart...har lust att lämna sambo, byta namn och efternamn och stänga ute alla jag känner. Hela livet känns som en kamp..man försöker ta sig upp men halkar ner direkt. Sitter och väntar på att det skall vända, har försökt själv att få det att vända, men det sker aldrig blir bara värre. Jag har inget hjälpsamt tips att ge dig när det känns som värst, har du möjlighet att vara ensam, så var det. Sätt på spyfärdiga feel good filmer eller läs motivationsböcker. Sitt med solen i ansiktet en stund, ät god mat som är något hälsosam. Det kan ta udden av det värsta.

Sara Modigh

14 december 2018 23:31

Ja jag försöker att fokusera på att göra sånt som jag brukade tycka var roligt innan allt blev såhär svart.
Det hjälper mig att hålla mig över ytan iallafall.

 
Ingen bild

Annika

11 december 2018 21:03

Hej,Jag vill bara säga att jag uppskattar din blogg och intervju i veckorevyn. Jag är nästan dubbelt så gammal som du, har just fått ms-diagnosen. Jag vill gärna tro att trasslet i hjärnan påverkat den psykiska ohälsa. Jag har asperger, bipolärsjukdom mm. Vad tror du?

Sara Modigh

14 december 2018 23:34

Det är ju väldigt svårt att säga, men jag tror inte att Multipel skleros skulle ge några psykiska sjukdomar eller neuropsykiatriska diagnoser. Men psykisk och fysisk ohälsa går ofta hand i hand.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Modigh - 27 april 2021 20:34

När man äntligen hittat något som fungerar, när jag äntligen börjat få kontroll på min sömn och min dygnsrytm. Vad händer då?  Jo, läkemedlet jag tar för att hjälpa mig komma till ro och bli trött på kvällarna ska nu inte längre subventioneras till...

Av Sara Modigh - 21 april 2021 14:30



Det har gått en lång tid sedan jag skrev sist, och det är mycket som har hänt under det senaste året. Jag har flyttat till en egen lägenhet, jag har fått en ny kontakt inom psykiatrin kallat Voss-teamet och jag har fått boendestöd som hjälper till oc...

Av Sara Modigh - 17 februari 2020 20:15

   ┏━━━━━━༻❁༺━━━━━━┓ MS-plack   Corpus callosum (Hjärnbalken ) - Multipla halvcentimeter stora förändringar   Centrum semiovale (Centrala...

Av Sara Modigh - 13 februari 2020 12:36

Det är så svårt att hitta mening med det här. Livet känns så hopplöst men vi har en vacker värld.  Så varför kan jag inte leva som jag bör. Vill känna att jag tillhör men är bara till besvär.    Så kan du lyfta mig från hålet jag har fastna...

Av Sara Modigh - 20 december 2019 04:47

Jag måste sova, men jag kan inte. Alldeles för mycket tankar snurrar runt inom mig. Jag får inte tyst på dem vad jag än gör. Så fort jag sluter ögonen kommer tankarna och med dem kommer ångesten. Jag vet inte vart jag ska göra av allt som virvlar...

Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Skapa flashcards