En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Direktlänk till inlägg 11 januari 2014

Anmälan

Av Sara Modigh - 11 januari 2014 15:15

 

I mars månad började jag må väldigt dåligt. Jag sökte hjälp på min vårdcentral vid flera tillfällen under våren/sommaren. Vid just ett av dessa möten kände jag mig så otroligt illa bemött. Jag kände att jag inte blev tagen på allvar på grund av den psykiska problematik jag har i bakgrunden. Jag upplevde att läkaren dumförklarade mig med sina kommentarer om att jag borde förstå att ångest kan yttra sig på olika sätt. (kan tilläggas att jag haft min ångest sedan sex års ålder så känner mycket väl till hur min ångest känns) När jag talade om detta för henne så upplevde jag en obehaglig kyla i hennes agerande och hon blev sur och tvär emot mig. Hon suckade "vi får väl ta några blodprover då, men mer kan vi inte göra" , sagt och gjort några blodprover togs, alldeles säkert enbart för att få tyst på mig. 
Vet inte vad för prover som togs men de gav mig inga svar på vad jag hade för sjukdom. Jag blev sämre och sämre ju längre tiden gick och tillslut sökte jag akut till sjukhuset och fick rekommendationen att gå tillbaka till vårdcentralen och få en remiss till att göra en MR, som tur var fick jag det och då upptäcktes att jag hade förändringar i hjärnan och efter ytterligare undersökningar kunde en MS-diagnos sättas. Jag känner mig oerhört kränkt och otrygg i det faktum att om/när jag blir sjuk så får jag ingen vård pga den psykiska ohälsan jag har.
Kan även tillägga att detta inte är första gången jag blir avisad pga psykisk ohälsa. Jag sökte hjälp för smärta i knäna som jag hade haft i flera år och då fick jag redan i telefonen höra att det bara var ångest och att det skulle gå över snart. Det har det inte gjort och den smärtan beror förmodligen på min MS. Så den gången fick jag inte ens komma till vårdcentralen.

 

 
 
Ida

Ida

11 januari 2014 20:40

Jag hoppas verkligen att dom skäms, det är det enda jag kan säga. Ta hand om dig så gott du kan, kram

http://mittlivsteater.devote.se

Sara Modigh

11 januari 2014 21:13

Tack så mycket.. Jag gör mitt bästa :)

 
Ingen bild

Ruth

12 januari 2014 13:22

Det är helt förfärligt att tidigare problem ska stå i vägen för en seriös undersökning och behandling. Hoppas du slipper detta i fortsättningen, kram

Sara Modigh

12 januari 2014 15:01

Ja det hoppas jag med!

 
Ingen bild

isabelleyea@hotmail.com

21 januari 2014 00:48

Nu blir jag grov.

Fy f-n !

Det är fördjävligt!!!

Om jag bodde nära dig så skulle du kunna berätta för mig vad läkaren heter och sen skulle jag läsa lusen av han/henne.
Det kan du vara helt säker på.

Jädra skitstövel!

Puss Lisa

Sara Modigh

21 januari 2014 01:11

Jaa, det var verkligen ingen rolig upplevelse. Men nu är anmälan gjord och jag hoppas att det innebär att ingen annan behöver vara med om samma attityd.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Modigh - 27 april 2021 20:34

När man äntligen hittat något som fungerar, när jag äntligen börjat få kontroll på min sömn och min dygnsrytm. Vad händer då?  Jo, läkemedlet jag tar för att hjälpa mig komma till ro och bli trött på kvällarna ska nu inte längre subventioneras till...

Av Sara Modigh - 21 april 2021 14:30



Det har gått en lång tid sedan jag skrev sist, och det är mycket som har hänt under det senaste året. Jag har flyttat till en egen lägenhet, jag har fått en ny kontakt inom psykiatrin kallat Voss-teamet och jag har fått boendestöd som hjälper till oc...

Av Sara Modigh - 17 februari 2020 20:15

   ┏━━━━━━༻❁༺━━━━━━┓ MS-plack   Corpus callosum (Hjärnbalken ) - Multipla halvcentimeter stora förändringar   Centrum semiovale (Centrala...

Av Sara Modigh - 13 februari 2020 12:36

Det är så svårt att hitta mening med det här. Livet känns så hopplöst men vi har en vacker värld.  Så varför kan jag inte leva som jag bör. Vill känna att jag tillhör men är bara till besvär.    Så kan du lyfta mig från hålet jag har fastna...

Av Sara Modigh - 20 december 2019 04:47

Jag måste sova, men jag kan inte. Alldeles för mycket tankar snurrar runt inom mig. Jag får inte tyst på dem vad jag än gör. Så fort jag sluter ögonen kommer tankarna och med dem kommer ångesten. Jag vet inte vart jag ska göra av allt som virvlar...

Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards