En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Alla inlägg under november 2009

Av Sara Modigh - 28 november 2009 12:30

 

härrom dan var de ett pund som började skriva till mej på internet.
och jag blir så arg. han tjatade om att "ni sjuka lever på mina skatte pengar"
han tyckte att sjuka människor och invandrare skulle drivas ut ur sverige för att han måste betala skatt..

jag blir så trött på sådana människor.
Visst jag får en liten summa pengar varje månad pga min sjukdom, men de är ju absolut inget som jag skulle kunna leva för.
men som han fick de att låta som ,så verkar han se de som att jag sitter hemma å latar mej å får massor med pengar.
och jag lovar dom pengarna jag får skulle inte änns räcka till hyran..

och angående att jag siter hemma och "latar mej".
så skulle jag gärna byta liv men någon annan. det är inte precis kul att vara bunden till sitt hem på de sätt som jag är. de är absolut inte kul att sitta ensam hela dagarna.
men pga min problematik kan jag inte göra saker som för andra är en helt normal sak.

Av Sara Modigh - 4 november 2009 21:45

 

 
De gör så ont, en järnhand håller mej i sitt grepp. Ett grepp om mitt bröst. Jag kan inte andas jag får inte tillräkligt med syre. Mina ben darrar och all kraft försvinner ur min kropp. Jag skakar och vartenda ben i min kropp brinner. Smärtan är så ihärdig, jag står inte ut!
De tjuter i mina öron och min syn blir dimmig. snälla ta mej här ifrån !
det känns som att mitt huvud är påväg att sprängas. jag svettas jag fryser och illa måendet sköljer över mej ..Snälla låt mej bara dö!
Mitt hjärta slår så hårt, de slår för att bli fritt från järnhanden, de slår för överlevnad.
en klump börjar formas i min hals och det blir ännu svårare att andas. Det svartnar för mina ögon. Och jag önskar jag vore död för att slippa helvetet jag befinner mej i!
 

Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Skapa flashcards