En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Alla inlägg under oktober 2009

Av Sara Modigh - 10 oktober 2009 12:00

 

 
Jag är så trött på att alla förväntar sej att man ska dölja vem man är ..
Du har ärr på armarna som du inte döljer därför är du stolt över att du är sjuk eller så är man inte sjuk överhuvudtaget utan gör de bara för uppmärksamhet!
 
kan inte folk bara acceptera andra för hur dom är?
 
kan inte folk inse hur de känns att hela tiden behöva gömma sitt riktiga liv ?
Ska man jämt behöva oroa sig över att folk får veta?
hade de vart en fysisk sjukdom hade man inte behövt gömma sig.
 
men bara för att man råkar födas med en psykisk sjukdom måste man tillbringa hela sitt liv åt att dölja det!
 
 
förstår inte folk hur de känns att behöva skämmas över sig själv och gömma sin verklighet?
 
jag har hört så många gånger att jag inte alls är sjuk utan att jag bara låssas vara de för att få uppmärksamhet.
 
varför skulle man låssas något sådant, speciellt med tanke på den uppmärksamhet man får. de ända man hör är att man är emo å borde dö.
 
vem vill höra något sådant egentligen?
 
 
tänk om de är så att man inte Orkar dölja sin sjukdom.
jag orkar verkligen inte dölja mina problem hela tiden. jag är dej jag är. jag tycker faktiskt att de är viktigare att leva än att sätta sej i en vrå och gömma sig.
 
jag har viktigare saker att tänka på än om någon ser att jag har ärr eller inte.
så varför måste ni lägga er i ? de är mitt liv och mina val!
 
de som har hänt har hänt de jag har gjort har jag gjort å inget ni säger kommer ändra de faktum att jag faktiskt har ärr!

Av Sara Modigh - 7 oktober 2009 14:15

 

 
Vem har inte blivigt så fylld av så mycket kännslor så man inte vet vad man ska ta vägen eller så frustrerad att man bara vill slå handen i väggen eller slita sitt hår för att bli av med känslorna?

tänk er den känslan hundra gånger värre och ni förstår hur det är för mej.
all frustration över alla kännslor jag inte kan få utlopp för alla dom kännslor jag inte kan bli av med, de gör mej så frustrerad och de ända sättet att verkligen bli av me dom är att skada mej själv.
den fysiska smärtan , smärtan som går att hantera, det är en verklig kännsla som man vet vart den kommer ifrån det går att hantera!
en liten lättnad lyfts och jag orkar med livet ett tag till!

Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Skapa flashcards