En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Alla inlägg under mars 2013

Av Sara Modigh - 31 mars 2013 23:14

Något som jag sett mycket på internet den senaste tiden är att folk lägger upp texter och bilder om hur dem mår och sedan skriver dem i texten att "det är inte för att få uppmärksamhet". Det spär ju bara på alla dessa fördomar om att folk som inte döljer sin psykiska ohälsa dygnet runt bara visar hur dem mår för att få uppmärksamhet. Skriver man, "jag gör inte/skriver inte detta för att få uppmärksamhet" antyder man ju att andra gör det enbart för uppmärksamhet. Tycker att det blir så dumt när man skriver så. 

Av Sara Modigh - 31 mars 2013 12:58

Tänkte en gång för alla förklara min hotmail-adress "Polyhymnia__@hotmail.com".

Polyhymnia, dotter till Zeus, Var en av de nio muserna. Hon presiderade över lyrik, och tros ha uppfunnit lyran.

Polyhymnia betyder "en av många psalmer"), och var i den grekiska mytologin musa för den heliga poesin, heliga psalmen och vältalighet samt också pantomim.
Hon avbildas som mycket allvarlig, fundersam och meditativ, och ofta håller ett finger till munnen, klädd i en lång kappa och slöja och med armbågen vilandes på en pelare.

 

Polyhymnia är också ibland räknad som en musa av geometri och meditation.

Många av de antika grekiska tänkarna ger kredit och beröm till Poyhymnia och säger att det är hon som hjälpte dem med inspiration till att tänka stora tankar.


Det har alltså INGENTING med polygami att göra!
Jag skulle aldrig i hela mitt liv gå in i ett förhållande där en av personerna gifter sig med fleras människor. Jag är inte intresserad av några polyrelationer överhuvudtaget. Så nu vet ni det. Sluta fråga om jag är polygam.


Av Sara Modigh - 30 mars 2013 00:15

 

       

Av Sara Modigh - 29 mars 2013 23:15





 



Har skaffat ask.fm så vill ni ställa frågor till mig så kan ni göra det där :) http://ask.fm/SaraModigh


Av Sara Modigh - 28 mars 2013 17:51

Då var det dags att packa kvasten och fara till Blåkulla och träffa djävulen. 

 


Av Sara Modigh - 28 mars 2013 02:00

 


Veckans Blogg för denna gången är http://marycourage.blogspot.se

Min alldeles egna systers blogg. 




Vill DU bli länkad i veckans blogg, lämna en kommentar om dig, din blogg och vad som gör din blogg värd att länkas. 

Av Sara Modigh - 27 mars 2013 18:30

  

Har inte skrivit så mycket den senaste veckan då jag haft väldigt mycket problem med min syn. 
Allt började i samband med att jag började ta Lyrica mot min ångest. Drabbades av yrsel och har fått svårt att fokusera blicken. När synproblemen bara blev värre och värre så bestämde jag att det är inte värt att inte ha ångest (vet ju inte ens om den hade hjälpt mig med ångesten) om det ska innebära att jag förlorar förmågan att läsa, skriva, sticka, titta på tv och titta mig omkring när jag går ut. Så för några dagar sedan gav jag helt enkelt upp medicinen. Jag orkar ärligt talat inte med mer problem i mitt liv. Synen har inte blivit mycket bättre sedan jag slutade så var på vårdcentralen en sväng idag för att kolla att jag inte fått några skador på ögonen eller om jag hade för högt blodtryck eller liknande. Vilket jag inte hade som tur var. Det dem kunde konstatera var att jag måste vänta ett par veckor innan problemen försvinner om det var från lyrican det kom.

Av Sara Modigh - 25 mars 2013 20:08

För ett par veckor sedan kontaktade jag mitt försäkringsbolag angående mina ärr för att höra om jag kunde få ersättning. Jag tänkte först inte gå ut med det öppet då jag kände att risken är stor att jag får otrevliga kommentarer.

Men ibland måste man kanske tänka mer på andra än sig själv. En av det största anledningar till att jag skriver är ju för att andra människor ska kunna läsa, få information och kanske lite hjälp och tips. Tror att det finns många som är i min situation. Många år av psykisk ohälsa som ledde dem till ett självskadebeteende. Sedan står man där med fullt med ärr. Att genom gå laserbehandling eller operationer för att minska stora ärr är dyrt. Men man kan (om man har en bra försäkring) få ersättning för sina ärr. Då kan man med hjälp av de pengarna kunna betala en laserbehandling till exempel. 

    

  Jag vill med detta informera ungdomar att ni kan få ersättnig så att ni kan få pengar till behandling

Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Skapa flashcards