En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Direktlänk till inlägg 10 juli 2015

Män på Badoo

Av Sara Modigh - 10 juli 2015 10:00

 

Mer desperation samlad på en enda plats får man ju leta efter, men måste erkänna att jag finner det en aning roande.

I mitt naiva sinne så tänkte jag att en app för att chatta, träffa vänner och dejta kunde vara ett bra ställe att hitta kul folk att chatta med. 

Det var ju lättare sagt än gjort. Men det är ett tidsfördriv i alla fall. 

Men det är ju egentligen sjukt hur folk beter sig.


Här är ett exempel på en konversation som utspelades mellan mig och en man på närmare 70 bast och detta förbryllar mig. Att man beter sig på det viset? Han såg dessutom ut som jultomten, kan det bli mer creepy? 

     

Något jag frågar mig väldigt ofta är varför finns det ingen Emoji som spyr?!

Detta är ju helt chockerande, som sagt detta är en en sjuttioårig gubbe och jag är tjugofem. Det spårade ur rätt fort när det kom fram att jag inte tänkte skicka nakenbilder på mig själv. 

Då var jag både transa och 14 år eftersom jag inte har bröst och han var minsann ingen bög och jag var en slasktratt som inte var värdig hans guldpytt. 

Jaa, vad ska man säga?

Detta är ju så sorgligt att det bara blir komiskt egentligen. Man kunde ju tro att man efter 70 år i livet borde har lite mer livserfarenhet och ha mognat lite sen man var 12 år. Men tydligen inte.



Det är även förvånade hur många det är som inte är läs- och skrivkunniga. 

Särskrivning är extremt vanligt förekommande och jag har stött på ord som jag inte ens kunnat tänka mig skulle kunna särskrivas. Som till exempel "bor du en sam", vem särskriver ensam? Det har hänt flera gånger dessutom. 

Sen fick jag den här förfrågan:

 

En tre kant? 

Hur många kanter ska du ha, en eller tre? 


Sen kommer ju lite diverse olika förslag då och då. Fick detta fina "erbjudande"

och även här är särskrivningen på topp ;)

 



Sen har vi typen som vill bli vänner

De är ju sååå gulliga och vi kommer vara bästa vänner för evigt...eller hur lång tid det nu tar innan det skiter sig.

Här tog det cirka tre sekunder innan mina misstankar bekräftades och vår vänskap tog slut för all framtid.

 



Sen den här typen av killar som inte kan ta ett nej. 

Nej jag vill inte skicka nakna bilder, nej jag vill inte se nakenbilder på dig och nej jag vill inte träffas hade jag redan sagt till människan när han skickade detta till mig. 

 

Nej, jag vill inte svara mer för det spelar uppenbarligen ingen roll vad jag säger, du kommer inte lyssna ändå. 

Men här är ditt svar, NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ!!!



Sen har vi den här typen som får mig att känna ett stort obehag över att gå till stranden.

Här är förklaringen till varför jag går direkt till vattnet och sen åker direkt hem när jag gått upp.. Blä :( 


 



Sen har vi den här..hmm, raggningsrepliken?

 

Den som ingen mössa har han får gå med kalla öron!



Sen lite såhär stalker alert typ.. Haj. Jag såg dig där eller där och nu kontaktar jag dig på Badoo..hehe

   


Ja, så för att avsluta detta totalt meningslösa inlägg så vill jag bara säga chatta säkert där ute. 

Gör inget ni inte vill och stå på er och blocka alla som inte respekterar er.

Många unga tjejer råka illa ut när de skickar bilder till fel personer så skicka inga bilder ni inte kan stå ut med att de kommer ut. Ge inte ut er adress till personer ni inte känner och är någon oförskämd. Ryt ifrån och blocka idioten. Låt ingen trycka ner er för att ni inte vill ligga, skicka nakenbilder eller visa er i cam. 

Det finns guldkorn där ute också, det gäller bara att hitta dem bland alla stenar!

 
 
Glittervargen

Glittervargen

10 juli 2015 16:40

HAhha, alltså fy fan vilka svin det finns! Hoppas du kan ha distans till det och sätta dig över dom! Hata gubbslem!

/Glittervargen

http://glittervargen.blogspot.se

Sara Modigh

10 juli 2015 16:44

Haha ja det är ju bara så absurt att det blir komiskt.

 
Ingen bild

Fredrik

10 juli 2015 18:54

Jag använda själv badoo för ca 1 år sedan (är kille)
Där mötte jag istället total ignorans, tjejer var väldigt petiga att gilla folk, och när man väl fick en matchning så var det ingen som sa något, eller så kunde man bli blockad innan man han säga ett ord.

Jag har aldrig bettet mig så här på badoo, får rysningar av att se idioter som dessa. Om tjejer vore mindre petiga på badoo så finner dom säkert fler trevliga människor att prata med, dvs, inte gilla alla killar som ser ut som fotomodeller.

Sara Modigh

12 juli 2015 09:12

Jag tror nog att tjejer inte skulle vara lika reservativa om inte största delen av alla som skriver beter sig som svin och tar för givet att de ska få ligga så fort de får ett svar.
Jag har blivit utskälld för att jag svarat fast jag inte vill ligga så vad ska man göra. Alla kan ju inte vara attraherade av alla och ska man bara klicka på de man skulle kunna överväga att ligga med bara ett par bilder och någon liten text så är man väl försiktig innan man klickar "ja"

Jag är en sån som svarar på alla meddelanden och ger alla en chans. Jag kan inte prata för någon annan än mig själv. Men 85% av alla som skriver beter sig som ärkesvin och det är tröttsamt. Förmodligen ännu mer tröttsamt om man letar efter något seriöst.

 
Ingen bild

666

11 juli 2015 18:12

Finns massa konstigt folk där. mycket folk som försöker luras också

Sara Modigh

12 juli 2015 09:12

Ja det gör det.

 
Maria

Maria

12 juli 2015 21:49

Mogen_man-69 är han inte född 69 tror du än att han nästan är 70 år? 70-åringar brukar väl inte skriva så där, fast skitsamma, bara en fundering.

http://www.borderlinelivet.blogg.se

Sara Modigh

12 juli 2015 22:25

De är jag som har hittat på namnen efter som jag inte ville hänga ut någon. Han var alltså 69 år gammal och hade fullt med bilder som styrkte detta.
Finns många snuskiga och omogna gubbar har jag fått erfara.

 
Maria

Maria

14 juli 2015 17:26

Aha, usch då :P

http://www.borderlinelivet.blogg.se

Sara Modigh

14 juli 2015 17:38

Haha ja :P

 
Stamp-E

Stamp-E

16 juli 2015 20:01

alltså jesus det är f-n sjukt alltså... haha.. jag skäms för mina medmänniskor... alla såna här borde hängas ut.. direkt... skämmas ffs... man kan vara lite fräck i början, men är den andre inte på direkt, så drar man ju svansen åt sig, säger ha det gott och klickar vidare... jesus....

http://stamp-e.bloggplatsen.se

Sara Modigh

16 juli 2015 20:05

Haha, alla är inte begåvade med vanligt hyfs ;)

 
Göran

Göran

16 juli 2015 20:54

Jag tänker ofta att... Internet har gjort det mer legitimt att bete sig som ett svin mot andra. Kränka andra i både ord och bilder. Man gömmer sig bakom skärm och tangentbord och kan säga saker man aldrig skulle säga face-to-face. Fegheten bara ökar...
Ber på samma gång om ursäkt för mina könsbröder som har så lite respekt för tjejer/kvinnor. Ibland skäms man över att vara just man

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

Sara Modigh

16 juli 2015 21:45

Ja, visst är det så. Jargongen på internet är helt annan än den man har i verkliga livet och det hör till vanligheten att få sådana meddelanden.
Det är egentligen rätt tråkigt att det är så.
Hade ju vart kul att chatta och lära känna folk. Men det blir ju inte så mycket av det för folk verkar inte vilja prata utan det är pang på rödbetan som gäller eller ingenting alls.

 
Per

Per

17 juli 2015 15:07

Jag mår verkligen illa när jag ser sånt här. En nära anhörig till mig har utsatts för bra mycket värre saker under en lång tid. Och för att citera Göran här ovan, "Ibland skäms man över att vara just man"
Stå på dig Sara, och blocka skiten i samma takt det kommer in. Du har rätt till ett liv på nätet utan att en massa vidriga svin ska förstöra din dag.

http://pergyllingberg.wordpress.com

Sara Modigh

17 juli 2015 15:42

Ja, jag tog en liten bråkdel av alla knäppa meddelande jag fått och la ut här och det är ju egentligen sorgligt att det ser ut på det viset.
Men det har blivit en sådan norm att man vant sig vid att det är så det är. Reflekterar knappt ens över det som folk skriver längre.
Men hade ju vart kul att hitta lite vettiga människor att chatta med.

 
huseyin

huseyin

31 december 2016 08:41

Hej Sara
de som skriver och skickar såna grova förolämpningar
känner inte något när de håller en kvinna i handen.
Du ska känna dig ännu starkare inför såna gris.

http://https://twitter.com/muttis54

 
Ingen bild

Hahahah

5 april 2017 15:07

Asså det var nog det roligaste och mest spot-on jag någonsin läst.
Känner igen mig så mycket. Tror till och med att jag snackat med en av de där kilarna själv.
Kan du inte skriva fler sånna?! Snälla!

Sara Modigh

5 april 2017 17:09

Haha Det kan jag väl göra :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Modigh - 27 april 2021 20:34

När man äntligen hittat något som fungerar, när jag äntligen börjat få kontroll på min sömn och min dygnsrytm. Vad händer då?  Jo, läkemedlet jag tar för att hjälpa mig komma till ro och bli trött på kvällarna ska nu inte längre subventioneras till...

Av Sara Modigh - 21 april 2021 14:30



Det har gått en lång tid sedan jag skrev sist, och det är mycket som har hänt under det senaste året. Jag har flyttat till en egen lägenhet, jag har fått en ny kontakt inom psykiatrin kallat Voss-teamet och jag har fått boendestöd som hjälper till oc...

Av Sara Modigh - 17 februari 2020 20:15

   ┏━━━━━━༻❁༺━━━━━━┓ MS-plack   Corpus callosum (Hjärnbalken ) - Multipla halvcentimeter stora förändringar   Centrum semiovale (Centrala...

Av Sara Modigh - 13 februari 2020 12:36

Det är så svårt att hitta mening med det här. Livet känns så hopplöst men vi har en vacker värld.  Så varför kan jag inte leva som jag bör. Vill känna att jag tillhör men är bara till besvär.    Så kan du lyfta mig från hålet jag har fastna...

Av Sara Modigh - 20 december 2019 04:47

Jag måste sova, men jag kan inte. Alldeles för mycket tankar snurrar runt inom mig. Jag får inte tyst på dem vad jag än gör. Så fort jag sluter ögonen kommer tankarna och med dem kommer ångesten. Jag vet inte vart jag ska göra av allt som virvlar...

Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards