En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Direktlänk till inlägg 21 juni 2016

Dreamhack Summer 2016

Av Sara Modigh - 21 juni 2016 14:30

Ja i helgen var det alltså Dreamhack igen, redan när vi var på Dreamhack förra vintern bestämde vi att vi skulle gå nu i sommar också. För vi tyckte det var så roligt första gången. 

Egentligen var planen att vi skulle köpa sittplats och ha med våra datorer, men min dator börjar så smått att ge upp och Jakob kunde inte få ledigt från jobbet. Så det blev tyvärr inget med det. Men vi hann i alla fall vara där en hel del och testa på lite allt möjligt.

 

Jakob deltog i en tävling som gick ut på att man blev fastspänd i en stol som var inne i en bur. Sen skulle man spela ett spel där man som en bil skulle spela fotboll. Den som under dagen lyckades få flest mål under fem minuter vann.


Men det var inte så lätt som det låter. För medans man spelade så satt det en kille utanför buren och styrde stolen så den snurrade, hoppade, tippade och gjorde alla möjliga olika svängningar fram och tillbaka. På det sprutades även rök i ansiktet och lampor blinkade som bara den. 

Det såg väldigt roligt ut, men jag vågade inte prova på grund av min MS. Min yrselproblematik sätts ju igång bara av att åka bil så att snurras runt runt i ett rökigt och blinkande rum kändes inte som något som skulle vara allt för bra för mig.. 


 

Så jag fick bara stå och titta på när Jakob testade, 3 mål lyckades han få. Det tyckte jag var bra jobbat, många av dem som stod före oss i kön lyckades inte få ett enda mål. Den som låg etta hade lyckats få sex mål. 

Det var lite sorgligt att jag inte vågade prova på den där stolen, för det såg väldigt kul ut. Men jag vågade inte riskera något. Var ju redan på gränsen  den där värmen som är inne på dreamhack. 

Jag provade istället på att spela Payday 2 på en spelkonsol, gud var svårt det var att sikta och styra med en handkontroll. Banor som jag spelar på Overkill i vanliga fall fick jag spela på lättaste nivån för att ens kunna överleva i mer än fem minuter. Men efter att ha provat ett par gånger lyckades jag faktiskt klara en bana och det gjorde mig en aning lycklig haha


Vi passade även på att kolla på semifinalen i CS:GO mellan Ninjas in Pyjamas och Astralis. 

 

Det var en väldigt spännande match som jag väljer att inte skriva så mycket om här då jag antar att de flesta som läser min blogg inte är särskilt intresserade av Counter Strike. 

Men laget jag hejade på gick efter många om och men vidare till finalen där de tyvärr förlorade. 


Vad gjorde vi mer? Vi gick runt och kollade på allt som fanns och kolla på, Det fanns bland anat ett tivoli som vi kikade lite på, men jag vågade inte åka något där heller av samma anledning som jag inte vågade åka i den snurrande stolen. Och för att jag inte riktigt litar på sådana där resande tivolin. Ska jag åka något vill jag att det ska vara hundra procent säkert haha.

Vi gick runt hela dagarna och kollade på saker det var danstävlingar, karaoke, Cosplay och några småtävlingar. Jakob deltog i en tävling vann en chipspåse när han gjorde en slags "hinderbana". Ja det var massor som pågick där, men det bästa har jag sparat till sist.


Jag träffade faktiskt min största idol på Dreamhack!

Trodde inte att jag någonsin skulle få någon chans att se honom, men det gjorde jag. Fick faktiskt till och med säga hej och ta en bild tillsammans med honom.

Det var väldigt speciellt att möta någon som man följt så som jag följt hans YouTubevideos.

Så många gånger när jag mått dåligt har jag vänt mig till hans YouTubekanal för att kunna skingra tankarna. Jag har aldrig haft en riktig idol innan, så det var väldigt häftigt att jag faktiskt kunde få möta min första och enda idol, även om det vara var ett fåtal sekunders möte.

Jag har faktiskt skakat hans hand och han har pratat med mig i verkliga livet, inte bara via en video på YouTube. Det var verkligen bland det bästa med Dreamhack den här gången. 



 
 
Ingen bild

krstian

21 juni 2016 15:42

Jag trodde alla gilla CS 😂 jag vara inte uppe och kollade live men satt hemma och tittade och nä tyvärr förlora dom ju i finalen men nu är det snart tid för majorn så det var ju bra träning iaf! För mig är det av slappning att spela CS och det hjälper mig när jag mår dåligt för då måste man koncentrera sig på nått annat, jag spelar nog en 6-7 matcher i veckan minst och hade spelat mycke mer om jag inte hade haft familj!! Kram

Sara Modigh

21 juni 2016 15:56

Ja, jag tycker också att det är roligt att spela. Har aldrig vart mycket för sådant innan. Men när mina bröder och make tjatade på mig att jag skulle prova CS så gjorde jag det och har vart helt fast sedan dess. Det är som en helt ny värld har öppnat sig och jag är faktiskt lite ledsen att jag inte upptäckt detta tidigare haha :D

 
Ingen bild

krstian

21 juni 2016 16:30

Jag har spelat i perioder sen 1.1 tiden och det är väl 15 årsen eller nått så till hör väl den äldre generationen som spelar 😂 det gäng jag spelar i är den äldsta 38 år och den yngsta i laget är 31. Det är ju lite av en verklighets flykt där man får bli arg på sig själv för att i nästa stund skratta tillsammans med sitt lag 😂

Sara Modigh

21 juni 2016 17:29

Ja då har du vart med ett tag haha :D
Roligt att du har ditt gäng att spela med. Det är ju en av de sakerna jag tycker är roligast :)
Jag brukar spela med min make, min bror och hans kompis och det är väldigt trevligt tycker jag.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Modigh - 27 april 2021 20:34

När man äntligen hittat något som fungerar, när jag äntligen börjat få kontroll på min sömn och min dygnsrytm. Vad händer då?  Jo, läkemedlet jag tar för att hjälpa mig komma till ro och bli trött på kvällarna ska nu inte längre subventioneras till...

Av Sara Modigh - 21 april 2021 14:30



Det har gått en lång tid sedan jag skrev sist, och det är mycket som har hänt under det senaste året. Jag har flyttat till en egen lägenhet, jag har fått en ny kontakt inom psykiatrin kallat Voss-teamet och jag har fått boendestöd som hjälper till oc...

Av Sara Modigh - 17 februari 2020 20:15

   ┏━━━━━━༻❁༺━━━━━━┓ MS-plack   Corpus callosum (Hjärnbalken ) - Multipla halvcentimeter stora förändringar   Centrum semiovale (Centrala...

Av Sara Modigh - 13 februari 2020 12:36

Det är så svårt att hitta mening med det här. Livet känns så hopplöst men vi har en vacker värld.  Så varför kan jag inte leva som jag bör. Vill känna att jag tillhör men är bara till besvär.    Så kan du lyfta mig från hålet jag har fastna...

Av Sara Modigh - 20 december 2019 04:47

Jag måste sova, men jag kan inte. Alldeles för mycket tankar snurrar runt inom mig. Jag får inte tyst på dem vad jag än gör. Så fort jag sluter ögonen kommer tankarna och med dem kommer ångesten. Jag vet inte vart jag ska göra av allt som virvlar...

Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards